..: CityElefantem z Prahy do Ostravy :..

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.

Zdroj: ČT24


Miroslav Zikmund , Samir Lepara | 3.5.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
06.05.2009 (23:20)  
DJ: A to bylo spočítaný jak a proč? A nákladová cena Arrivy bude kolik? Už vám někdy dodavatel sdělil, jaký bude mít s vaší zakázkou náklady? Já to zákazníkům teda neřikám, a někdy je cena i pod nákladama, a dost hluboko .. řekněme ze strategických důvodů ;-)

Nemam nejmenší důvod pochybovat, že to jiné firmy ve snaze o uchycení na perspektivnim trhu nedělaj taky. Dejme tomu že to na rozdíl od ČD klidně může dotovat křížově z těch pětinásobných německých tarifů. ČD patrně na obsluhu německý větve nemaj ani vozidla, ani nasmlouvaný podmínky (čili to zadání vůči nim bylo svym způsobem diskriminační), chtěli do toho pokud vim ze jmenovaných důvodů jít v konsorciu s DB, ale ty maj asi svýho věrnýho substrátu dost, tak před nejistym podnikem couvly. No, můžeme to převracet dokola ze všech stran, ale novej pohled to asi bez nových informací už nepřinese, počkal bych až to spustěj a vyúčtujou první sezonu.
registrovaný uživatel M 
06.05.2009 (23:10)  
Monopol? A? Asi jsem jeden z tech, kterym urcite veci nedochazeji a sum nastava i na mojem prijimaci. S monopolem problem neni, problem je v tom, jak ten monopol vznika. Pokud je to vysledek vyberoveho rizeni, ktere vyhral opravdovy vitez (a ne "vitez" stylem zlato za olympijskou stovku nedostane nejrychlejsi, ale ten s nejmodrejsima ocima), tak je to patrne nejlepsi mozna volba...
registrovaný uživatel DJ 
06.05.2009 (23:04)  
Ještě ad výběrko v Libereckém kraji - zajímavý byl také údaj, že nákladová cena ČD je na té trati 089 právě 136 Kč/vlkm, ale že dotace na vlkm je 53 Kč.
Nepředpokládám, že tam průměrná tržba činí 83 korun za vlkm, takže stejně jde o nedofinancovanou ztrátu ČD (kterou jen tak mimochodem už současné vedení ČD nechce - logicky - akceptovat).

ČD musely samy dobře vědět, proč se do toho výběrka vůbec nepřihlásily. Kdyby věděly, že budou levnější než konkurence, tak by do toho přece bez obav šly, nebo snad ne?
06.05.2009 (23:03)  
No ono je to trošičku složitější .. jak jsem si z různých zlomků tiskových prohlášení libereckých krajanů nedavno vyčet, v podstatě na tý trati bude místo dosavadních tří dopravců jezdit jeden (že by hnusnej monopol?) a bude obsluhovat i zastávky v reichu, což ČD z nějakýho důvodu nemohly, a patrně od cizozemcou i za německej tarif .. jak se to teda bude propočítávat a co kraji budou skutečně vracet, to mi představivost nebere. Takže kromě ceny a její konstrukce se dost změněj i provozní podmínky, patrně směrem k menší ztrátovosti toho zoufalýho podniku, ať už by ho jezdil kdokoli. Docela rád bych si na to téma přečet fundovanou analýzu někoho zasvěcenějšího, ale místo toho všude slyšim buď "čtyři nohy dobrý" nebo "dvě nohy špatný". Rozhodně naše jízdný je cca pětina německýho, pokud hafas nekecá (ten by si to asi nedovolil), takže kvalita vozidel i služeb by ceně možná odpovídala ;-)

A koukám že si s Webem notujete, ten mi taky tvrdí že jsem prej chtěl něco sdělit, a docela jinýho než jsem se sdělit snažil, takže toho nechávám pro nepřekonatelný šum na lince.
registrovaný uživatel M 
06.05.2009 (22:56)  
Ono na ten protekcionismus jsme uz jednou myslim dojeli (ne ze bysme teda z toho ve 30s vybruslili jakkoliv...)

jonas - ceny jizdneho ale absolutne vubec nesouvisi s tim, kde se co vyrobi a koupi. Mzdove nakaldy jsou tak 10% ceny lokomotivy (a to jsem to "zaokrouhlil" na desitky...). At se to vyrobi v Lucembursku nebo Indonesii, tak ta lokomotiva bude stat stejne...
registrovaný uživatel DJ 
06.05.2009 (22:53)  
jonáš: Právě proto, že Arriva bude vracet jízdné (stejně jako to dělávají autobusoví dopravci), tak se rozhodně nebude jednat o dvojnásobek proti Molochu (jestli narážíte na obecně známé srovnání 53 Kč vs. 112 Kč).

