..: České dráhy dostaly pokutu 1,5 milionu za špatný stav vozů :..

vagon Bt - interiér, foto: manil Praha — Podle Českého rozhlasu udělilo Ministerstvo dopravy za první tři měsíce letošního roku Českým drahám pokutu v rekordní výši 1,5 milionu korun za nedostatečnou čistotu osobních vozů. Tato částka přitom převyšuje sankce za celý loňský rok. Důvodem ale není radikální změna stavu vagonů, ale výrazně intenzivnější kontroly ministerských úředníků, kteří sledují deset vybraných kvalitativních kritérií a mohou za každý jednotlivý prohřešek oproti požadavkům udělit smluvní pokutu až ve výši 5000 Kč. Uloženou sankci dráhy neplatí přímo, ale bude jim stržena z výše subvence na základní dopravní obslužnost. Po medializaci výsledků častějších kontrol ze strany ministerstva se teď do vlaků chystají i zástupci krajů, kteří se zaměří na osobní a spěšné vlaky ve svých regionech.

Mezi nejproblematičtější kvalitativní ukazatele patří zejména celková čistota vozů, funkčnost a vybavenost toalet a tepelná pohoda ve vozech. Vedle netekoucí vody, chybějícího toaletního papíru nebo papírových ručníků však dráhy nejvíc bodů ztrácejí kvůli výtvorům tzv. taggerů, kteří se často vyřádí na stěnách nebo koženkových sedadlech s pomocí lihové fixy. Právě tyto výtvory dělají podle mluvčího Petra Šťáhlavského železničářům největší problémy: „Především jsou to takové ty čmáranice jakýmsi černým fixem v interiérech vozů. V podstatě to nejde prakticky umýt. Pokud jsou tam takovéto malůvky znamená to buď celou tu toaletu celou kompletně natřít nebo ty obklady kompletně vyměnit.“ Dodává však, že dráhy v brzké době začnou využívat nové čistící prostředky, které by si i s těžšími formami vandalismu měly poradit. Prioritně by se tak mělo stát v Bohumíně, kde shodou okolností má proběhnout i nejrozsáhlejší vlna "revitalizací" zastaralých vozů B.

Motivováni výsledky ministerských kontrol, připravují se teď na kontroly kvality vozů i další objednavatelé dopravy ve veřejném zájmu. Kolem dvou stovek inspekcí už proběhlo v osobních vlacích v okolí Prahy, kde se letošní účet pro dopravce prozatím vyšplhal na 17 tisíc korun. Výše sankcí přitom závisí od podmínek odsouhlasených v jednotlivých smlouvách mezi objednavatelem o dopravcem. Pravidelné inspekce kvality vozidel již před rokem avizoval třeba Pardubický kraj, podle dohody však každá taková kontrola musela být nahlášena předem na konkrétní spoj, což účel podobných akcí poněkud podkopává. Ač se vedení regionů zdráhají zveřejnit detaily aktuálně platných desetiletých smluv s ČD, mají k dispozici několik kontrolních mechanismů, včetně sledování plnění jízdního řádu a řazení souprav. V březnu 2009 oznámil rozsáhlé kontroly přesnosti regionálních spojů třeba Ústecký kraj; jejich výsledek už ale nebyl výrazněji medializován. Ministerstvo dopravy přitom jen za letošní rok odhaduje celkovou slevu na dotaci ve formě pokut až v řádu 10 milionů korun.

Zdroj: Český rozhlas


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.4.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
27.04.2010 (16:11)  
Mno, mozna je to nahoda, ale kdyz vidim v Plzni na hlavnim z rychliku 355 vystupovat trojclennou hlidku, vzdy vystupuji z posledniho vagonu (coz by svoji logiku melo minimalne v 50%), kam je razen vuz prvni tridy (coz bude zcela jiste nahodicka). Jeste nikdy jsem je nevidel vystupovat z prvniho vozu ;-)
23.04.2010 (21:36)  
M - uzavřel bych to tak, že by bylo pěkné, kdyby i ti 2 nebo 3 prošli vlak vícekrát a ne jako jsem viděl, že vyjdou v Práglu na hlavním asi z půlky soupravy, dojdou do jedničky a tam usnou a odejdou ven (ale z vlaku) až v PCE. Málokdy vidím hlídku projít vícekrát než jednou, většinou jdou vícekrát pokud dojdou nakonec soupravy a není to jednička :)
registrovaný uživatel M 
23.04.2010 (21:19)  
Chapu, chapu. Ale...
1.Tu trojici mohla povolat v kazdem pripade. Jen by neprisla okamzite, coz ale ve vlaku neni problem (oni v tom kupe budou i v dalsich dvou minutach)
2.Kdyz jdou tri soucasne, tak je pravdepodobnost, ze na neco "zajimaveho" narazi 3x nizsi, nez kdyz jdou po jednom.
3.Ano, kdyz pujdou po jednom, tak hrozi presila (na druhou stranu, ve vlaku se skupina proti skupine stejne prilis bojovat neda), ale soucasne je pravda, ze jejich "nahodna vzdalenost" je mnohem vetsi, takze kdyz vznikne problem, tak bud budou k dispozici tri a problem zvladnou na 95% nebo k dispozici (okamzite) nebudou a problem zvladnou na 50%. Kdyz tam bude jen jeden (a dalsi dva "za okamzik", tak to zvladnou na 80%.
Pozn.: Cisla jsou vycucana z prstu, ale jde o ilustaci.
23.04.2010 (20:51)  
M- Jenže nikdo neví, kdy zásah bude. Už jsem říkal a psal hodněkrát historku z nočního vlaku. Jel jsem Přerov Pardubice (tak 5 roků zpět) a v Ústí nad Orlicí do kupé, kde jsem byl sám, vběhlo cca 5 mladíků. Vběhlo nejen do kupé ale i do vlaku protože dost oddychovali. jejich výrazy jako já nechci do krimu a drž hubu mi napověděly, že není něco v pořádku, ale jsem posera tak jsem se dělal menším, nejmenším, naštěstí si mě nevšímali. Chvíli po odjezdu náš vůz kontrolovala průvodčí, kterou oni slyšeli a že budou tedy dělat jako že spí. Průvodčí došla a chtěla je kontrolovat, oni "tvrdě" spali. Dvě kupé za průvodčí šla 3 členná hlídka tak je požádala o asistenci. Dopadlo to tak, že je v Chocni vysadili, mě si PČR zapsala, kdyby byl potřeba svědek. Jestli se jim stalo něco (přiřážka za černou jízdu nebo jestli policie došla na to, proč měli tak naspěch) nevím.
Pointa je prostě taková, že nikdy nevíš, kdy bude policie potřeba, než by sehnal, kdyby byl sám, kolegu atd... Navíc součástí hlídky byla dáma, vím, že to jsou holky tvrdé, ale 5 chlapíků sama, nevím nevím.
registrovaný uživatel M 
23.04.2010 (19:18)  
Jindrich Brezina - to ano, ale to prece plati pro zasah. Vzhledem k tomu, ze se ve vlaku stejne neda jit vedle sebe, tak tu "vrazdu" uvidi jen ten prvni a ten druhej to uz nestihne. Jejich uloha v prochazeni vlaku je toliko preventivni.
Kdyz bude policajt stat v ulicce, tak pocet lidi, kteri budou mit odvahu v ni kourit nebo jinak delat bordel, dramaticky klesne. Pokud to ale nekdo udela policajtovi navzdory, tak jeden policajt zavola druhyho a to cigo mu o celo tipnou spolecne:)
23.04.2010 (16:04)  
Pan Šťáhlavský jde na to velmi chytře. Balík zjištěných závad suplementuje taggováním, :-). Jako častý zákazník ČD, a.s. se s jeho slovy plně ztotožňuji, neboť topení ve standartním režimu out of order, okna v údržbě water noresistant a WC s funkcí bring your shits to another, jsou malichernostmi oproti taggování.
23.04.2010 (15:57)  
AD Policie> Musí být minimálně 2 kvůli svědectví. Proč jsou tři nevím. I když tři nejsou pokaždé. V Praze a PCE bývají 3, v Brně po dvouch.
23.04.2010 (15:18)  
Ad SYN:elektrické rozdělení silových okruhů topení je sice teoreticky možné,ale v praxi těžko proveditelné. Nyní mám na mysli ty modernější systémy,kde se ohřívá vzduch v ohřívači a pak je vháněn do prostorů pro cestující. Aby při napětí 3kV mohlo být použito víc ohřívačů,musely by obsahovat ne topné tyčky,ale spirály jak starý vařič. Ty by odcházely už při prvním přejetí výhybek. Ale i kdyby to bylo zvládnutelné s použitím moderních technologií,tak je to v podstatě k ničemu. V takových obvodech jako je vlakové topení 3kV (pochopitelně s možností automatického přepínání na 1,5 kV a 1 kV,aby mohly topit i v cizině) jsou prostě tavné ojistky nutností. Jejich výhodu-přerušují zkrat přímo úměrně strmosti nárůstu proudu-žádný jistič nenahradí.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.04.2010 (20:24)  
Peter Svrcina: jezkovy oci, to snad neni mozny... Clovece a to jako za ty spinavy vagony maji CD ty dotace dostat v plne vysi nebo kam jsi dal mozek?
22.04.2010 (19:45)  
Neberte nám koženky! Co bych bez nich dělal, jsou to nejlepší vlaky na světě! Svezení
Béčkem, to je úžasný požitek z jízdy! Ty hnusný klimatizovaný bedny nechceme!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko