..: Ve Francii opět začíná stávka, mnoho vlaků nepojede :..

Logo SNCF, foto: SNCF Doplněno - Dijon - Podle informací našeho čtenáře ve Francii odbory národního železničního dopravce SNCF připravují další stávku, jež by měla začít dnes večer ve 20:00. Vlaky se zastaví až do středečního rána, kdy by měl být v 8 hodin provoz zase obnoven. Vedení francouzských drah již dnes kolem poledne vydalo oficiální upozornění pro cestující i s odkazem na informace o jednotlivých spojích. Narušení provozu postihne všechny sektory osobní železniční dopravy, relativně nejmenší dopad bude mít na mezinárodní spoje do Německa a Belgie. S výrazně redukovanými spoji mohou naopak počítat cestující v regionální dopravě, zejména v síti Transilien, která zajišťuje rychlé železniční spojení v metropolitní oblasti Île-de-France. Odbory stávku odůvodňují neshodou kroků vlády a vedení SNCF s jejich představou opatření proti dopadům světové hospodářské krize. Podle deníku Le Figaro se jedná zejména o rušení pracovních míst na železnici a rozhodnutí nezvyšovat minimální mzdu.

"Právě mi dorazil e-mail z klientského centra SNCF. Píše se v něm, že odbory SNCF vyhlásily stávku od 25. května od 20:00. Můj navrat do ČR je tudíž zatím ve hvězdách. Stávka by měla pokračovat minimálně do středy. Vzhledem k tomu, že mi v úterý letí z Ženevy letadlo zpět do ČR," popisuje své dojmy Tomáš Pichal ve francouzském Dijonu. Podle informačního e-mailu dopravce mohou lidé s platným cestovním dokladem na úterý využít libovolný spoj v úterý nebo ve středu, ovšem bez garance rezervovaného místa a záruky jízdní doby, kterou na vybraných spojích společnost běžně poskytuje. Rozhodnou-li se cestu zrušit, bude jim jízdenka proplacena v plné výši.

Podle aktuálních informací bude garantováno 75 % dálkových, 50 % regionálních spojů a 60 % vlaků v rámci sítě Transilien. U pařížského dopravního podniku RATP, který provozuje dvě linky městské rychlodráhy RER, by se stávka měla dotknout pouze linky B, na niž bude doprava zajištěna v minimálním možném rozsahu (bez bližší specifikace, co si pod tímto pojmem představit).

Omezení v dálkové dopravě

Bez jakýchkoli omezení budou i nadále jezdit spoje:

  • mezistátní spoje z kategorie Corail
  • spoje Artesia mezi Francií a Itálií
  • spoje Eurostar, Thalys, ICE a Alleo
  • spoje Lyria v relaci Paris - Basel - Zürich
  • spoje TGV Nord z/do Paříže
  • spoje TGV Est z/do Paříže

Omezení provozu postihne ostatní trasy vlaků TGV a Corail (Téoz/Lunéa), obvykle ve formě zkrácených nebo vynechaných spojů. V průběhu úterý vůbec nepojedou spoje denní Talgo do Španělska. Detailní informace o dopadech stávky podle regionů poskytuje informační servis SNCF; včetně vyhledání detailů konkrétního spoje.

Regionální doprava

Cestující v regionální dopravě jsou směrováni na příslušná kontkatní centra a webové stránky, poskytující stávkové jízdní řády a informace o konkrétních spojeních podle regionů, samostatně pro síť TER a Transilien. Podle dostupných informací by se provoz měl vrátit do normálu v průběhu středy; v případě francouzských odborů však nelze nic tvrdit s jistotou.

Když vlaky stojí…

Rozsáhlé stávky v dopravě se za dlouhá léta své nemalé popularity u místních zaměstnanců již prakticky zařadily do typického koloritu země galského kohouta. Ačkoli svým trváním obvykle nepřesahují 48 hodin, jejich začátek bývá většinou ohlášen poněkud narychlo, což cestujícím nedává mnoho šancí na naplánování alternativího způsobu cesty. Zítřejší celonárodní stávka nepostihne pouze železnici - mají se do ní zapojit i zaměstnanci státní pošty a dalších podniků. Jedná se přitom o další ze série akcí, které se snaží protestovat proti aktuální, úspornější politice vládní strany UMP prezidenta Nicolase Sarkozyho a premiéra Françoise Fillona. V lednu vyšly odbory s kritikou propouštění v státních podnicích a zmražení minimální mzdy do ulic, teď své členy vyzývají spíše k menším akcím - peticím, setkáním i odborovým piknikům. Faktem zůstává, že obětí politického protestu se opět stanou cestující; nadšeni ovšem určitě nebudou ani zákazníci nákladní železniční dopravy.

Zdroj: Tomáš Píchal, SNCF, Le Figaro


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , pacholicek | 25.5.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.05.2009 (19:34)  
Letos Francouzi ve stávkách prohrávají s Řeky, tak se to snaží dohnat ;-)
25.05.2009 (19:23)  
M: To bude asi tym, ze zamestnanci su rozdeleni do sfer, TGV ma jednu, Thalys je dalsia, Coraily a TER je dalsia, atd atd... Proste moznoze to vyslo tak ze zrovna sektor TGV strajkovat moc nechce :-) Alebo druha moznost - ludi zo sektorov Corail, TER a podobne presunuli prioritne na TGV... Teda aspon myslim ze by to takto malo fungovat...

Mimochodom... Je to povaha naroda toto... Tu sa proste strajkuje kvoli kazdej veci... Keby ste videli co tu bolo kvoli skolskej reforme, to bolo protestov, pritom ta reforma mala zlepsit system... Problem je v tom, ze Francuz je proti akejkolvek zmene a kazdu nespokojnost riesi protestom ci strajkom...
25.05.2009 (19:12)  
Tak som vám to tam doplnil podľa jedného skôr konzervatívneho francúzskeho média. Le Monde si nechávam až po večeri, aj so všetkými rizikami, ktoré to obnáša...
registrovaný uživatel DJ 
25.05.2009 (18:49)  
Jan Novák: O. K., jaký byste měl lepší název pro pozici cestujících, kteří za nic nemůžou, a najednou je nechtějí zaměstnanci drah odvést tam, kam cestující chtějí/potřebují?
registrovaný uživatel M 
25.05.2009 (18:34)  
Cim to cim, ze TGV (nektera), Thalys a tak problemy mit nebudou? Budou tam presouvat lidi, co stavkovat nechcou z "cele Francie" nebo jak?
Jestli tedy nekdo tusi...
25.05.2009 (18:01)  
Jo, takhle to dopadá, když je sociální stát až moc sociální. Vajíčka a marťany na vás, pacholci!
25.05.2009 (18:01)  
120 minut po uveřejnění příspěvku jenom 2 komentáře. Be
rou si cestující jako rukojmí, to je jako z 1. máje 1977.
25.05.2009 (17:25)  
počkej on ti to xanri nebo mirek Hruška a jim podobní vysvětlí
registrovaný uživatel DJ 
25.05.2009 (17:19)  
V článku mi chybí zásadní informace, a to, co zase francouzským modrogumám přeletělo před nosem, že si zase berou cestující jako rukojmí. Určitě to bude zase nějaký "vážný důvod". :-) Možná je pálí dobré bydlo. Pracují ve společnosti, která dokáže jakž takž zajistit většinu pracovních míst a jistotu pracovního místa do budoucna, zatímco v soukromém sektoru nemají zaměstnanci nic jistého. Ale ti nestávkují. Není to divné?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko