Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.
Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.
Zdroj: ČT24
Nemam nejmenší důvod pochybovat, že to jiné firmy ve snaze o uchycení na perspektivnim trhu nedělaj taky. Dejme tomu že to na rozdíl od ČD klidně může dotovat křížově z těch pětinásobných německých tarifů. ČD patrně na obsluhu německý větve nemaj ani vozidla, ani nasmlouvaný podmínky (čili to zadání vůči nim bylo svym způsobem diskriminační), chtěli do toho pokud vim ze jmenovaných důvodů jít v konsorciu s DB, ale ty maj asi svýho věrnýho substrátu dost, tak před nejistym podnikem couvly. No, můžeme to převracet dokola ze všech stran, ale novej pohled to asi bez nových informací už nepřinese, počkal bych až to spustěj a vyúčtujou první sezonu.
Nepředpokládám, že tam průměrná tržba činí 83 korun za vlkm, takže stejně jde o nedofinancovanou ztrátu ČD (kterou jen tak mimochodem už současné vedení ČD nechce - logicky - akceptovat).
ČD musely samy dobře vědět, proč se do toho výběrka vůbec nepřihlásily. Kdyby věděly, že budou levnější než konkurence, tak by do toho přece bez obav šly, nebo snad ne?
A koukám že si s Webem notujete, ten mi taky tvrdí že jsem prej chtěl něco sdělit, a docela jinýho než jsem se sdělit snažil, takže toho nechávám pro nepřekonatelný šum na lince.
jonas - ceny jizdneho ale absolutne vubec nesouvisi s tim, kde se co vyrobi a koupi. Mzdove nakaldy jsou tak 10% ceny lokomotivy (a to jsem to "zaokrouhlil" na desitky...). At se to vyrobi v Lucembursku nebo Indonesii, tak ta lokomotiva bude stat stejne...
Předpokládám, že víte, že to výběrko neměl na české straně pod palcem Liberec (jako město), ale Liberecký kraj, takže mluvit o "primátorovi" je naprosto mimo, ale jinak to je od vás asi nadsázka, budiž.
Jinak ale nevím, co chcete dál v tom příspěvku říct. Že by se nemělá žádná nová vozidla kupovat, protože jsou "moc drahá", nebo jak to myslíte?
Pokud plzeňská škodovka potřebuje při vývoji jakéhokoliv nového typu výrobku "berličku" v podobě zakázky od státu, resp. firmy s majoritním státním podílem, tak to svědčí o její skutečné konkurenceschopnosti.
Neberte teda tu "podporu domácích" jako nezvratitelný fotbalový dogma, moc dobře vim že zleva Scylla a zprava Charybda, ale Odysseus by určitě rád dovez celou posádku domu do Ithaky, i když jsou plachty látaný. Ta byla na dobrou noc ;-)
A k tomu zbytku - doporučuju ještě jednou přečíst to co napsal M v krátkém příspěvku. My jako výrazně exportní ekonomika si můžeme leda tak na**at do bot, pokud se budeme uzavírat a podporovat "domácí" průmysl. (mmch zrovna dneska ve zprávách bylo info o tom, že Bombardýr CZ v Lípě hledá další zaměstnance)
A pokud chceme, aby od nás v tomhle oboru Evropa něco kupovala, musej se to taky v tý Plzni a Studénce a jánevimkdevšude na něčem naučit dělat, to je druhá strana stejnýho padesátníku. Takže zaplaťpámbu že dávaj dráhy zakázky domácim fabrikám (mmch ale ta 380 pokud vim zvítězila při tehdejšim kursu ojra i cenou). Ono i to Desiro CD bude možná o něco dražší než Desiro DB, protože špecifika a velikost série, a to nemluvim o elektrickym.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.