..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
13.05.2009 (11:16)  
str: Tady ale nejde o monopol ve vztahu cestující - dopravce (ten můžete odstranit leda na výdělečných linkách jako je ta do Ostravy), ale o monopol dopravce - objednatel dopravy.
registrovaný uživatel karosa  mail  
13.05.2009 (10:57)  
Říkalo se třeba ve zprávách, kterého dopravce byl autobus, který havaroval u Nažidel?[
Ano, ve zprávách tehdy bylo jméno oné soukromé firmy uvedeno, dokonce tehdy uvedli i to, kdo je jejím majitelem.
registrovaný uživatel str 
13.05.2009 (9:17)  
Konkurence je obvykle celkem dobra vec, ale v zeleznicni doprave ma i sve stine stranky. Zejmena mam namysli koupeni jizdenky z jedne strany republiky na druhou. Pokud se konkurenti nedohodnou na vzajemnem uznavani jizdenek, tak nechci videt ty fronty u pokladen v kazdem stycnem nadrazi... Dalsi veci, coz je podle mne v konkurenci dost vyznamny prvek, je moznost vyberu. Tzn., muzu si v dane trase a casu VYBRAT jestli pojedu Viamontem, Zlutou potvorou, nebo Casem Dojedem? Pokud Student Agency vyhraje vyberove rizeni v severoceskem kraji, tak CD ztrati zajem na doprave na tomto uzemi, jelikoz nedostane dotace. A monopol je opet tu, jen misto modrych vlacku jezdi zlute...

A konkurence v zeleznici uz u nas jednou byla. Pravda, za cisare pana, coz uz nejaky patek je, ale vysledkem jsou takove podivnosti jako je treba zeleznicni most v Petrovicich na 026.

Pokud vsak k tomuto nedojde, a konkurence povede pouze ke zkvalitneni a doufejme i zatraktivneni zeleznicni dopravy, tak tomu jedine fandim.
registrovaný uživatel messah 
13.05.2009 (9:15)  
M: to ale pořád nic nemění na tom, že jako běžně informovaný člověk prostě nevím, jak u čd můžu jet levně... ale to už tu bylo taky několikrát řečeno...
mimojiné, pochopil jsem správně, že IN-KARTA/RAIL PLUS S APLIKACÍ IN-ZÁKAZNÍK je pro mládež 15 – 26 let jen 330 Kč na tři roky? je to na stránkách čd a nevím proč se mi to nezdá
registrovaný uživatel M 
13.05.2009 (8:42)  
BTW - proc ta zprava sla zase nahoru (clanek delsi nevypada)?
registrovaný uživatel M 
13.05.2009 (8:41)  
messah - ano, MNE KONKRETNE... A ja konkretne nemam zase ISIC (a na rozdil od tebe, kterej si IN koupit muzes, tak mne ten ISIC uz myslim nedaji...)

Sim - zamerne jsem proto psal "prava EC". Na tech se mi to jeste nestalo. Nicmene nejezdim casto, takze mohlo jit i o nahodu. Samozrejme veci jako Hasek, Krizik, Slovan - tohle "prave EC" neni...
registrovaný uživatel messah 
13.05.2009 (0:24)  
jonáš: a vím o tom? a platit si zákaznickou kartu, když mimo IDS JMK a bez skupiny jedu vlakem tak jednou za pět let? mimojiné, kolik mi dá SA na isic?
na SA mi trvalo 2 minuty zadar si rezervaci a zjistit cenu na ISIC (140 kč, k této ceně nemám žádné další výdaje, protože ISIC potřebuju ve škole a má další výhody). když jsem hledal na stránkách čd kolik by mě stála cesta z prahy do brna, po pěti minutách jsem to vzdal, protože se mi chce spát. ale i když vezmu těch pěkných 120 korun, pořád k tomu musím připočítat náklady na pořízení zákaznické karty (která se mě konkrétně prostě nevyplatí). možná bych se stránkami čd prokousal a našel něco, co by mi vyhovovalo a jel vlakem, protože ho mám rád, ale spíš bych prostě klasicky přišel na zvonařku(ke grandu)/florenc a jel prvním busem bez ohledu co by to bylo za dopravce, protože ze zkušenosti vím, že jet sám vlakem bez slevy prostě není z finančního hlediska nic levného.
registrovaný uživatel Sim 
13.05.2009 (0:21)  
M > jenze i kdyz se na to koukam nezaujate, tak mych poslednich 10 jizd busem SA probihalo podle predpokladaneho standardu. Nejvetsim "prohreskem" bylo, ze v TV pousteli porad stejne dily serialu Pratele, takze jsem si pustil radsi radio, kdyz jsem na to samy koukal potreti.

Naproti tomu poslednich cca 10 jizd s CD (pro upresneni dodavam ze polovinu jsem jel ja a druhou partnerka) bylo podle jineho scenare, nez by clovek ocekaval od "vlaku vyssi kvality". Zpozdeni do ctvrt hodiny prakticky nikdo uz ani neresi (co na tom ze ujede pripoj), delsi zpozdeni na nekterych vlacich lze vtipne anulovat priprazenim vagonu k jinemu vlaku. I kdyz si koupim jizdenku a mistenku predem, nemam garantovano, ze pojedu na tomto miste v danem typu vagonu (uz jsem tu nekde popisoval, jak je prijemne, kdyz se s mistenkou do "sestikupatka" tesim, jak si odpocnu a ejhle, prijede B nebo Bc a krome sesti mistenkovych pasazeru se do kupe vecpou i dalsi dva bez mistenky, takze se za priplatek kraaasne mackam). Razeni jidelniho vozu je take loterie (pokazde, kdyz jsem na nej spolehal, razen nebyl). Ano, pruvodci je mily a chotny, veskery personal se chova jak nejlepe muze, ale vysledny dojem dobry neni.

A protoze pocity v autobusech pred prichodem SA jsem mel podobne jako v soucasnosti u vlaku, nemuzu si pomoct. Prestoze s tim nemam zadnou zkusenost, verim, ze zlepseni zejmena na systemove urovni mozna jsou a je jen otazkou, kdo s nimi prijde a kdy to bude.
12.05.2009 (23:44)  
messah: no mně třeba přijde 120 kč do Brna v EC jako vysoce přívětivá cena .. pravda, platí jen pro členy "fanklubu" ČD, ale ještě se mi nestalo, že bych ji nedostal (kromě singularity, když byly všechny automaty kaput). To přece vůbec neni špatný.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko