Brandýs nad Labem — Slavnostního otevření se 3.6. 2009 dočkala nová zastávka na trati 074 z Čelákovic do Neratovic. Nese jméno Brandýs nad Labem–Zápská a byla uvedena do provozu již 25. května tohoto roku. Hlavním investorem je Správa železniční dopravní cesty; na nákladech se podílelo i město Brandýs nad Labem–Stará Boleslav, které také v roce 2007 iniciovalo projekt jejího vybudování.. „Očekáváme, že nová zastávka výrazně zlepší dopravní obslužnost v místní části Brandýsa spolu s možností dopravy žáků do blízkých škol,“ komentoval starosta města Ing. Ondřej Přenosil. V následujících týdnech a měsících má dojít k úpravě okolí, vybudování parkoviště a návazného chodníku. Společně se zastávkou byl upraven nedaleký přejezd, aby nedocházelo k neúměrně dlouhému přerušení dopravy na silniční komunikaci křižující trať poblíž zastávky. Samotné nástupiště má standardní výšku 550 mm nad temenem kolejnice a délku 45 metrů. Společně s ním byl vybudován přístřešek pro cestující a nový akustický informační systém. Již nyní, před II. letošní změnou jízdního řádu, zde zastavují všechny osobní vlaky jedoucí po této trati.
Je nová? Ne, jen po letech obnovená
Nedaleko nástupiště tvořícího novou zastávku Zápská se nachází objekt, který by asi místní bez váhání nazvali „starým nádražím“. To svému účelu začalo sloužit již v roce 1883, kdy Rakouská společnost místních drah vybudovala trať Čelákovice — Brandýs nad Labem zakončenou právě v této stanici. V roce 1899 pak byl zahájen provoz na dalším úseku Neratovice — Brandýs nad Labem s tím, že obě dráhy nebyly propojené; bránily tomu terénní poměry a nový úsek byl zakončen v tzv. „novém nádraží“. Příslušný zářez nutný pro vybudování propojující trati byl vykopán až v roce 1925. Staré nádraží bylo pro osobní dopravu později opuštěno, dále sloužilo jako nákladové, a stavělo se jen na novém. Plány na obnovení zastávky pro osobní dopravu přišly až v roce 2007 z iniciativy města a ROPID.
Zdroj: České dráhy, SŽDC, Železná nostalgie, Jízdní řád 1944; foto: Pavel Ch
1 2 | Zpráv na stránku: |
odhadls to správne, s tou zastávkou. A díky za doplnení - toho jsem se obával - jedna nová zastávka (na vhodném míste) a zbytek trati nadále odpuzuje potenciální cestující verejnost.
Je to relativne nový typ nastupišťa, podla mna lepší ako "SUDOP". Sice neumožňuje čistenie ložka čističkou, ale to sa tu nepredpokladá.
Stojan označovača lístkov postavený je, bude osadený, až keď bude trať plne integrovaná.
Stačilo by zvýšenie na 60 (koli údržbe), efekt by to malo značý, keďže teraz sa jazdí 40...
Anzto tu trat i obce vukol znam, rejpnu si: Udelal se jeden (potrebný) peron v Brandejse, nebo celá trat? (Jak je mimo území CR casto bezné).
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.