..: Nová zastávka v Brandýse nad Labem :..

Brandýs nad Labem-Zápská, foto: Pavel Ch Brandýs nad Labem — Slavnostního otevření se 3.6. 2009 dočkala nová zastávka na trati 074 z Čelákovic do Neratovic. Nese jméno Brandýs nad Labem–Zápská a byla uvedena do provozu již 25. května tohoto roku. Hlavním investorem je Správa železniční dopravní cesty; na nákladech se podílelo i město Brandýs nad Labem–Stará Boleslav, které také v roce 2007 iniciovalo projekt jejího vybudování.. „Očekáváme, že nová zastávka výrazně zlepší dopravní obslužnost v místní části Brandýsa spolu s možností dopravy žáků do blízkých škol,“ komentoval starosta města Ing. Ondřej Přenosil. V následujících týdnech a měsících má dojít k úpravě okolí, vybudování parkoviště a návazného chodníku. Společně se zastávkou byl upraven nedaleký přejezd, aby nedocházelo k neúměrně dlouhému přerušení dopravy na silniční komunikaci křižující trať poblíž zastávky. Samotné nástupiště má standardní výšku 550 mm nad temenem kolejnice a délku 45 metrů. Společně s ním byl vybudován přístřešek pro cestující a nový akustický informační systém. Již nyní, před II. letošní změnou jízdního řádu, zde zastavují všechny osobní vlaky jedoucí po této trati.

Brandýs nad Labem-Zápská, foto: Pavel Ch Brandýs nad Labem-Zápská, foto: Pavel Ch

Je nová? Ne, jen po letech obnovená

Nedaleko nástupiště tvořícího novou zastávku Zápská se nachází objekt, který by asi místní bez váhání nazvali „starým nádražím“. To svému účelu začalo sloužit již v roce 1883, kdy Rakouská společnost místních drah vybudovala trať Čelákovice — Brandýs nad Labem zakončenou právě v této stanici. V roce 1899 pak byl zahájen provoz na dalším úseku Neratovice — Brandýs nad Labem s tím, že obě dráhy nebyly propojené; bránily tomu terénní poměry a nový úsek byl zakončen v tzv. „novém nádraží“. Příslušný zářez nutný pro vybudování propojující trati byl vykopán až v roce 1925. Staré nádraží bylo pro osobní dopravu později opuštěno, dále sloužilo jako nákladové, a stavělo se jen na novém. Plány na obnovení zastávky pro osobní dopravu přišly až v roce 2007 z iniciativy města a ROPID.

Zdroj: České dráhy, SŽDC, Železná nostalgie, Jízdní řád 1944; foto: Pavel Ch


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 4.6.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
07.06.2009 (19:27)  
Bude to kousek k Tescu co staví kousek dál u kruháku, myslím, že už ji začíná dost lidí využívat dneska tam nastupovali a vystupovali tak cca 4 lidi.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
05.06.2009 (10:02)  
2 jeffer:
odhadls to správne, s tou zastávkou. A díky za doplnení - toho jsem se obával - jedna nová zastávka (na vhodném míste) a zbytek trati nadále odpuzuje potenciální cestující verejnost.
05.06.2009 (9:55)  
Dlžka 45 m je šitá na mieru regionove, keby raz niekdy náhodou...
Je to relativne nový typ nastupišťa, podla mna lepší ako "SUDOP". Sice neumožňuje čistenie ložka čističkou, ale to sa tu nepredpokladá.
Stojan označovača lístkov postavený je, bude osadený, až keď bude trať plne integrovaná.
Stačilo by zvýšenie na 60 (koli údržbe), efekt by to malo značý, keďže teraz sa jazdí 40...
04.06.2009 (22:48)  
Ještě jedno doplnění zastávka měla původně stát 1,6 mil. a stála 2,6 mil..Původně zde měl být prodejní automat na jízdenky a není tu. Každý si udělá obrázek sám.
04.06.2009 (22:45)  
Otevřete si železnou nostalgii a tam úplně ve spod stránky se dozvíte, že prý by tato trať měla být letos přestavěna na t. rychlost 70Km/h. Myslíte že tato investice bude přínosem, jenom upozorňuji, že tato zpráva proběhla před pár měsíci na K reportu a od tý doby nic.. Škoda. Mluvil sem s tím co tam tento příspěvek umístil a ten týpek mi řekl, že bohužel letos to prý nestihnou.
registrovaný uživatel jeffer 
04.06.2009 (19:54)  
stoupa: mam pocit, ze si ju mylis s brandysom-zastavkou, kde sa nic nezmenilo. stale si treba davat pozor pri dosliapavani na betony, pretoze niektore vytvaraju skvelu hojdacku. a samotny brandys je tiez stale rovnaky (aby sme boli uplni, tak aj zvysok - akurat v neratovicich pribudlo minuly rok nastupiste a budova v jiricich je cim dalej tym blizsie k samovolnemu padu)
04.06.2009 (14:45)  
Něco jako Kroměříž Oskol.
04.06.2009 (14:44)  
každá nová zastávka dobrá!
04.06.2009 (11:45)  
Stoupa: No na to že tam předtím nic nebylo, tak je to velmi kvalitativní skok;) A věřím, že koukat na přejezdu na projíždějící vlak nikoho moc nelákalo, takže nová zastávka určitě přiláká nové lidi, kteří se možná i svezou;)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.06.2009 (11:29)  
"Zápská" se mi líbí. To, co tam bylo drive opravdu nelákalo k pouzití vlaku (pardon, Sukafonu).

Anzto tu trat i obce vukol znam, rejpnu si: Udelal se jeden (potrebný) peron v Brandejse, nebo celá trat? (Jak je mimo území CR casto bezné).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko