..: ČD rozšiřují počet vozů 1. třídy vybavených zásuvkami 230 V :..

Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Praha — Nový jízdní řád přinese cestujícím další příjemné změny. Alespoň to tvrdí největší český železniční dopravce, České dráhy. Podle vyjádření drah by do roku 2010 měly být všechny vozy 1. třídy nasazované na dálkové mezistátní vlaky EuroCity vybaveny elektrickými zásuvkami na 230 V. Zásuvek se tak dočkají i vozy Ampz(146) z první série, vyrobené konsorciem SGP Siemens a MSV Studénka na konci 90.let, kde dosud tato vymoženost chyběla. Mimoto dojde k repasu interiéru u pěti vozů Ampz první série, kdy dostanou také nová sedadla.

„Jedná se o jedny z nejvytíženějších vozů Českých drah. Při špičkovém nasazení v uplynulých letech dokázaly ujet za den i více než 1 500 kilometrů,“ uvádí Rostislav Novák, ředitel odboru kolejových vozidel ČD. Právě velké proběhy těchto vozů způsobují nadměrnou opotřebenost interiéru, která si modernizaci vyžádala. „Nově do těchto pěti vagónů instalujeme sedačky typu ICE 3000 od německé společnosti Grammer, která vybavuje také rychlovlaky ICE,“ ilustruje rozsah úprav Novák. Výměny se dočkají kromě sedadel také koberce, které pamatují více jak 10 let provozu a éru, kdy se v českých vlacích ještě smělo kouřit. Otázkou jen zůstává, proč nebyly zvoleny sedadla typu Borcad SEH instalované do Ampz143 druhé série nebo v současnosti vznikajících vozů ARmpee. Dodány budou také v současnosti tolik žádané elektrické zásuvky 230 V pro napájení přenosné elektroniky. Všech devět vozů první série jimi bude podle drah vybaveno během podzimu. Prvním ze série je Ampz.008, který již s novým interiérem můžete potkat v provozu.

Zásuvek se však cestující nově dočkají i v 1. třídě jiných vozidel. Nově se tak objeví ve vozech 954.2 z 2. série, které jsme si již prohlédli na Czech RailDays 2009 v Ostravě, najdete je také v 1. třídě regionálních jednotek CityElefant a dále i v ostatních modernizovaných vozech této kategorie. Z výroby jsou instalovány také ve 2. třídě vozů Bmz241 druhé série od firmy Siemens.

Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma

Zdroj: České dráhy; foto: Kryštof Klíma


Samir Lepara | 9.7.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.07.2009 (8:37)  
M: Zrovna v ICE jsou uz opravdu i ve druhe tride (ICE1 je dostalo pri rekonstrukci, ICE2 je ma u ctyrek a ICE3 a T a TD je ma uz v zakladu.
Ty sedacky jsou v prvni i druhe tride stejne akorat maji jiny potah. Kuze nemusi vyhovovat kazdemu a navic je draha, takze ten latkovy potah je spis lepsi. Co mi tam ale chybi je ten polstarek z ICE, to je moc prima :) Me se na techto ICE sedackach sedi docela dobre, ale je to pohoda tak tri ctyri hodiny, na delsi trasu to je uz trosku opruz, tam je pak nejlepsi to co maji Nemci v EC vlacich (to co je v jejich Avmz, Apmz je nedostizny). Co me hodne vadi a uz to tady zaznelo je to nedoplneni stolku na ctyrky, to je fakt na pres tlamu.
10.07.2009 (8:36)  
1500 kilometru za den? To pan Rostislav Novak prehani... Tak, MAXIMALNE tech 1000. Prece je potreba pocitat s tim, ze vlak Ceskych drah se jen pohne z prvni zastavky, a uz ma problemy, a uz nekde stoji v poli, a uz meni zase masinu, a uz zase nevim co. Takze za tech 24 hodin ten vagonek NEMA sanci projet tolik kilometru :-)
registrovaný uživatel Dusanh 
10.07.2009 (8:16)  
„Nově do těchto pěti vagónů instalujeme sedačky typu ICE 3000 od německé společnosti Grammer, která vybavuje také rychlovlaky ICE,“ ilustruje rozsah úprav Novák.

Pan Novák ale jaksi zapomněl dodat, že ty předmětné sedačky dodává firma Grammer do DRUHÉ třídy vlaků ICE...
viz. např. zde:
http://www.ice-fansite.com/galerie/categories.php?cat_id=11&sessionid=d64ca19c55189f9b10bc71d9d1623966
registrovaný uživatel M 
10.07.2009 (7:00)  
Sim - ja to myslel tak, ze u ctyrky nemusi byt 4 zasuvky; tak jak to pises ty, to samozrejme souhlas:-)

Nechic - vidim, ze stokrat opakovana lez se stava pravdou... Skutecne nemam pocit, ze by v Thalysu byly zasuvky i ve dvojce; skutecne nemam pocit, ze by vsude byly zasuvky ve vsech ICE; skutecne nemam pocit, ze by vsude byly zasuvky ve vsech TGV. Jenomze "oni" to rikaji, tak to po "nich" zopakuju...
10.07.2009 (6:57)  
Je docela příznačné, že ČD argumentují počtem km a ne počtem cestujících. Souvislost mezi počtem km a opotřebením sedaček je hodně volná. Jaká asi je průměrná obsazenost u EC z Prahy směr Vídeň nebo Bratislava? Aspoň 10%?
10.07.2009 (4:57)  
To se mi zdá, nebo to nejsou klasické CZ zásuvky se zemnícím kolíkem uprostřed, ale "rakouský" vzor?
registrovaný uživatel Nechic  mail  
09.07.2009 (23:01)  
A pendolino ve druhé třídě by mohlo mít zásuvky. Vždyt to je ostuda, kdekoli v cizině má srovnatelný vlak zásuvky všude,jen u nás za to chtějí dvojí příplatek (nejen místenku)
registrovaný uživatel Sim 
09.07.2009 (22:48)  
M > "Kazda sedacka zasuvku mit nemusi, to je zbytecne"

Na jednu stranu souhlasim, na druhou si rikam, ze pokud nebudou vsude, budou v tom nasem bordeeelu u kazdeho vagonu urcite jinde. Takze sice budeme mit zasuvky, ale pri koupi mistenky to bude stejnak loterie.
09.07.2009 (22:11)  
hm,a v zeleným krakenovi vypdali sedačky ještě hůř než v Ampz 002,ale když se chce tak to jde ještě využít.Mně se v tuto chvíli nejvíce líbí sedačky v Bmee a 954.2 1.třída.i Kdby se vsadily třeba do B tak pořád lepší než špinavá koženka.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
09.07.2009 (22:00)  
EC 119: Pokud bys někdy jel např. v Ampz146 002, tak bys o žádném dalším využití snad ani nepřemýšlel :-D
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko