Otrokovice — Nepříznivé povětrnostní podmínky opět způsobily omezení provozu na české železniční síti. Tentokrát se obětí stala moravská tepna mezi Přerovem a Břeclaví, kudy projíždějí například přímé vlaky mezi Varšavou a Vídní. Podle informací našeho zpravodaje na místě došlo mezi Tlumačovem a Otrokovicemi k pádu vedení vysokého napětí na troleje. Trať je neprůjezdná v obou směrech, první vlak zde v motorové trakci projede nejdříve za 40 minut.
21:15 - Zatímco se provoz na trati pomalu uklidnil, drážní odborníci zahájili vyšetřování. Dle jeho předběžných závěrů mohla k nehodě přispět i nedaleká výluka. „Museli jsme kvůli stavebním pracím vypnout přeložku z Hulína, takže okolí bylo napájené z ostatních stanic. Došlo tedy k přetížení vodiče, který se přepálil,“ vysvětlil mluvčí energetické společnosti E.ON Vladimír Vácha.
14:10 — Poslední z vlaků zasažených první vlnou zpoždění, R 806, před malou chvílí vyrazil o 139 minut později směrem k Hulínu. V obou stanicích se začaly hromadit další vlaky, zpoždění však dosahuje hodnot kolem 30 minut.
13:26 — EC 103 Polonia dorazila do Otrokovic, po odpojení motorové lokomotivy bude dál pokračovat ve své trase.
13:05 — Z Otrokovic se k Hulínu vydal EC 104 Sobieski vedený lokomotivou 742.049 ČD Cargo. V současnosti se vlak nachází v Tlumačově, kde pravděpodobně dojde k odvěšení motorové lokomotivy, která se pak s EC 103 Polonia vrátí do Otrokovic. Dle našich odhadů bude tímto způsobem doprava organizována ještě několik následujících hodin.
12:50 — Z Hulína se na cestu k Otrokovicím vydal EC 103 Polonia. Vlak však zastavil v Tlumačově a čeká na další dění.
12:45 — Dle webu Českých drah problémy způsobuje požár v blízkosti trati. Dráhy tvrdí, že v místě by měla být průjezdná jedna kolej. Informace Želpage se ale liší. Náš zpravodaj nám prozradil, že za jednu hodinu neprojel mezi Hulínem a Otrokovicemi ani jeden vlak, ač je v místě dostatek lokomotiv nezávislé trakce, které by mohly vozbu zajistit.
12:30 — EC 104 Sobieski již více než hodinu stojí v Otrokovicích; jeho zpoždění se tak vyšplhalo na téměř 100 minut. Společnost mu dělají Ex 526 Mojmír, R 807 a Os 4209. V Hulíně čekají EC 103 Polonia, R 806, Os 4212 a Ex 529 Velehrad, který zde svou jízdu pravděpodobně mimořádně ukončí. Situaci zde navíc komplikuje jeden čekající nákladní vlak dopravce ČD Cargo.
ŽelPage má na místě zpravodaje; o aktuální situaci vás budeme informovat.
Jak zajímavé byl jsem včera v jednu hodinu na nádraží v OT. a je pravda, že vlaky které jely směr Olomouc a dál Mojmír který by jel dle JŘ 11:24 tak odjížděl 13:24 poté přijel IC směr Vídeň po odjezdu odjel rychlík do Olomouce v čase 13:35 a v tu dobu přijížděl EX Velehrad takže žádný konec své jízdy ale až v Luhačovicích a po půl hodině přijel i Galán, ale ten jel jako osobák takže stavil od Hulína ve stanici Břest,Říkovice Horní moštěnice a Přerov-odkud už jel jako rychlík. Tohle byla verze vydána od průvodčího, který tohle ověřoval přes dispečink v Přerově. Měl jsem totiž tu čest tohle zaslechnout
No vida, hezky se to kafrá ze židličky někde v kanclíčku, co, přičemž o provozu víme jen mlhavě, kdysi dávno někde z Řevnic. Víte, v souvislosti s vaší osobou, resp. vyjadřováním se mi v mysli generuje postava náměstka tehdejšího ministra Kavana, aneb všude jsem byl/všechno jsem viděl/všechno znám. Jen možná, zkuste si uvědomit, že nebýt Samira a práce redaktorů, tak o tom (minimálně v tak brzkém čase) ani nikdo neví. Sám by ste možná mohl občas přiložit ruku k dílu a nést pak svou kúži na trh, jak se říká. Chtěl bych vidět pak vás, až se tu objevil někdo, vám podobný a začal zde plácat podobné řeči.
12:04 V Tlumačově na Zlínsku spadly dráty vysokého napětí: Dráty vysokého napětí spadly v Tlumačově na Zlínsku na železniční trať. Celý Tlumačov je bez proudu. Doprava na železnici stojí, rychlíky nabírají několikahodinová zpoždění.
*****
Tedy přesněji řečeno, že by na Zlínsku byl nějaký silný vítr způsobivší pád stožáru elektrického vedení jsem nikde nenašel. Informace je jen o bouřkách.
Na žádné TV o tom nebylo ve zprávách ani pípnutí. Takže se nezlobte na moje pochybnosti „z důvodu povětrnostních podmínek".
Ostatně ve vyjádření mluvčího E.ON je zmínka o přepálení vodiče...
Na prokázání že ti není 15 ti stačí jakýkoliv ověřený doklad s datem narození a fotkou (funguje to tak u většiny dopravců). Samotná fotka je ti fakt k ničemu... ;-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.