..: Od září žákovské In–karty zdarma i traťové e–jízdenky :..

In-kartaPraha — Nový školní rok přinese více nabídek pro žáky, kteří do školy jezdí vlakovými spoji Českých drah. Držitelé žákovských průkazů dostanou zdarma základní verzi In–karty/RailPlus s platností 3 roky, která jim poskytne řadu zvýhodnění i mimo jejich pravidelného dojíždění za vzděláním a zpřístupní jim výhody elektronické peněženky a slev v rámci programu ČD Bonus, jenž by měl být pro tuto skupinu zákazníků díky novým partnerům ještě atraktivnější. Žáci a studenti ve Středočeském kraji navíc jako první v republice budou mít možnost využívat zcela elektronickou pololetní traťovou jízdenku ve formě aplikace na In–kartě, která jim zjednoduší cestování a odstraní nutnost pořizovat papírové jízdní doklady. České dráhy se tímto krokem snaží seznámit žáky s výhodami, dostupnými pouze držitelům zákaznických In–karet/RailPlus, a zároveň je motivovat k využívání hromadné dopravy nejen pro cesty do školy, ale i ve volném čase.

Pololetní traťová jízdenka na In–kartě

České dráhy a Středočeský kraj společně připravily první nabídku kompletně elektronických časových traťových jízdenek v ČR. Držitelé čipové In–karty s pětiměsíční žákovskou aplikací tak při cestách do školy nebudou muset předkládat žákovský průkaz ani kupovat jednorázové jízdenky. „Díky spolupráci Českých drah a Středočeského kraje si tak právě žáci z tohoto regionu jako první vyzkouší výhody elektronické jízdenky pro pravidelné dojíždění v In–kartě,“ vysvětluje vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje ČD Tomáš Čech. „Navíc pro volný čas získají zdarma slevu 50 % na vnitrostátní místenky, 25 % na mezinárodní jízdenky i možnost šetřit při soukromých cestách s elektronickou peněženkou,“ shrnuje další výhody nabídky. Nabídka se prozatím vztahuje pouze na cestující s místem bydliště a sídlem školy na území kraje; ČD ale plánují po ukončení pilotního provozu pololetní elektronické jízdenky postupně nabídnout i v ostatních regionech. Cena aplikace se řídí státními pravidly pro subvencované jízdné a v případě pololetní varianty bude představovat 140-násobek jednosměrné žákovské jízdenky pro danou trasu. Z obchodního hlediska je zřejmé, že se ČD chopí šance vybudovat si mezi žáky a studenty stabilní klientelu držitelů zákaznických karet, které navíc motivují k zakoupení „předplatného“ na nejdelší možnou dobu.

In–karta nově ke každému žákovskému průkazu

Zatímco traťové e–jízdenky budou od září dostupné prozatím jen v Středočeském kraji, základní verzi In–karty s elektronickou peněženkou získá zdarma každý, kdo si od začátku nového školního roku zažádá o běžný žákovský průkaz na prodejních místech ČD. Poté bude moci při bezhotovostních platbách za jízdenky v rámci e–shopu nebo přes elektronickou peněženku získat z ceny jízdného až 6% zvýhodnění (3% sleva a 3% kreditní bonus) a tím ušetřit i na ostatních cestách. Základní forma In–karty ovšem nebude náhradou „plnohodnotné“ zákaznické karty — pro ostatní vnitrostátní trasy její držitelé i nadále zaplatí jízdné podle svého věku, případně si mohou dokoupit komerční aplikaci In-zákazník do 26 let na tři roky v ceně 330 Kč. Zájem o ni si České dráhy dlouhodobě pochvalují, a to i přes častou kritiku zrušení výhodné varianty In–junior v prosinci loňského roku. Podle dat dopravce vzrostl prodej „mládežnické“ aplikace až o 40 % v porovnání s In–juniorem, který nabízel roční slevu 50 % za cenu 600 Kč.

Rozšíření programu ČD Bonus na cílovou skupinu žáků

Spolu s těmito tarifními novinkami dojde také k dalšímu rozšíření výhod u smluvních partnerů programu ČD Bonus. „S počátkem školního roku chceme k In–kartě nabídnout zejména slevy na zboží a služby, které oslovují právě žáky a středoškoláky. Mohli by tak ušetřit nejen ve volném čase, ale také při nákupech souvisejících se studiem,“ komentuje manažerka doplňkových služeb ČD Andrea Hofmanová.

Zdroj: České dráhy


Aleš Macura , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 23.7.2009 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer myrha  mail  
27.07.2009 (13:18)  
Georgo: Ano také souhlasím s tím, že se cena jízdného bude snižovat jen velmi těžko. Jenže bych rád zopakoval (i když se to vedení nebude líbit), čím jiným má naše železnice konkurovat než cenami? Nemám problém s tím, že by se platilo jízdné v relaci obyčejného ale kvalita by musela být opravdu mnohem vyšší. Ani modernizace vozového parku ČD ve velkém by nic nevyřešila, protože by to byla pouze záminka pro další zdražení dopravy a dnešní diskutabilní poměr kvalita/cena by v podstatě zůstal zachován.. Naše společnost není vychovávána k tomu, že cesta vlakem je "normální" a ještě stále nikdo nenašel lepší způsob jak tam ty lidi dostat. Mohli bychom jinde diskutovat o účinnosti reklamy, kterou si ČD dělá ale pro většinu je důležitější než reklama osobní zkušenost se službami..

M: No dobre, ale to je kazdeho vec, jestli studuje do 15 nebo do 30. Zpravidla (no, ne vzdy:-( je ten dele studujici odmenen behem zivota vyssimi prijmy.
Nerad bych tu rozvíjel diskuzi na téma platy v kvartéru, ale myslím že ani vývojáři a vědci nejsou kdoví jak za vodou..
26.07.2009 (13:17)  
No tak vidíš, takhle "logicky" si můžeš zdůvodnit i ten tvůj problém. Mladí měli slevu proto že se tak někdo rozhodl :-
Koncept veřejné dopravy je politická otázka. Slevy na jízdném jsou čistě ekonomická otázka.

"rozumnou cenu"? Čo si pod tým predstaviť? Čakať, že v našich končinách niekedy ceny železničnej dopravy klesnú, je nereálne - odporúčam porovnať aktuálnu cenovú hladinu ČD s medzinárodným tarifom TCV. Stačilo, keď som sa po niekoľkých mesiacoch pobytu vrátil z Rakúska a v ČR aj na Slovensku som mal pocit, že jazdím zadarmo :)
Ano, souhlasím. Tohle je skutečně problém. Moje představa by byla zrušit nesmyslné slevy a hlavně zjednodušit jejich dosti nepřehledný systém. Osobně bych si představoval ceny okolo současného zákaznického jízdného.
25.07.2009 (16:34)  
Martyss: "rozumnou cenu"? Čo si pod tým predstaviť? Čakať, že v našich končinách niekedy ceny železničnej dopravy klesnú, je nereálne - odporúčam porovnať aktuálnu cenovú hladinu ČD s medzinárodným tarifom TCV. Stačilo, keď som sa po niekoľkých mesiacoch pobytu vrátil z Rakúska a v ČR aj na Slovensku som mal pocit, že jazdím zadarmo :)

Sebastian: na klávesnici máš otáznik (bežne Shift+3. klávesa od pravého Shiftu) - odporúčam používať. Ak si In-kartu k "žákovskému průkazu" nedostal, tak sa samozrejme akcia na teba nevzťahuje. To už ale máš vybavený preukaz na nový školský rok?!
Registrierter Benutzer bilas 
25.07.2009 (14:55)  
Protože jsme se rozhodli, že zvolíme koncept veřejné dopravy.
No tak vidíš, takhle "logicky" si můžeš zdůvodnit i ten tvůj problém. Mladí měli slevu proto že se tak někdo rozhodl :-)

Kvalita železnic odpovídá z velké míry investic do nich.
Kéž by mě o tom někdo dokázal přesvědčit (čísla, čísla, čísla...)
24.07.2009 (19:56)  
Já se ptám proč musí vlaky dotovat i ti co vlakem jeli naposled před 20 lety? :)
Pro mě je ten předpoklad, že by mladí měli být zvýhodňováni při cestování vlakem správný. Kdo by těmi všemi neEC, SC, no prostě "normálními" vlaky standartu ČD (=hnus k blití) s cestovními dobami jak za krále klacka, asi tak jezdil? Důchodci? ;-D


Protože jsme se rozhodli, že zvolíme koncept veřejné dopravy. Kvalita železnic odpovídá z velké míry investic do nich.

ríklad z bánk - do 26, niekedy aj do 30 rokov, máš zvýhodnené účty, často zadarmo. Banka si mládež "vychováva", pretože dobre vie, že keď sa zo študenta/mladého stane pracujúci človek s väčším obnosom peňazí, väčšinou v banke zostane, ak si ho banka do tej doby udrží práve výhodnými ponukami pre mladých.

Tiež si myslíš, že je nespravodlivé, že tieto ponuky "dotujú" majitelia bežných účtov za štandardné poplatky? Mimochodom, táto predstava podľa môjho názoru kolíše, lebo nikto nikoho nenúti si kupovať cestovné za plnú cenu - existujú predsa pre každého in-karty (netreba čakať mesiac, papierovú máš hneď), elišky (ja som s jej získaním doposiaľ nemal žiadne problémy, i keď je fakt, že sú obmedzené, ok).

Áno, lepší by bol model, že by boli už základné ceny primerané, ale máš pocit, že je tomu tak po zrušení in-junioru? Keď som ešte nemal o tarifu ČD moc znalostí a len náhodne som sa potreboval prepraviť s vnútroštátnym lístkom po ČR, tak ma tá cena, ktorú po mne chcela pani za okienkom, doslova šokovala (len pre zaujímavosť: vtedy ešte platilo Léto26 a ani ju nenapadlo mi to ponúknuť. Je to síce čisto moja chyba, no v pro-zákaznícky orientovaných firmách by to malo byť samozrejmosťou).


Ne, u banky dostane zvýhodněný účet pouze student a ne každý do 26 let. Navíc pokud se mi tento přístup banky nelíbí mohu jít k jiné. bance. K jakému jinému dopravci mohu jít na železnici?
Ano, myslím si, že by bylo lepší udělat základní přiměřené jízdné s mírný upřednostněním cestování na větší vzdálenosti
a zrušit in-juniory, elišky. Nebylo by daleko lepší pro všechny, kdys jenom přišel k okýnku a dostal rovnou rozumnou cenu a nemusel studovat ceník ČD a čekat měsíc na inkartu?

kromě toho jak píše ddti, tak ověření že jsi student - ISIC karta, tu má téměř každý vysokoškolák. A je po problému. Já ČD nenutím, aby zvýhodnila studenty, ale ČD se tak samy připravují o budoucí platící zákazníky.

A co je lepší? Vlak vezoucí 30% zákaznických jízdenek, 10% studenti a normální lidi s plnou cenou a 60% vzduchu, nebo vlak vezoucí 30% zákaznických jízdenek, 5% lidí s normální cenou a 25% studentů s In-Junior a Léto 26 a 40% vzduchu?


Nepřipravují se o budoucí zákazníky, protože až ztratí na slevy nárok, tak prostě zvolí z hlediska nákladů levnější spojení. Pokud tedy možnost volby mají. Čísla, která uvádíš mají nějaký reálný základ?
Registrierter Benutzer M 
24.07.2009 (19:33)  
karosa - presne tak - na vesnici bydlet nemusis v zadnem pripade. Pokud teda bydlis na vesnici kde neni skola (coz v zadnem pripade nemusis), tak nechapu, na co "si" stezujes.

Jak uz jsem napsal - decka se musi do skoly posilat, ale na jidlo rodicum nikdo penize neda. Decka se musi do skoly posilat, ale od domovnich dveri je nikdo neodvede (v principu je uplne jedno, jestli musi po ceste do nejblizsi skoly trikrat prestupovat nebo jestli je to pres silnici). Ono to totiz muze byt i tak, ze skola je v jine obci (ooo, jak nespravedlive), nicmene soucasne kilometr od bydliste. Jine dite muze bydlet v obci se skolou (cili zde je vse v poradku), nicmene ke skole to muzou byt 4 kilometry... A cela teorie o spravedlnosti a stani pred obecnim uradem je postavena na hlavu.

Ono je to totiz takhle - rodice musi povinne posilat do skoly a je NA RODICICH, aby zajistili dopravu. Podnikatele musi predkladat danove priznani a je NA PODNIKATELICH, aby zajistili jeho doruceni. Ridici musi na STK a je NA RIDICICH, aby si to STK zaplatili. Atd, atd. Mozna tohle vsechno ale ceka na JUDr. Zikmunda, aby to vyvratil:-)

Muzes napsat tu svoji obec? Pripadne nejakou velice podobnou, at mam predstavu, komu je konano to prikori?
Registrierter Benutzer Basty  mail  
24.07.2009 (16:06)  
platí to i když mam už průkaz
Registrierter Benutzer karosa  mail  
24.07.2009 (15:55)  
....taky nefer, ze pokud si clovek chce koupit barak v obci se skolou, tak zaplati vic? Aneb nekomu vznikaji naklady za dopravu, jinemu za bydleni...?
Není, protože své dítko podle zákona posílat do té školy musíš, kdežto bydlet na vesnici , kde není škola, nemusíš v žádném případě. Pokud ti tam školu zrušili, a tobě, nebo tvému děcku to nevyhovuje(což je normální), můžeš si najít bydlení v té obci, kde tu školu mají. Samozřejmě v tom případě, když na to máš dost peněz( a kdo na vsi je dnes má?) a nějaké bydlení si tam najdeš... Takhle by ti to vysvětlil jistý úředník jednoho nejmenovaného kraje(ne středočeského), když jsme tímhle argumentovali při rušení základky u nás na vsi. Co k tomu dodat?
Registrierter Benutzer M 
24.07.2009 (15:12)  
Proste nizsi jizdne pro decka - no dobre teda. Ale pro lidi kolem 25? Tak v tom jaksi smysl moc nevidim. V supermarketu taky nejsou slevy (pritom jist se musi jeste vic nez cestovat) - nebo jo?
Registrierter Benutzer M 
24.07.2009 (15:09)  
No dobre, ale to je kazdeho vec, jestli studuje do 15 nebo do 30. Zpravidla (no, ne vzdy:-( je ten dele studujici odmenen behem zivota vyssimi prijmy.
Kazdopadne kdyz jsem psal "vydelavali", tak jsem nemyslel stipendium. Mozna je tvuj obor natolik narocnej, ale ti nasi doktorandi ve skole 50 hodin tydne teda rozhodne nebyli:-) A jedna poznamka - jak tam pises, ze si musis platit stravu a ubytovani - tohle NENI naklad studia, sorry. Stravu a ubytovani si musi platit kazdej.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko