..: Poslanci navrhují šrotovné i pro vlaky :..

Na šrot je tu kovošrot, foto: CharyPraha - Aprílový žertík skutečností? Ano, i tak by se dala nazvat myšlenka sociálnědemokratického poslance Cyrila Zapletala a Karla Sehoře z ODS. ŽelPage 1. dubna 2009 přinesla aprílově laděnou zprávu o zavedení tzv. šrotovného pro vlaky. A tak se možná trefná prognóza "Čím starší vrak, tím větší dotace" kolegy Twixe stane skutečností. Poslanci návrh na finanční příspěvek za sešrotování letitých drážních vozidel přednesli při nedávném jednání Poslanecké sněmovny o podpoře hospodářského růstu a sociální stability.

"Já si myslím, že ten vozový park je tak otřesný, že potřebuje obměnit nějakým způsobem" nechal se v médiích slyšet poslanec Zapletal. Podle něj je současný stav vozového parku Českých drah neutěšený a dráhy s ním zajišťují až 98% osobní dopravy. Lokomotivy a vozy v osobní dopravě jsou v průměru staré 30,1 roku. Předkladatelé zároveň srovnali stav se zahraničním, kde provozovaná drážní vozidla dosahují průměru věku 14 let. Podle nich by se finance měly čerpat ze státního fondu životního prostředí a jednalo by se o částku ve výši 3 miliard během 3 let. Návrh poslanců Sehoře a Zapletala počítá s tím, že by dráhy například za lokomotivu provozovanou více jak 20 let mohly vyinkasovat sumu až 40 milionů a za osobní vozy zhruba polovinu.

Úsměv na tváři budí fakt, že právě většina lokomotiv a vozů národního dopravce tuto podmínku bez problému splňuje. Pokud bude tento návrh schválen, bude tedy zajímavé sledovat postup při obnově značně zanedbaného parku. Mezi veřejností však panuje názor, že tato myšlenka tu měla být již mnohem dříve než nyní, kdy většina vozidel v osobní dopravě předpoklady pro šrotovné splňuje. Současně s tímto problémem si pokládáme otázku, zdali již právě není pozdě na to, co dráhy dlouhou dobu nereflektovaly a zanedbávaly. Zde je pak na místě i další otázka, jestli je korektní, aby tedy ZDO již několik let po sobě vyhrával jen jeden, státem ovládaný dopravce, který provoz zajišťuje letitými vlaky.

Zdroje: ČT24, Finanční noviny; námět: city.elefant


Vítek_V | 7.5.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
07.05.2009 (15:48)  
Pokud by to fungovalo jako jinde, pak by za vlak odevzdaný do sběru měli hned dostat nový se slevou, jinými slovy dotace by se nevztahovala na samotné sešrotování, nýbrž na koupi nového vlaku spojenou s odevzdáním starého. Takže dokud nebudou nové, bude možno jezdit starými. No, uvidíme. Tady to ale asi neřeší zásadní problém, kterým je letitá neochota vlastníka ČD investovat do nových vozů. Takže jakákoli pobídka ze strany státu (tedy i vlastníka ČD) je tu poněkud navíc. Zřejmě jde opět jen o to, jak nalít další peníze do ČD, aby to jako bylo fair vůči ostatním dopravcům. Chtělo by to spíše systémové změny, například KONEČNĚ pustit na železnici dopravce, kteří by provozovali rádi i to, čeho se ČD chtějí fakticky zbavit, současně narovnat podmínky s ostatními druhy dopravy a vyřešit financování osobní dopravy tak, aby se na ní mohli podílet různí dopravci, ale v rámci uceleného systému. Obávám se, že další vlna příspěvků na likvidaci není v tomto ohledu (ani jinde) systémovým řešením.
07.05.2009 (15:46)  
Mno... na Silvestra jsem si dělal srandu z Bc v denní službě, v lednu už tam jezdily. Na Apríla jsem psal o šrotovném a v květnu už ho poslanci navrhují. Bojím se psát další smyšlené newsky :-)
07.05.2009 (15:44)  
Jen další způsob jak opět neprůhledně nalít velké peníze do molocha. Kdyby stát vypsal VŘ a nabídl pak případně vítězi podporu pro nákup nové a odpovídající techniky, bylo by to mnohem lepší.

Když si představím kolik tisíc z mých daní šlo vloni do ČD...
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
07.05.2009 (15:33)  
souhlasím s reakcí podemnou xD .. hlavně aby ty staré nesešrotovali dřív, než se vyrobí nové xD ..

P.S. proč ve zdroji nejsou uvedené i novinky.cz, odkud sem původně čerpal já
07.05.2009 (15:27)  
Už vidím davy cestujících, kteří se do vlaku nedostanou jenom proto, že staré vozu budou sešrotovány a nové teprvé ve výrobě...
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko