..: Vlaky na Doupovskou dráhu vyjíždí :..

Osobní vlak Doupovské dráhyKadaň - Od neděle 14. června 2009 opět vyjedou pravidelné sezónní vlaky na Doupovskou dráhu z Kadaně do Podbořan s odbočkou do Kadaňského Rohozce. Motoráky zde budou jezdit v počtu čtyřech párů každou sobotu, neděli a svátek, až do konce prázdnin.

Vlaky pro turisty zde již jezdily v předchozích letech a získaly u turistů na oblibě. Letos však dochází k malé kosmetické změně. Místo Českých drah, které zde zabezpečovaly na objednávku regionu dopravu předtím, zde poprvé vyjede na koleje soukromý dopravce. Koordinátor dopravy, Konzultační dopravní společnost, oslovila Jindřichohradecké místní dráhy, které mají s provozováním turistických vlaků dlouholeté zkušenosti. V jižních Čechách, kde JHMD železnici provozují, se dráha stala impulzem k rozvoji regionu a vlaky každoročně přiváží tisíce spokojených cestujících. Na provozu turistických vlaků letos participuje spolu s JHMD také Společnost železniční Jaroměř.

Na Doupovské dráze dojde oproti loňskému roku k lepší návaznosti vlaků ve směru na Chomutov a Most. Nezanedbatelným zlepšením budou také dva další páry vlaků z Kadaně do Krásného Dvora. Samozřejmostí bude přeprava jízdních kol a jistě příjemnou novinkou bude nabízené občerstvení na palubě doupovských motoráků. Cestující určitě také přivítají nižší jízdné oproti ČD, které navíc bude platit pro každého, aniž by musel být držitelem nějakého průkazu.

Více informací o této malebné trati v podmanivě tajemném koutě naší vlasti se dozvíte na internetové adrese www.doupovskadraha.cz

zdroj: Tisková zpráva JHMD, a.s.


karloslt | 18.6.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
19.06.2009 (12:56)  
Tak jak už řekli předřečníci, tak výběrové řízení zde by nemělo smysl, protože se jedná o malou zakázku. Navíc je tu jeden velký rozdíl.

Kraj si objedná dopravu a dopravce dostane zaplaceno a tím je situace vyřešená. To, jestli dostane dopravce ještě nějaké peníze od sponzorů, to už je jeho věc.

U ČD je tomu ale jinak. Kraj si objedná dopravu, ČD dostanou zaplaceno, ale zároveň říkají, že dostali zaplaceno málo a proto jdou na MD a zde žádají o další peníze. Zároveň dělají tlaky na vládu, aby změnila systém financování. A aby toho nebylo málo, tak většinu úvěrů na nové vozy mají státem garantovanou...
19.06.2009 (12:10)  
xAnri: Výběrová řízení se musí vypisovat od určitého finančního stropu. Tady jej to asi nedosahuje.

Jinak výběrová řízení se konají i na MHD. Letos například končí kontrakt DPhlmP. Asi tak...
registrovaný uživatel DJ 
19.06.2009 (10:57)  
xAnri05: Vůbec jsem si na tebe při psaní toho příspěvku nevzpomněl.
Spíš jsem si vzpomněl na vyjádření jedné z modrogum, co jsou ve vedení OSŽ, ten se nedávno v tomto smyslu vyjádřil.

Ad výběrové řízení - VŘ má cenu, když jde o zajištění celotýdenní a celoroční dopravy po dobu 10 - 15 let. Aby bylo finančně únosné pořídit kvůli tomu nová vozidla.
K vypsání VŘ na rozsah spojů po dobu 2,5 měsíců a to ještě jenom o víkendech opravdu není důvod. Připomínám jen, že první oslovenou firmou (bez VŘ) byly ČD.

Samozřejmě souhlasím i s VŘ na autobusové dopravce, minimálně v rámci IDS k nim dochází.
A vůbec to nemusí dopadnout tak, že na jedné lince jezdí jen jeden dopravce, viz třeba tato linka: http://www.idsjmk.cz/jrady/153.pdf
registrovaný uživatel karosa  mail  
19.06.2009 (10:41)  
xAnrri05: Ale to šeredně pleteš, chlapče! Kraje na zajištění dopravní obslužnosti autobusy ta výběrová řízení vypisují už dávno. První VŘ byla vypisovaná ještě za éry okresních úřadů. Jenže smlouva je vždy uzavřena na minimálně 10 let, takže to potom pro neznalého vypadá tak, že si to jezdí ta která firma sama od sebe. Ale že na stejné lince jezdí třeba tři dopravci, to už nevidí.
19.06.2009 (10:29)  
Zdravím, jenom by mě zajímalo, jak je to s úsekem do Kadaňského Rohozce, hlavně zda se tam někdy bude jezdit.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.06.2009 (9:14)  
DJ: "ČD jsou vždy nejlevnější"
Tak jestli to mela byt narazka na me, tak rovnou rikam - je to blbost: tahle jsem to nikdy nerekl.

Jinak k VR na tuto zakazku: Samozrjeme, ze by dle filozofie zde prosazovane melo byt vyhlaseno VR, protoze se jedna o penize z verejnych zdroju (obce a kraj). Nicmene je to v malem objemu a doslo k velmi pekne dohode se soukromym dopravcem.
Ostatne kraje nevyhlasuji VR ani na autobusove dopravce (coz autobusaku Jancurovi nevadi) a zde to nikdo za problem take nepovazuje.

Smile: preji hodne uspechu s provozem na trati, kde jsem jeste nejel. urcite si letos najdu cas a prijedu se podivat. moc vam fandim.
18.06.2009 (21:04)  
MH: Já vám rozumím, jenomže tady je to podle mě transparentní. Prostě obce si objednali vlaky za xx Kč/km v takovém a takovém množství. A není to ve stylu zaplaťte xx Kč ať jede Loko+3xvagon nebo 810 a ještě po Vás můžeme chtít více. A když nám to nedáte, budeme to chtít po MD...
registrovaný uživatel smile 
18.06.2009 (20:04)  
DJ: Celkově.
Mirek Hruška: Pokud vím ČD byly osloveni jako první ale po předání návhu ceny to bylo ještě jednou tolik peněz než za loňský rok, při stejném rozsahu spojů. Tak se přitoupilo k jinému řešení. Pokud se vám nelíbí způsob jakým toho bylo docíleno, vaše věc.
18.06.2009 (19:50)  
DJ: Jeden malý, ale podstatný problém a sice ten, že jsem se nikde ani slovem nezmínil o dopravci nebo o tom, že ČD něco splnili nebo ne.

Zmínka byla pouze k tomu, že když se osloví přímo ČD všichni vyřvávají, že nebylo vyhlášeno VŘ. Pokud byl osloven přímo soukromý dopravce, tak to nikomu nevadí. Viz např. Viamont do Polska apod. Chtělo by to měřit jedním metrem.
registrovaný uživatel DJ 
18.06.2009 (19:45)  
smile: Třikrát dražší za vlkm, anebo celkově?
Vždyť nyní je tam víc vlkm, než bylo ve variantě s ČD (2 zajížďky navíc do Krásného Dvora)!

Inu, jestli je to tak, tak to je opravdu zajímavá ukázka toho, jak "ČD jsou vždy nejlevnější". :-/
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko