Praha — Na jaře tohoto roku dráhy poskytly akviziční jízdné na 6 regionálních relacích. Pomocí nabídky ČD Promo se pokouší propagovat některé linky s dopravním potenciálem. Jízdné za korunu či jen mírně vyšší částku má přilákat zejména nové cestující do vlaků. Reklamní akci zahájila nabídka na lince Milovice – Lysá nad Labem – Praha Masarykovo nádraží na začátku března tohoto roku. Následovala Morava a Slezsko, kde za korunu šlo cestovat mezi Havířovem a Ostravou, a za desetikorunu ze Šumperka do Olomouce. V Čechách byly k dispozici korunové jízdenky na relace Jirkov – Kadaň, Chomutov – Kadaň, Aš – Cheb nebo Stříbro – Plzeň. Na podzim tohoto roku můžeme očekávat další podobné nabídky. Podle tiskového mluvčího Českých drah Radka Joklíka se má do konce roku uskutečnit celkem 14 akcí.
Během konce září a měsíce října tohoto roku tak České dráhy zkusí podpořit cestování na lokálních tratích. ČD Promo bude nabídnuto na celkem 8 různých relacích. Hned zítra, 21. září, bude nabídnuta jízdenka za korunu mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. 29. září získá opět podporu pražské Esko, kdy se za korunu svezeme mezi Prahou–Vysočany, Čerčany, Senohraby, Mirošovicemi a Benešovem. Tento týden, ve středu 22. září, se dočká podpory cestování mezi Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi. Seznam zářijových nabídek uzavře 30. 9. jízdenka v rámci spojů IDS JMK mezi Brnem, Střelicemi a Oslavany. V říjnu se dočkají cestující mezi Chrudimí a Pardubicemi (13. října), Hradcem Králové a Náchodem (5. října) nebo Havlíčkovým Brodem a Jihlavou (7. října).
Na adresu relace Milovice – Praha uvedl Joklík, že po akci ČD Promo stouply měsíční tržby o 100.000 korun proti březnu roku 2009. U jmenovaných podzimních relací je do budoucna potenciál na zvyšování počtu cestujících a ČD Promo se pokouší je do vlaků přitáhnout.
Zdroj: České dráhy
Ono totiz, jakakoliv propagace neco stoji. Zde je ucel jednoznacny - ukazat tem, co by o vlaku za standardni cenu jinak vubec neuvazovali, aby to zkusili - a treba se jim pak bude ve vlaku libit. Aspon nekterym natolik, ze pak pojedou i priste, az bude cena standardni.
Ve srovnani s tim je jakakoliv jina forma reklamy drazsi - at uz se jedna o billboardy, noviny nebo internetovou reklamu - zprava o tom, ze je nekde neco (skoro) zadarmo je hitem pro noviny sama o sobe.
Zpetne vzato se pak CD bude moct pochlubit, kolik toho dela pro sve zakazniky, kolik promoakci udelali a tak dal - a to se zase bude dobre hodit, az se bude resit kdo kde bude jezdit.
Takze pro spolecnost CD je to krok logicky a opodstatneny. Samosebou bysme nasli spoustu dalsich moznosti, ktere by staly stejne nebo o neco malo vic a pritom by mely - zejmena z hlediska vyhod pro verejnost - lepsi efekt... ale jsme v podnikatelskem prostredi at chceme nebo ne ... a cokoliv je zadarmo nebo se slevou neznamena nic jinyho, nez ze to zaplati nekdo jinej. A ten pro to musi mit nejaky duvod, jinak se na to vyprdne.
Naopak pro cestujiciho se nemeni prakticky nic - pravidelne dojizdejici ma nejakou formu litacky, nepravidelny cestujici muze jednorazove usetrit (ale s vedomim toho, ze to je jednorazovka) - teoreticky spis muze byt problem v plnejsim vlaku, ktery muze nektere pravidelne cestujici vypudit... ale zase, kolik takovych bude? Tezko nekdo, kdo ma litacku, vlakem prestane jezdit jen proto, ze je jeden den plnejsi....
SYN: Ano, pokud ... ale tak snad Oddělení blbců v ČD nezasáhne i do tohohle a nepošle tam řadu 810, že ... a předpoklad že vlak dojede včas - co mám zkušenosti z ranního pražského příměstského provozu, tak včas jezdí.
Zatímco ČD jde o to, aby se zákazník vrátil, případně využil jiný produkt jindy. Je to dost podobné.
nesouhlasim s vami... zakaznik se v mnoha pripadech nema proc vratit - a to je ten hlavni problem. zatimco v tescu jsou ty rohliky vice mene predvidatelny a stejny kazdy den, u CD jeden nevi, cim pojede zitra. tudiz tento argument je mimo hru. a navic je jasne kazdemu, ze cena je v tomto pripade jen opravdu smesny pokus... nebo snad doufate, ze se najde blb, kterej bude verit tomu, ze bude jezdit za 1Kc (10, 20??)
Tohleto prostě fungovat nemůže, takže to jediné co z té akce mám je že pokud normálně vlakem nejezdím (nebo aspoň na té trase na které se udělá akce) a teď mě akce přiláká tak že má jistou šanci že si odnesu pozitivní zážitek - ať už v tom že ten vlak je použitelně rychlej, nebo že je kvalitnější než jsem si myslel, či že se v něm dá překvapivě udělat pár užitečnejch činností.
Opakuju že je tam ten podmiňovací způsob - POKUD si jaksi je co pozitivního odnést, dost záleží na tom co pojede na tom akčním vlaku, jestli dojede bez problémů a přibližně včas... viz Jančura by si těžko získal takový zájem kdyby propagačně nasadil řekněme 842 (ať nevybírám zrovna to nejhorší co tu jezdí)...
Jinak ty odhady kolik lidí přitáhnutých akcí se vrátí by nám měl říct spíš někdo od PR, já osobně si myslím že o vašem zmíněném 40 ze 200 (20%) si můžou nechat zdát i podstatně velkorysejší akce, to bude tak v jednotkách procent...
Jistěže Tescu nejde o to, aby si člověk ty rohlíky přišel koupit znovu za normální cenu, ale jde hlavně o to, aby se tam člověk obecně naučil chodit a při akční koupi si vzal i něco za běžnou cenu. Zatímco ČD jde o to, aby se zákazník vrátil, případně využil jiný produkt jindy. Je to dost podobné.
SYN: TUhle argumentaci jsem přesně čekal. Ano, nekoupím si samozřejmě jiný produkt ČD jen proto, že stojím zrovna u pokladny. Ale stále je to o tom, že člověk zjistí, že ten vlak možná není tak úplně špatná volba a pojede s ním i příště, popřípadě někam jinam (dá přednost autu či busu).
A zrovna u těhlech relacích, kdy to je mířené na dojíždění do práce a do školy, tak tam velká většina lidí má nějakou formu předplacené jízdenky, nebo se mýlím? A takový stručný odhad:
- Jízdenku za 1 kč si koupí 200 lidí, kteří by jeli za standardní cenu
- Jízdenku za 1 kč si koupí 200 lidí, kteří by jinak vlakem nejeli
I kdyby jen 40 lidí z druhého případu využili díky této akci občas vlak namísto busu, tak by to "občas" mohlo být jen pětkrát, aby se ušlý zisk vrátil. A jsem na 100% přesvědčen, že v konečném důsledku se tyto akce vyplatí.
Pracuju sice pouze s hodně hrubou představou, kolik % lidí jezdí z Milovic do Prahy na jednotlivé jízdné, ale myslím si, že to smysl má.
ja jen pevne doufam, ze ten priklad s tesco stores byl jen vas momentalni ulet, a vlastne jste to vubec nemyslel vazne. protoze srovnavat naklady a vynosy u rohliku z tesca v prime argumentaci tehoz u nakladovosti a vynosu z provozu osobni zeleznicni dopravy, to uz je hodne hluboko pod hranici meho chapani...
Třeba v tom případě Milovice-Praha se o pozitivní zažitek jednalo (471 oproti 810, který měli cestující v paměti).
Samozřejmě to chce dát za úkol průvodčím, aby nalákaným pasažérům s 1 Kč jízdenkou vysvětlili výhody vlaku - např. že pravidlené dojíždění Praha-Milovice stojí jen cca 59 Kč denně.
U ČD tohle moc fungovat nemůže, jako přece si nekoupím zlevněnou akční jízdenku (řekněme že jsem přetaženej třeba z auta) a když už u tý kasy budu tak si řekněme koupím jízdenku do Prahy na příští víkend, když už tam jsem, přestože původně jsem chtěl jet jako vždycky busem...
Tohleto prostě fungovat nemůže, takže to jediné co z té akce mám je že pokud normálně vlakem nejezdím (nebo aspoň na té trase na které se udělá akce) a teď mě akce přiláká tak že má jistou šanci že si odnesu pozitivní zážitek - ať už v tom že ten vlak je použitelně rychlej, nebo že je kvalitnější než jsem si myslel, či že se v něm dá překvapivě udělat pár užitečnejch činností.
Ovšem jestli ten pozitivní zážitek bude, a jestli bude stačit i na to abych jel i příště (bez slevy) to je teda otázka. Ale občas se to určitě dá zkusit (udělat akci)...
Jedna věc je ale jasná - Tescu z těch slevněnejch rohlíků moc velká ztráta nehrozí (ztráta příjmů od lidí co by si je koupili i za plnou cenu ale dneska náhodou ušetří přestože by přišli i když žádná akce není), kdežto jisté části pasažérstva ČD (ti kteří nemají nějakou formu jízdenky dlouhodobě koupenou - předplatní, režijka...) se náhodou (přestože na ně akce nemá vliv - jeli by i bez ní) ušetří nějakejch 95% jízdného, a to je přecejen propad v tržbách (který možná nahradí ti co se přitáhnou - MOŽNÁ)...
Náklady: ([počet lidí, kteří by stejně jeli a to za jednotlivé jízdné] * (jednotlivé jízdné - 1 Kč)) = např. (1000 * (70 Kč - 1 Kč)) = 69000 Kč.
A za tu cenu o vás napíšou všechny místní noviny.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.