Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK
Co problem byt muze - ze k nejakym komercnim nabidkam nebo jizdnemu nemusi byt stoprocentne jasny vyklad kdy plati a tak...
Neboj, tyhle věci jen tak nehrozí. :-(
V buse IDSJMK mi také prodá lupen za cenu dopravce a IDS jen na požádání.
Busy, které jezdí v IDS JMK, mají snad jen jeden tarif, a to IDS JMK a žádný jiný. Nebo je to jinak? Můžeš uvést příklad, kde to je takhle jinak?
Uznávám, že za těchto okolností každý soukromý dopravce s uznatelnými JD je další hromádkou do kyblu sra..k. Proto by měl být nějaký koordinátor a "jednotné jízdné". V buse IDSJMK mi také prodá lupen za cenu dopravce a IDS jen na požádání. Zato se mi u pokladny ČD stalo, že jsem na trasu Tišnov Brno dostal automaticky trhací lístek IDS za 30Kč místo klasiku za 42,-. To potěší. Takže je to asi o lidech a o přístupu.
Shrnuto: Jeden univerzální tarif pro přestup (mezi dopravci) ANO. Samostatné tarifiÿ jednoptlivých dopravců ve svých vlacích (busech) ANO. Buď budeš počítat a na přestupu si koupíš nový (pravděpodobně levnější) lístek, nebo si koupíš od A do XY a budeš přestupovat bez ohledu na to s kým pojedeš. Už moje babička říkala, že pohodlí holt něco stojí. Nemám důvod jí nevěřit.
ano je to dale a jizdni doba je delsi ale .. ale
spousta lidi si neuvedomu ze timto vznika prime spojeni ostravy s havl. brodem, zdarem nad sazavou atd.
nekdo namitne ze to nejsou dulezita mesta. ale i tam byldi lide a maji rodiny
Původně byla řeč o tradičním vyzobávání rozinek. Trasa Praha - HB - Brno ani při spojení s trasou Brno - Ostrava vyzobávání rozinek není.
Toz asi tak - nakonec z toho bude petistrankova "analyza" od tatky a kluka Matouskovic...
DJ - vystizne (mozna jeste lip filmovy tydeniky...)
A kdo strašně nadává na někoho, kdo vybudoval firmu, která vydělává; a naopak hájí neprůhledně hospodařící moloch, tak asi hodně sleduje 25 let staré zprávy na ČT24, ne? :-)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.