..: Požár lokomotivy v Černošicích zastavil dopravu :..

Ilustrační obrázek - 749.244, foto: Jirka PetrákČernošice — Kromě počasí komplikují dopravu v Česku další mimořádnosti: pravděpodobně požár lokomotivy 749.244 na rychlíku 1254 z Prahy přes Písek do Českých Budějovic zcela zastavil provoz na trati 171 za Černošicemi. Nehoda zasáhla do již tak komplikovaného dne v úseku Řevnice - Beroun, kde se většinu dne jezdilo jednokolejně. Provoz za Dobřichovicemi byl obnoven po 21. hodině, od 22.00 je pak po obou traťových kolejích průjezdná i trasa Řevnice - Zadní Třebaň. Situace na celé síti SŽDC se průběžně stabilizuje.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.7.2009 (0:13)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
25.07.2009 (16:18)  
Byl jsem si projet NAD Rudná u Prahy – Beroun, tak jsem viděl tu "spoušt" v Berouně na Pragotronu. 755 přepřahal na Smíchově (14.48) aby mašina otočila na 352, která byla vyvezena "Ečkem", protože to Ečkový fíra umí nejdál do Radotína....352 přijela na Smíchov 13.25, odjela 15.01 (čeká lok ...)


Jirka Panther & peta303 :
Ano, výměna lokomotiv na "Chebských nebo Klatovských R" v Plzni je "kreténismus" prvního řádu > s tím souhlasím > ovšem když mám plnou Plzeň modrých lokomotiv a nemám pro ně práci.
Pokud nastane mimořádná situace, tudíž se čeká s vlakem do Prahy na modrou mašinu co přijede od Prahy, tak se holt bude přeřahat, protože těch červených je přece jen o něco více než těch modrých a prostě se bude točit na nejbližší vlak zpátky do Prahy a nepojede se na svačinku do Klatov nebo do Stříbra ...
Cestujího celkem nezajímá, že si modrá lok dá ve Stříbře svačinku.

Vzhledem k tomu, že v Praze nejsou modré a všechno je prakticky na otočku, tak by bylo na místě "probudit se" a udělat obraty plzeňských modrých "přes obrat", pravda, bude to stát hodinu práce strojvedoucího navíc a turnusově jednu lok, ale když se stane nějaký malér, tak je jistá naděje, že bude k dispozici mašina.
Další možností je – že Ečkový fíra to bude umět do Berouna a podobně do Benešova, jenže to by znamenalo udělat jeden pár vlaků v klasice.

Onehdá se nesetkal s velkým úspěchem můj názor, že v rámci přestavby ZDIC se měla provést změna trakce v úseku Beroun – Zdice a ve Zdicích udělat minimálně jeden peron se dvěma kolejemi pro = trakci, takže EJ z Prahy by jezdily až do Zdic a z Plzně do Zdic by se mohlo jezdit červenými... Neřešme co s nákladkou.... Takže by se ušetřily modré, které jedou na = trakci asi tak 2 km.

Opravdu efektivní využítí dvousystémové lokomotivy... totéž v Benešově u Prahy ...
25.07.2009 (15:04)  
To JP:
Na vlaky není spolehnutí už dlouho. V 60. - 80. letech jsem dělal na montážích od Aše až po Čiernou, ale za celou tu dobu a hodně přes milion projetých kilometrů nepamatuji, že by vlak nedojel kvůli kleklé lokomotivě, s výjimkou jednoho případu, kdy Rychlík Bratislava - Praha skončil v Sekulích, protože gorile se utrhl smeták (to bylo ještě v době, kdy byly osazené ,,proti srsti") Naštěstí tam stál připraven k odjezdu osobák do Brna, takže jsem přestoupil na osobák a v Brně hned na autobus. Do Prahy jsem přijel o deset minut dřív, než měl přijet onen rychlík. Ten pak dorazil se sedmihodinovým zpožděním, t. j. v půl druhé ráno. Ale na trase Praha - Michalany - Čierna, kterou jsem jezdil přes rok, se mi nikdy nestalo, že by vlak kvůli kleknutí lokomotivy nedojel a to jsem občas jezdil z Košic Tekovem a Detvanem, když na Košičan nebyly místenky. (mimochodem, jak trať Košice - Zvolen, tak trať Zvolen - Vrůtky stojí za svezení, krajina je velmi zajímavá.)
25.07.2009 (14:55)  
Jsem zvědav, kdy už se konečně někdo rozhoupe k tomu, aby nařídil pokácet bez milosti všechno, co by při živelné katastrofě mohlo spadnout na trať! Mektat cosi o ochraně přírody je zcela mimo mísu, protože pak foukne vítr a ta chráněná shnilotina spadne stejně. Jediný rozdíl je v tom, že když se kácí, dělá se to tak, aby padající stromy nenapáchaly škodu a v době, kdy to železničnímu provozu až tak moc nevadí. Jenže pro zelené debily je přijatelnější stržená trolej, nebo zatarasená trať a hodiny zpoždění.
25.07.2009 (13:57)  
V Chrástu už vše projelo cca +20 (455, 7813, 17810 a 7814 ještě v zelených autobusech). Časem se protáhnou ty rychlíky.
25.07.2009 (13:51)  
Stojící souprava je Os s 363.084. Před chvílí projel rychlík s 363.086 na Plzeň a něco na Prahu (nepostřehl jsem, co), po něm 363.087 s R na Prahu a teď opět něco na Prahu.
25.07.2009 (13:27)  
Jo a Peta303 - MZ samozřejmě neví, že přehazovat mašiny na 33, či 48 km je vysoce efektivní krok. Na chebský rychlík v dvouhodináči nic neušetří, protože ta mašina stejně dvě hodiny oxiduje - pokud by je neotočili jinak na liché hodiny. Takto v klidu dojede do Stříbra, objede, dá si svačinku. Kdyby ji chtěl otočit hned, tak je stejné co jsem psal jak to nefunguje za těch 18 minut, které prakticky neexistují.

Díky ještě za zprávu z Rokycan. Snad už bude nějakou dobu klid. Průsery jdou většinou tři rychle po sobě - takže nyní je vymlsáno. Začne to zas na začátku školního roku, aby dětičky byly poučeny, že na vlaky nebude spolehnutí, a aby rychle začaly šetřit na nějaký ojetý gumokol.
25.07.2009 (13:24)  
ad Jirka - vlak byl do drátů dle místních zamotaný ve stanici a nejspíš tomu stavbaři skutečně pomohli.

Co se teď dívám z okna, od jedenácti hodin v RO stále zůstává jedna souprava, ale už se to rozjíždí a odjíždí (díky redukovanému koljišti a výluce do Holoubkova lze očekávat, že zpoždění ještě porostou, čekajících vlaků je opravdu hodně).

Na tři použitelné koleje (resp. dvě kvůli mirošovce) se při jednokolejném spojení na Holoubkov musí i v normální situaci vtěsnat Os v .18, R od Plzně v .28, R od Prahy v .29, motorák na Mirošov a Os v .40.
25.07.2009 (13:16)  
Ad MZ: Ano měl jsem na mysli ten obrat za 18 minut, kde je 5 minut vata. Za normální situace, kdy by aspoň ty ČTYŘI mezistátní rychlíky na západ měly v Praze nějakou prioritu, tak by to fungovalo - grafikon byl předělán na jednokolejné provozy na obou koridorových stavbách (Beroun - Zbiroh - Rokycany). Jenže když se v Berouně objevují v průměru +10, tak je to prostě nesmysl a už v Klatovech můžou cestujícím doporučit, aby si vystoupili a šli na soukromý autobus, který je přiveze do Prahy o dvě až tři hodiny dříve. Ti zoufalci, kteří jedou od Švihova až Plzně mají smůlu, ti si nikam nepřestoupí.

Další perly jsou samozřejmě na webu ČD, který už dostal na úroveň, že hlásí mimořádnosti. Dneska opět skvělá: V 10:30 došlo mezi stanicemi Holoubkov - Rokycany ke stržení trolejového vedení vlakem R 755. V té době tam ten rychlík vůbec nebyl, protože dle systému byl hlášen někde u Klabavy. Naopak v 10:30 se tam měl teoreticky nacházet R354, který nakonec odjel jen +74 z Rokycan. To je dost podezřelé - kdyby trolej strhnul tento vlak, tak by tam byl ještě po třech hodinách. Pak člověk neví, zda lžou vědomně, či nevědomně. Vůbec bych se nedivil, kdyby trolej opět (už po několikáté) sundal někdo z koridorových kopáčů, ale na weřejnost se to nesmí dostat.
25.07.2009 (13:14)  
M. Zikmund - přepřahat chebské rychlíky v Plzni byl jeden z největších kretenismů, které byly na západní větvi 170 provedeny.

Ono totiž to, že esa vozí rychlíky až do Stříbra, je jeden z mála racionálních kroků (proti třeba komickému předloňskému pravidelnému přepřahu na plecháč, aby dovezl vlak do Kozolup k přestupu na NAD). Ony ve směru na Cheb (narozdíl od směru na Prahu) nejsou mezi 1. a 2. nástupištěm kolejové spojky do prostřední koleje, aby šlo HV operatoivně přehodit během pěti minut jako na Prahu, přehazovat na Cheb je i při maximálním tempu dalších min. deset minut navíc a celý grafikon, kdy se přehazovalo z 363 na 242 se z Plzně také s nějakými deseti minutami zpoždění odjíždělo (pak se posunuly příjezdy vlaků do Plzně na dřívější čas). Na druhé straně tohoto nástupiště, kde spojky jsou, nelze, protože zde stojí R do Mostu a Os do KT.

U zpožděného 35x od Prahy a včas jedoucího 96x se už v minulosti vyjelo s 96x (která přepřáhla z 242 na 750 nebo 754) a přepřáhlo se na správná HV v Rokycanech nebo i ještě dál (snad i v Hořovicích). 75x mohly být využity i v těchto mimořádnostech. Znamenalo by to zpoždění, ale ne tak velké oproti nečinnosti.

Troufám si ale tvrdit, že (při tak nízké propustnosti trati a tak silném provozu) mělo dojít k jeho redukci (tzn. zredukovat kolidující osobní vlaky a v potřebné části trasy je nahradit zastavováním rychlíků).
Registered user Dusanh 
25.07.2009 (11:53)  
Přesně tak. Měly by být např. stanovené parametry trati (traťová rychlost, propustnost, příkon v TV apod.). Potom by bylo možné např. v případě pomalé jízdy "vymáhat" po SŽDC peníze nutné na zaplacení rozjezdu apod. Na druhou stranu by provozovatelé s elektrickými HV platili samozřejmě podle elektroměru. Rovněž tak by se daly kvantifikovat ztráty vzniklé mimořádnostmi a ty by se mezi přepravci a SŽDC vyrovnaly. Asi by muselo ze začátku dojít k pár soudům, ale během pár let by se ten systém jistě podařilo odladit. Na rozdíl od silnice s vlakem není možné jen tak uhnout a objet problémové místo, proto by se muselo sáhnout k "organizovanému" řešení.
Co se týče sundavání lokomtiv z nákladů a dávání je na osobáky - největší hovadina. Proč má někdo, kdo si zaplatil přepravu nákladu (plnou cenu!) z místa A do B sledovat, jak se mu čas přepravy prodlužuje, protože se v osobce sype starý šrot. Vůbec se nedivím, že se objem přepravy nákladů po dráze snižuje (už i před krizí).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko