Praha — Návštěva Království železnic – největší modelové železnice u nás může pro některé z návštěvníků znamenat i něco více než je návštěva tohoto úžasného malého světa. Stačí, když projdete turniketem u vstupu do expozice jako v pořadí desetitisící návštěvník a získáte od Království železnic a společnosti Askania ručně natahovací kapesní hodinky Askania v hodnotě 25 000 Kč. Unikátnost hodinek podtrhuje gravírované logo Království železnic na jejich dýnku.
Značka Askania
Historie značky Askania sahá až do roku 1871. V tomto roce Pařížské komuny a dalších převratných událostí založil v Berlíně Karel Bamberg, žák Karla Zeisse a syn hodináře, firmu pro vývoj a výrobu přístrojů na přesná měření – společnost Askania. Díky přesnosti, vysoké užitné hodnotě a širokému spektru velmi kvalitních přístrojů si značka Askania rychle našla uplatnění v nejrůznějších oborech - v námořní dopravě, na železnici, hvězdárnách, meteorologických stanicích, výzkumných laboratořích a při celé řadě expedic. Letecké chronografy dodává také pro piloty letounů JAS 39 Gripen a Aero L 159 ALCA Vzdušných sil AČR.
Jak nám sdělil pan Josef Miřácký, který má v Království železnic na starosti marketing, v současnosti již prošlo turniketem několik tisíc návštěvníků, kdy průměrná návštěvnost činí přibližně 750 osob denně. Desetitisící návštěvník se tak dá očekávat již v nejbližších dnech.
Zdroj: Království železnic, ŽelPage
Divila se proč cinkají závory, ale nesklopí se dolů při průjezdu vlaku, divila se, že vlaky jezdí na červenou a taky se divila tomu, že elektrická lokomotiva zajede "pod dráty" do tunelu, ale ven z něj již vede trať bez troleje. Jsou to asi jen dětské nemoci, ale jak vidět všimne si jich i menší dítě. Líbilo se jí střídání dne a noci, rozsvěcující se a zhasínající budovy, jezdící auta, lidi na peronech. V zasněžené krajině by raději než tábor s vojenskou technikou viděla sáňkujicí či lyžující lidičky a nebyl to jen její názor.
Já se divil tomu, proč se platí vstupné sice o 30% nižší, ale ke shlédnutí je zatím jen 10-15% (můj odhad) ze zamýšlené expozice. Platí každý bez výjimky, včetně těch nejmenších špuntů, alepsoň podle vyvěšeného ceníku. Takže i kojenci v kočárku zacálují nyní 14 Kč, později 20 Kč. Větší děti přes 1m výšky pak platí 65 Kč, resp. 100 Kč. Taky jsem se divil tomu, proč mě znuděná slečna u pokladny v prodejně na můj dotaz, kde je kolejiště, sice odpověděla, že dole, ale už se neobtěžovala mi říct, že si musím u ní koupit vstupenky. Takže jsem si dal dvakrát nahoru a dolů jízdu eskalátorem, na který se stěží vejde kočárek. Velký výtah, který jsem v prodejně i expozici v podzemních patrech viděl zřejmě není určen pro vozíčkáře či kočárky. Taky jsem se divil, že krabice s modely či hračkami vystavené v mnohých vitrínách ve druhém podzemním podlaží jsou jen na výstavu a ne k prodeji. Sortiment v prodejně mi přišel jako ve zchudlém království. Konkrétně třeba Mašinka Tomáš. Vystaveno velké množství krabic s různými výrobky a v prodejně jeden nijak velký stojan se zbožím k prodeji. Celkový dojem by se dal shrnout jak "málo muziky za hodně peněz".
Jak již bylo psáno v předešlé zprávě, ŽelPage je mediální partner, tudíž to znamená, že z toho plyne právě toto, či další informace o dění z KŽ, jak psal JRtrain
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.