Předpokládám, že víte, že to výběrko neměl na české straně pod palcem Liberec (jako město), ale Liberecký kraj, takže mluvit o "primátorovi" je naprosto mimo, ale jinak to je od vás asi nadsázka, budiž.
Jinak ale nevím, co chcete dál v tom příspěvku říct. Že by se nemělá žádná nová vozidla kupovat, protože jsou "moc drahá", nebo jak to myslíte?

Pokud plzeňská škodovka potřebuje při vývoji jakéhokoliv nového typu výrobku "berličku" v podobě zakázky od státu, resp. firmy s majoritním státním podílem, tak to svědčí o její skutečné konkurenceschopnosti.
06.05.2009 (22:50)  
Ne, já jsem mezitim schválně koukal, za kolik se dá vlakem na vnitrostátní tarif ujet Dážděn Lajpcik, je to něco přes 120 km a angebot je mezi 21 až 26 ojro. Tak za to to může asi soukromej dopravce dojet aj se sýrem, teda desýrem .. ale na to prostě místní kaštani nemaj. A k tomu zachování exportních schopností bohužel potřebujeme zachovat i jejich mobilitu, která by byla zaplatitelná z jejich "neexportního" platu.

Neberte teda tu "podporu domácích" jako nezvratitelný fotbalový dogma, moc dobře vim že zleva Scylla a zprava Charybda, ale Odysseus by určitě rád dovez celou posádku domu do Ithaky, i když jsou plachty látaný. Ta byla na dobrou noc ;-)
registrovaný uživatel Web 
06.05.2009 (22:43)  
jonáš: Jojo, soukromej dopravce jezdí bez strojvedoucích, bez průvodčích a s bezúdržbovou technikou, to jste nám chtěl sdělit?

A k tomu zbytku - doporučuju ještě jednou přečíst to co napsal M v krátkém příspěvku. My jako výrazně exportní ekonomika si můžeme leda tak na**at do bot, pokud se budeme uzavírat a podporovat "domácí" průmysl. (mmch zrovna dneska ve zprávách bylo info o tom, že Bombardýr CZ v Lípě hledá další zaměstnance)
06.05.2009 (22:32)  
No tož Liberec zrovna nabízí ranec nějaký Arrivě, asi dvojnásobnej než platil Molochu, a prej za to si nebudou zas nechávat jízdný a budou ho nosit v pytli primátorovi .. ono když se chce udržet (aspoň dočasně) úroveň tarifu cca 3 až 4 eurocenty na km, tak to taky něco stojí. Jinak samo, můžeme se na to vykašlat, bude se jezdit stejně pěknejma vlakama a ve stejnym tarifu jako u němců, a eště v nich bude prázdno, zbejvá jen posílit kolem všech větších dep a nádraží a rovněž v Plzni, Studénce a jánevimkdevšude ouřady práce, ale asi by to nebyla ta nejlepší politika .. voliči by to nejspíš ani nedocenili ;-)
A pokud chceme, aby od nás v tomhle oboru Evropa něco kupovala, musej se to taky v tý Plzni a Studénce a jánevimkdevšude na něčem naučit dělat, to je druhá strana stejnýho padesátníku. Takže zaplaťpámbu že dávaj dráhy zakázky domácim fabrikám (mmch ale ta 380 pokud vim zvítězila při tehdejšim kursu ojra i cenou). Ono i to Desiro CD bude možná o něco dražší než Desiro DB, protože špecifika a velikost série, a to nemluvim o elektrickym.
registrovaný uživatel M 
06.05.2009 (22:10)  
jonas - je tady zasadni problem - pokud zacneme s podporou domaciho prumyslu a ostatni staty nam to budou vracet (nenakupovanim v Cesku), tak jsme v prdeli my a ne oni. Aneb Cesko je jedna z poslednich zemi, ktera by se takto mela chovat...
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko