Staré Město u Uherského Hradiště - Dlouhodobá výluka na trati 341 v úseku Staré Město u U.H. — Uherské Hradiště, zapříčiněná nutností vyměnit železniční most, se blíží ke konci. Dle oficiálního rozpisu by měla skončit dnes v 16:50. Jako každá železniční stavba, při níž dochází k práci na mostní konstrukci, obsahovala i tato zatěžkávací zkoušku. Tu vykonal kolejový jeřáb EDK 750 během včerejška a my vám přinášíme fotografie z této akce. Při zkoušce se měřil zejména průhyb mostu a sedání opěr. Měření samotné provedl akreditovaný geodet.
Výluka zahájená 18. března ovlivnila mimo osobních, spěšných a regionálních spojů i většinu vlaků kategorie R a Ex, které přes vyloučený úsek jezdí do Veselí nad Moravou a do Luhačovic. Ty proto byly po celou dobu výluky nahrazeny autobusovou dopravou ze Starého Města až do své cílové stanice. Jedinou výjimkou byl Ex 524, který byl NAD nahrazen pouzev v úseku Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště. K žádným větším zpožděním však díky tomu nedocházelo. Dodržování jízdního řádu napomáhal i fakt, že tyto dálkové vlaky mají ve Starém Městě delší pobyt, protože u nich dochází k výměně lokomotiv a k připojování a odpojování vozů.
Zatěžkávací zkouška nového mostu
Základní data o stavbě
Název stavby | Rekonstrukce mostu v km 5,929 trati Kunovice – St. Město u Uherského Hradiště |
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební správa Olomouc |
Zhotovitel | FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s., Mlýnská 68, 602 00 Brno |
Projektant | Moravia Consult Olomouc, a.s., Ing. Jiří Borovička |
Koordinátor BOZP na stavbě | Firma Nosta – Hertz – Ing. Bartoš Jiří |
Správce mostu | SŽDC, státní organizace , Správa dopravní cesty Zlín |
Náklady stavby | 52,745 mil. Kč |
Příspěvek Zlínského kraje | 18,539 mil. Kč |
Finalizační milníky
- Dne 11.6. proběhla určenou komisí prohlídka situování návěstidel
- Dne 14.6. proběhla hlavní prohlídka mostu za účasti určeného zaměstnance GŘ SŽDC
- Dne 14.6. proběhla zatěžkávací zkouška pomocí jeřábu EDK 750
- Dne 15.6. dopoledne proběhne Technicko bezpečnostní zkouška žel. svršku
- Dne 15.6. v 15:00 proběhne prohlídka Drážním úřadem Olomouc
- Dne 15.6. v 16:50 je plánováno ukončení nepřetržité výluky dle ROV číslo 33022 etapa A
Zdroj: SŽDC


1 2 | Zpráv na stránku: |
S harmonikami NAD OTR - Zlín to nemá nic společného, podstatné je, že doba cesty přes Zlín je časově delší než s NAD přes "Starák"
Zkuste si to zadat do IDOSu ... zjistíte, že NAD tam budete vždycky rychleji. Navíc přestup v Otrokovicích a pak přesun k označníku (a jeho hledání) ve Zlíně (sice jen tak 500 metrů). K Housovi v podstatě stejně daleko, ale s kufrem v neznámém prostředí stihnout přesun za 5 minut s hledáním označníku ... no to nevím.
Vize přestavby megalomanského nádraží ve Zlíně v souvislosti s elektrifikací tratě předpokládá odklon "pražských" vlaků jezdících ve dvohodinovém taktu (v mezitaktu brněnské vlaky) do Zlína, odkud by frekvence do LUH jela busmo. Pan Housa by možná byl ochoten jezdit i na "drážní" jízdenky, takže by si cestující nemusel kupovat extra jízdenku, ale peníze za jízdné by Housa dostal "jinou cestou" od ČD.
Nevím jak ostatní, ale já nesnáším náhradní autobusouvou dopravu. Hrozně nerad přesedám.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
