Praha — Nový jízdní řád přinese cestujícím další příjemné změny. Alespoň to tvrdí největší český železniční dopravce, České dráhy. Podle vyjádření drah by do roku 2010 měly být všechny vozy 1. třídy nasazované na dálkové mezistátní vlaky EuroCity vybaveny elektrickými zásuvkami na 230 V. Zásuvek se tak dočkají i vozy Ampz(146) z první série, vyrobené konsorciem SGP Siemens a MSV Studénka na konci 90.let, kde dosud tato vymoženost chyběla. Mimoto dojde k repasu interiéru u pěti vozů Ampz první série, kdy dostanou také nová sedadla.
„Jedná se o jedny z nejvytíženějších vozů Českých drah. Při špičkovém nasazení v uplynulých letech dokázaly ujet za den i více než 1 500 kilometrů,“ uvádí Rostislav Novák, ředitel odboru kolejových vozidel ČD. Právě velké proběhy těchto vozů způsobují nadměrnou opotřebenost interiéru, která si modernizaci vyžádala. „Nově do těchto pěti vagónů instalujeme sedačky typu ICE 3000 od německé společnosti Grammer, která vybavuje také rychlovlaky ICE,“ ilustruje rozsah úprav Novák. Výměny se dočkají kromě sedadel také koberce, které pamatují více jak 10 let provozu a éru, kdy se v českých vlacích ještě smělo kouřit. Otázkou jen zůstává, proč nebyly zvoleny sedadla typu Borcad SEH instalované do Ampz143 druhé série nebo v současnosti vznikajících vozů ARmpee. Dodány budou také v současnosti tolik žádané elektrické zásuvky 230 V pro napájení přenosné elektroniky. Všech devět vozů první série jimi bude podle drah vybaveno během podzimu. Prvním ze série je Ampz.008, který již s novým interiérem můžete potkat v provozu.
Zásuvek se však cestující nově dočkají i v 1. třídě jiných vozidel. Nově se tak objeví ve vozech 954.2 z 2. série, které jsme si již prohlédli na Czech RailDays 2009 v Ostravě, najdete je také v 1. třídě regionálních jednotek CityElefant a dále i v ostatních modernizovaných vozech této kategorie. Z výroby jsou instalovány také ve 2. třídě vozů Bmz241 druhé série od firmy Siemens.
Zdroj: České dráhy; foto: Kryštof Klíma
Ty sedacky jsou v prvni i druhe tride stejne akorat maji jiny potah. Kuze nemusi vyhovovat kazdemu a navic je draha, takze ten latkovy potah je spis lepsi. Co mi tam ale chybi je ten polstarek z ICE, to je moc prima :) Me se na techto ICE sedackach sedi docela dobre, ale je to pohoda tak tri ctyri hodiny, na delsi trasu to je uz trosku opruz, tam je pak nejlepsi to co maji Nemci v EC vlacich (to co je v jejich Avmz, Apmz je nedostizny). Co me hodne vadi a uz to tady zaznelo je to nedoplneni stolku na ctyrky, to je fakt na pres tlamu.
Pan Novák ale jaksi zapomněl dodat, že ty předmětné sedačky dodává firma Grammer do DRUHÉ třídy vlaků ICE...
viz. např. zde:
http://www.ice-fansite.com/galerie/categories.php?cat_id=11&sessionid=d64ca19c55189f9b10bc71d9d1623966
Nechic - vidim, ze stokrat opakovana lez se stava pravdou... Skutecne nemam pocit, ze by v Thalysu byly zasuvky i ve dvojce; skutecne nemam pocit, ze by vsude byly zasuvky ve vsech ICE; skutecne nemam pocit, ze by vsude byly zasuvky ve vsech TGV. Jenomze "oni" to rikaji, tak to po "nich" zopakuju...
Na jednu stranu souhlasim, na druhou si rikam, ze pokud nebudou vsude, budou v tom nasem bordeeelu u kazdeho vagonu urcite jinde. Takze sice budeme mit zasuvky, ale pri koupi mistenky to bude stejnak loterie.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.