..: Výbuch vlaku převážejícího plyn v Itálii má na svědomí 16 obětí :..

Itálie — Nejméně třináct potvrzených obětí po explozi cisternového vlaku s propan-butanem si vyžádalo noční vlakové neštěstí v italském městě Viareggio. Zadní část 14vozového nákladního vlaku ze zatím nezjištěných přícin za jízdy vykolejila a dva kotlové vozy se vzňaly. K neštěstí došlo krátce před půlnocí, strojvedoucí vlaku ucítil asi 200 metrů za stanicí škubnutí, přičemž krátce potom zadní část soupravy vykolejila. Podle hasičů se unikající hořící plyn rozšířil na několik domků v okolí trati, kde se poté rozhořelo několik požárů. Pravděpodobnou příčinou je technická závada na trati nebo vlaku. Italský zpravodajský server TGCOM jako jednu z příčin uvedl zlomení osy jednoho vozu, který vykolejil a strhl z kolejí další. Na místě aktuálně probíhají vyprošťovací, záchranářské práce a odstraňování ostatních vozů. Provoz je na místě nehody zastaven.

Zdroje: iDNES.cz [fotografie, video], TGCOM, BBC news; námět: tony


David Orság Poslat mail autorovi | 30.6.2009 (12:21)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Itálie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage Zlámalík  mail  
03.07.2009 (14:26)  
Dnes na Österreich 3 hlásili, že dotyčná firma nechá vyměnit nápravy na všech vozech tohoto typu.
02.07.2009 (22:53)  
To je prý v šetření, jak došlo k tomu, že byla použita takhle vadná náprava.
02.07.2009 (17:54)  
Řekl bych, že na 387.043. 475.101, 498.022 a dalších jsou taky původní nápravy ...
Celé je to o tom, že se musí před dalším použitím provést defektoskopie nápravy.
Registered user Martin Š.  mail  
02.07.2009 (16:50)  
S tou nápravou, to se tak dělá i u nás, monobloky se ze staré nápravy sundají a dají se tam nové a je nové dvojkolí. Viděl jsem to na vlastní oči.
02.07.2009 (15:01)  
Podle poslední zprávy 18 mrtvých (3 identifikováni, zbytek se pokouší identifikovat podle DNA), 2 pohřešovaní (s minimální šancí je najít, asi zcela shořeli), 20 těžce zraněných + dalších asi 25 zraněných.
Náprava, která praskla, byla zrezivělá. Přitom byla letos v únoru při opravě vyměněna, ale dotyčná firma prý použila staré použité nápravy.
Registered user kobros 
02.07.2009 (14:01)  
k tomu cerstvemu jadernemu palivu. Ono je uplne neskodne, jen je kolem toho takovy humbuk proto, ze se jedna o vubec nejdrazsi naklad, ktery po ceskych kolejich projede.
V Temeline je rekneme 650 palivovych kazet, ktere se rocne obmenuji z jedne petiny. Nevim, kolik stoji presne jedna palivova kazeta od Westimghousu pro Temelin, ale pro Dukovany, kde jsou kratsi ruske kazety, stoji kolem 5 milionu Kc. Jinak pro Dukovany se po zeleznici palivo nevozi. Tam se vozi po silnici z turanskeho letiste.
02.07.2009 (12:37)  
Neosuvisející,České Dráhy se spoluprácí DB budou provozovat SuperCity BUS!! Mezi Prahou a NORINBERKEM!! Již po prázdninách.
Registered user Martin Š.  mail  
01.07.2009 (18:52)  
Říkate okruhy okolo měst, aby se nehody nákladních vlaků nestávali ve městech? Kdyby už se něco takového dělalo, tak si myslím, že jen kvůli hluku, pro občany kteří okolo trati musí snášet vybrace, špínu, hluk... A chci říct, také, že média dokáží hrozně překroutit skutečnost, proto udělají z paliva např. do Temelína hrozný problém, ale vemte, že daleko větší neštěstí může opravdu udělat např. ten chlor (který jen štěstím neunikl u dost železničních nehod u nás- z hlavy si vzpomenu na dvě).
Je to jak to říká pan Zikmund: "je to daň moderní civilizaci." Nemůžeme to odvrátit, lze minimalizovat riziko, ale nejde to odvrátit.
01.07.2009 (18:02)  
SYN : vyhořelé palivo je nepochybně škodlivé, čerstvé palivo je zcela neškodné, spíše se kolem toho dělá zbytečný humbuk, kvůli "zeleným škůdcům životního prostředí". Různí starostové dělali povyk, že nejsou infomováni, že nemají nějaké havarijní plány pro případ vykolejení vagonu vezoucím palivové kazety, ale zajímalo by mne, jaký mají havarijní plán pro případ, kdy v jejich obci vykolejí vagon s chlorem, čpavkem nebo kyselinou HCl, H2SO4 apod. nebo se na návsi vyvalila silniční cisterna s těmito chemikáliemi. Podobně se vozí cisterny s benzinem nebo naftou. Müslíte si, že je skutečně nutné vozit po dálnici cisterny s naftou třebas z bratislavského Slovnaftu. Nestačilo by zásobovat dálniční čerpací stanice ze stáčecího místa nejbližší ŽST ?

Pro přepravu nebezpečných věci po železnici platí předpis RID, pro silnici ADR. Nicméně tomu, aby nedošlo k technické závadě na železničním voze (lom nápravy) nebo prasknutí pneumatiky na kamionu prostě žádný předpis nezabrání. To je zkrátka daň civilizaci.
Registered user SYN 
01.07.2009 (17:41)  
petřík: No, ono jaderné palivo není až tak úplně neškodné, zvláště vyhořelé k přepracování je docela slušně aktivní, no ale je chráněné opravdu mohutně (mechanicky, ale i včetně vojenské ochrany). Ale ty chemický sra*ky na železnici kromě trochu lepší cisterny už obvykle žádnou další ochranu nemají, a jelikož u nás skoro nejsou železniční tratě vedené neobydleným prostorem (ba naopak, kvůli osobní dopravě jsou tahané co nejvíc přes centra populace) tak se takovéhle neštěstí může relativně snadno stát někde uprostřed osídlení. Stačí trochu smůly...

Když to člověk vidí tak by se měl chuť zeptat - co něco jako nákladní obchvaty velkých měst, je to vyložená hovadina nebo by to pro tyhle účely (a i jinak kvůli zajištění většího klidu a tak) měly smysl? Teď jsou to spíš průtahy skoro centrem (řekněme třeba Brno), a ještě zhusta vedené na náspech takže by se eventuelně vylité škodliviny hezky rozstříkly do kraje...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko