..: ČD Promo opět propaguje cestování regionálními vlaky :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Na jaře tohoto roku dráhy poskytly akviziční jízdné na 6 regionálních relacích. Pomocí nabídky ČD Promo se pokouší propagovat některé linky s dopravním potenciálem. Jízdné za korunu či jen mírně vyšší částku má přilákat zejména nové cestující do vlaků. Reklamní akci zahájila nabídka na lince Milovice – Lysá nad Labem – Praha Masarykovo nádraží na začátku března tohoto roku. Následovala Morava a Slezsko, kde za korunu šlo cestovat mezi Havířovem a Ostravou, a za desetikorunu ze Šumperka do Olomouce. V Čechách byly k dispozici korunové jízdenky na relace Jirkov – Kadaň, Chomutov – Kadaň, Aš – Cheb nebo Stříbro – Plzeň. Na podzim tohoto roku můžeme očekávat další podobné nabídky. Podle tiskového mluvčího Českých drah Radka Joklíka se má do konce roku uskutečnit celkem 14 akcí.

Během konce září a měsíce října tohoto roku tak České dráhy zkusí podpořit cestování na lokálních tratích. ČD Promo bude nabídnuto na celkem 8 různých relacích. Hned zítra, 21. září, bude nabídnuta jízdenka za korunu mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. 29. září získá opět podporu pražské Esko, kdy se za korunu svezeme mezi Prahou–Vysočany, Čerčany, Senohraby, Mirošovicemi a Benešovem. Tento týden, ve středu 22. září, se dočká podpory cestování mezi Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi. Seznam zářijových nabídek uzavře 30. 9. jízdenka v rámci spojů IDS JMK mezi Brnem, Střelicemi a Oslavany. V říjnu se dočkají cestující mezi Chrudimí a Pardubicemi (13. října), Hradcem Králové a Náchodem (5. října) nebo Havlíčkovým Brodem a Jihlavou (7. října).

Na adresu relace Milovice – Praha uvedl Joklík, že po akci ČD Promo stouply měsíční tržby o 100.000 korun proti březnu roku 2009. U jmenovaných podzimních relací je do budoucna potenciál na zvyšování počtu cestujících a ČD Promo se pokouší je do vlaků přitáhnout.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.9.2010 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel karosa  mail  
21.09.2010 (17:53)  
Vlad: A jak víte, že těmi vlaky pojedou právě lidé, kteří vlakem jindy nejezdí? Já naopak myslím, že jimi pojedou hlavně ti lidé, kteří vlakem jezdí často, těch ostatních asi tolik nebude. A k té ztrátě: Představte si, že jste prodejce televizorů a na jeden den stanovíte cenu jednoho typu(který nejde tak docela dobře na odbyt/stejně, jako to dělají u této akce ČD/ a stojí např.3.000Kč) na jednu korunu. Místo obvyklých 5 televizorů ten den prodáte dejme tomu 8.10. A já se vás ptám: vydělal jste na této akci, nebo jste ten den prodělal 14 990 Kč, které budete muset výrobci zaplatit ze svých peněz? A stejné je to i sou železnicí, která tu ztrátu na svých tržbách bude muset zaplatit také z něčeho jiného, popř. požádat o zvýšení dotací.
registrovaný uživatel rpet  mail  
21.09.2010 (15:55)  
@ Vlad:
Ztrátu nijak nevyúčtují, protože podle ČD ztráta nevznikla.

jak to?? na tu trat snad CD uctuje prokazatelne ztraty z ceny 57 Kc (rekneme ztratu 30 CZK, presnou samozrejme neznam...), takze v tomto pripade by logicky meli vyuctovat ztratu - dejme tomu - 56 KC, ne?

Jedou pouze ty spoje, které jezdí pravidelně dle JŘ, tedy nic navíc. A navíc za korunu s nimi jedou lidé, kteří by jinak nejeli. Možná se jim to zalíbí a stanou se do budoucna (ne)pravidelnými zákazníky.

otazka: proc ti lide jinak vlakem nejezdi? protoze je cena vysoka (57 Kc)? nebo proto ze teprve ted objevi tu nadhernou skutecnost, ze existuje neco jako vlak, a to vse diky jizdnemu za 1Kc?

otazka dalsi: opravdu z nas delate blbce, nebo to jen hrajete?
registrovaný uživatel Racek 
21.09.2010 (13:19)  
Jakub Gregor: tam to samozřejmě smysl má, ale kdekoliv o tom čtu, tak se tam vždycky píše Oslavany, jako by to byl hlavní cíl té akce.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
21.09.2010 (12:42)  
rpet: Ztrátu nijak nevyúčtují, protože podle ČD ztráta nevznikla. Jedou pouze ty spoje, které jezdí pravidelně dle JŘ, tedy nic navíc. A navíc za korunu s nimi jedou lidé, kteří by jinak nejeli. Možná se jim to zalíbí a stanou se do budoucna (ne)pravidelnými zákazníky.
registrovaný uživatel rpet  mail  
21.09.2010 (11:48)  
me to prijde nejak nelogicke. protoze nevim, kolik lidi u vlaku zustane i po skonceni toho akvizicniho programu... cena neni tak strasna (PHA-MILOVICE 57/43 Kc), ale o proti korune (destikorune)je to rozdil dost velky. takze, co bude potom?

a navic by mne zajimalo, jak CD vyuctuji prokazatelnou ztratu ze ZDO na tech konkretnich tratich, kdyz ji ted diky akvizici vlastne jeste umele prohloubily...
21.09.2010 (9:50)  
Racek: Ale z Ivančic, M. Bránic a Silůvek to smysl má, ne? Osobně si teda nemyslím, že by konec zajíždění vlaků do Oslavan v pracovní dny byl nějaký super nápad, ale zase je fakt, že Oslavany mají velmi dobré a rychlé spojení s Brnem díky busům IDS (35-40 min vs. 1 hod). U Ivančic je ten poměr vlak/bus zhruba vyrovnaný (ale přece jen by bus asi většinou vyhrál, pakliže nepotřebuju přímo do centra Brna nebo přestupovat na další vlak), u zbytku vítězí samozřejmě vlak.
registrovaný uživatel Racek 
21.09.2010 (9:28)  
Proč ČD propaguje cestování vlakem do Oslavan? Podle zveřejněného Konečného návrhu se má v roce 2011 jezdit z Ivančic do Oslavan jen o víkendech, a to jen od dubna do října, takže pro pravidelné cestující (zejména do práce/školy) to nebude moc využitelné. Nejsou to v tomto případě trochu vyhozené peníze?
registrovaný uživatel milbi 
21.09.2010 (8:07)  
Ad. Milovice. Nebyl bych tak optimistický, jako ČD. Na nárustu tržeb se jistě nemalou měrou podílí dvě věci - do Milovic se stále stěhují lidé (jsem toho příkladem) a od loňského prosince mají Milovice přímé spojení do Prahy, byť jen v pracovní dny.
21.09.2010 (7:42)  
Nechic: A jízdenka MHD Liberec platí za stejnou cenu i pro cestu z Jablonce kamkoli do Liberce, nebo se musí koupit jízdenka dražší, případně po určité době označit další? A co lidé, kteří chtějí přestoupit na další vlak? Myslím, že i tady si to může své lidi najít. Jiná otázka je, zda to skutečně vede k trvalému nárůstu počtu cestujících. Pokud se z Milovic zvedly běžné tržby, aniž by bylo jakkoli zdraženo jízdné, a současně to nebylo způsobeno jen zavedením přímých spojů, pak je to dobré. No, uvidíme. Hlavně ať se během akce nestane nic odrazujícího :). Tedy aspoň dokud je jedinou alternativou méně šetrná silniční doprava, abych nenadržoval jednomu dopravci :).
registrovaný uživatel Nechic  mail  
21.09.2010 (7:22)  
Liberec - Jablonec za korunu je fajn, ale vzhledem k IDS a poloze libereckého nádraží, to nemá koho přilákat. Stejně lidi musí přesednout na tramvaj a zaplatit za jízdenku...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko