..: Nové nádraží v Čeladné :..

742.028-4, Hr. Čeladná, foto: PayusČeladná - Cestující z podhorské obce Čeladná v Beskydech se brzy dočkají nové staniční budovy. Na železniční zastávce, nacházející se na trati 323 Ostrava - Valašské Meziřičí, se začne stavět ještě letos. Stávající budova nádraží stojí v Čeladné již více než 120 let a nevyhovuje dnešním standardům moderního cestování. „Půjde o zásadní změnu,“ uvádí starosta obce Pavol Lukša a dodává: „Především z důvodu zajištění budoucího bezbariérového přístupu pro cestující s tělesným postižením a s ohledem na umístění zastávky v podhorském prostředí se investor – Správa železniční dopravní cesty – po konzultaci s architektem rozhodl pro zbourání dosluhující budovy a její nahrazení zcela novou stavbou“. Přípravě stavby podle něj byla věnována značná pozornost. Součástí nové kryté čekárny, která je v současnosti jedním z několika nových dopravních projektů v obci, budou i hygienická zařízení a prostor pro úschovu jízdních kol.

Zdroj: Denik.cz


city.elefant Poslat mail autorovi | 1.6.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
17.11.2009 (12:21)  
Bradlo a David Rada: Se zastávkou Bratčice na trati 230 to bylo podobné. Ta měla vzniknout na této trati mezi stanicí Golčův Jeníkov a zastávkou Horky u Čáslavi. Asi od roku 1997 byla v jízdním řádu vedena s poznámkou "zastávka otevřena ode dne vyhlášení". Co jsem jel kolem, tak se tam nikdy nic nezačalo stavět, až asi v roce 2005 přestala být v jízdním řádu uváděna.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
03.06.2009 (19:24)  
Frantisek: neco jsem vystrachal v hooodne hlubokem supliku,ani jsem netusil,ze se to bude nekydy hodit :-D

http://www.payusworld-railways.ic.cz/zeleznice/nadrazi/celadna/index.htm
02.06.2009 (18:17)  
David Rada: Nevím, jak je to se zastávkou ve Frenštátě, nicméně pár let nazpět byla asi po tři roky v jízdním řádu uvedena Šumperk zastávka, vždy s poznámkou "zastávka otevřena ode dne vyhlášení", zastávka do dnes není a také ani nebude, takže to že je uvedena v jízdním řadu zas tak moc neznamená.
02.06.2009 (11:34)  
Díky za odkazy, nejsem tak zdatný ve hledání a nemám bohužel možnost věnovat tolik času prohrabování internetu. Doufal jsem, že někdo bude vědět o něčem konkrétním.

Po shlédnutí obrázků se shoduji s názorem, že budova mohla po rekonstrukci dál sloužit. Ta nová sice není až tak ošklivá, nicméně přijde mi poněkud strohá a chladná. Bohužel na základě současných "ekonomických" paradoxů se asi ukázala levnější demolice a následná výstavba celé nové nové, než adaptace té staré. Chápu, že je třeba dát prostor i současným architektům, nicméně podle mě toho není třeba dosahovat za každou cenu (viz poslední nápad sice zachovat budovu v Ústí nad Orlicí, ale postavit zároveň i tu novou, a pracně hledat pro starou využití). Je škoda, že se nadaní architekti zatím nemohou uplatnit třeba při výstavbě nových zastávek na stávajících, upravovaných či obnovovaných tratích, a to zejména tam, kde dosud nejsou nebo se nedochovaly použitelné budovy či přístřešky.
registrovaný uživatel (old) 
02.06.2009 (11:10)  
František: Nemáte někdo obrázky současné budovy? Nedaří se mi je na netu najít.

Kdo hledá najde:
http://www.turistika.cz/foto-video/76244/celadna-zst.html
resp. přímo obrázek budovy:
http://www.turistika.cz/foto/8522/4573/mid_73330.jpg
registrovaný uživatel tomsa0397  mail  
01.06.2009 (15:18)  
Mi se to tedy moc nelíbí - určitě by šlo stávající historickou budovu citlivě upravit. Nechci vypadat jako staromilec, ale proč hned bourat? To nic jiného neumíme... :(
01.06.2009 (15:18)  
Nemáte někdo obrázky současné budovy? Nedaří se mi je na netu najít. Díky.
01.06.2009 (15:05)  
Nápad je to dobrý - těším se na konečnou podobu.

Jinak spíš mě zajímá asi nová zastávka Frenštát pod Radhoštěm město - již v JŘ 2007/2008 bylo "zastávka otevřena ode dne vyhlášení" a celý rok nic.
A teď je JŘ 2008/2009 a zase je tam ta poznámka, ale nic jsem neslyšel o tom, že by se něco dělo atd.

Neví někdo o tom něco? :-)
01.06.2009 (13:51)  
MZ: Jediné co se dá dělat je to, že nově se toto již zřizovat nesmí (ať přejezd v Čeladné či klasická proměnná výška hrany nástupiště).
Stávající případy podléhají předpisů, norem, platné v době zřízení. Odpovědnost by nenesl nikdo, protože vše je "papírově dodrženo".
Tedy dlouhým časem se to vyřeší. Na koridorech je již konstatní výška hrany.

Ono to vypadá dobře, ale přínáší to i problémy. Např.: Je-li snaha změnit nevyhovující sypané nástupiště na nástupiště "z desek" staršího typu, je to papírový boj.
01.06.2009 (13:24)  
Organizačně se toho moc zajistit nedá. Na zastávce je neproměnné nepřenosné návěstidlo s návěstí "Konec nástupiště". Při neproměnné soupravě by toto návěstidlo mohlo být umístěno odpovídajícícm způsobem, ale provozovatele dráhy nezajímá, s jakými soupravami bude jezdit provozovatel drážní dopravy.
Spíše je otázkou, co na tohle obecně říká DÚ nebo DI. Jenže stejná situace nastává v mnoha stanicích když vlak zastaví dveřmi "u přechodu přes koleje". Kdo by v daném případě nesl odpovědnost za úraz cestujícího je "ve hvězdách".
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko