..: Od června pendolinem do Třince, na jižní větvi místenka zdarma :..

SC Pendolino čelo Třinec/Břeclav - Po nedávných náznacích o možných zásadních změnách v provozu pendolin od nového jízdního řádu přijdou České dráhy s malou revolucí již letos v létě. Od druhé změny platného GVD 14. června totiž začnou v pátky vypravovat posilový spoj SC Pendolino Sprinter z Prahy do Třince přes Ostravu, Karvinou a Český Těšín. Na jižní větvi naopak chtějí do spojů s povinnou rezervací přilákat více cestujících poskytováním místenek do 2. třídy zdarma. Podobně jako v případě akčních jízdenek ČD TIP tak dopravce reaguje na malý zájem o spoje SuperCity mezi hlavním městem a Brnem, Břeclaví, Bratislavou a Vídní.

Pendolino Sprinter, aneb legendární SC Manažer se vrací

Pendolino, foto: Payus V pátek 12. června se poprvé po letech prožene po trase Praha - Ostrava-Svinov osobní vlak bez zastavení. Páteční spoj SuperCity bude vypravován jako standardní posilový vlak před víkendy a svátky z pražského hlavního nádraží v 16:23 a jeho cílová stanice se posune ještě více na východ. Kromě obou největších ostravských nádraží zastaví ještě ve stanicích Karviná hl.n., Český Těšín a Třinec, kde se jednotky řady 680 objeví v provozu vůbec poprvé. Dráhy se s tímto konceptem inspirovaly u německých DB, které přímé spoje ICE Sprinter s povinnou rezervací provozují jako nejrychlejší spojení na vybraných relacích.

„Zavedením spoje Sprinter chceme nejen rozšířit dosavadní nabídku spojení vlaky pendolino v pátek, ale současně chceme otestovat poptávku po přímém rychlém spojení Prahy a dalších oblastí Moravskoslezského kraje a Těšínska. Odezva této nabídky u zákazníků pro nás bude jedním z důležitých podkladů při plánování dalšího rozvoje produktu SC Pendolino,“ říká Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu. Přesný jízdní řád nového spoje plánuje dopravce zveřejnit v průběhu května, pravděpodobně ale můžeme i u tohoto spoje očekávat poznámku o nemožnosti uplatnit slevu RailPlus na cenu povinné rezervace.

Legendární SuperCity Manažer, zavedený v lednu 1997, byl komfortním spojem s globálním jízdným, který jezdil denně na trase Praha - Ostrava - Bohumín. Úsek mezi metropolemi Čech a severní Moravy překonával bez zastavení, čímž dosahoval na tu dobu rekordní jízdní dobu 3 h 59 min. Řazen byl výhradně z vozů 1. třídy a restauračního vozu, přičemž občerstvení bylo součástí ceny jízdenky.

Směr Brno/Břeclav: jak přilákat cestující?

Pendolino Pokud na severní větvi mezi Prahou a Ostravou má pendolino jasně navrch oproti ostatním druhům dopravy a dokáže mnohdy vyprodat všech 333 míst soupravy, na trase do Brna a Břeclavi se již s takovým úspěchem nesetkává. Hodinový interval přímých vlaků i silná autobusová konkurence berou jen o málo rychlejším povinně místenkovým spojům vítr z plachet. Po akčních "low-cost" jízdenkách ČD TIP tak dopravce od června přistupuje k dalšímu motivačnímu kroku: u spojů SC 14 - SC 19 budou mít cestující s platnou jízdenkou 2. třídy nárok na bezplatnou místenku. SuperCity Smetana, Antonín Dvořák a Slovenská strela budou i nadále vyžadovat povinnou rezervaci, nicméně díky "slevě" budou nově pendolina výhodnější, než jiný vlak s obyčejnou místenkou v hodnotě 70, resp. 35 Kč. Podmínky pro využití 1. třídy se u těchto spojů nemění.

Zdroj: České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 27.4.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pato 
27.04.2009 (20:06)  
Podle mého by byla jediná logická a pozitivní věc stanovit cenu místenky shodně jak u ostetních vlaků.Experimentovat s bezplatnou místenkou je zhovadilost stejně jako je zhovadilost místenka za 200. Dvoustovková místenka má logiku v 1.třídě jako pokrytí nákladů za nadstandard.Nedovedu si totiž v praxi představit vybírání přirážky za to ,že nastoupí cestující BEZ místenky,do vlaku,kde je místenka zdarma.
27.04.2009 (19:57)  
Josef Petrák : Ále, to se taky plánuje, ale s tím, že to bude zastavovat v Kroměříži:)
27.04.2009 (19:43)  
K čemu bezplatná místenka. To je zase nápad odpovídající osobě dlící v ústavu pro osoby stižené duševní poruchou nebo se o takový pobyt ucházející.

Prostě se zruší povinná rezervace, ve vlaku budou platit všechny typy jízdenek pro daný druh vlaku, z tarifního hlediska bych je vedl jako vlaky EC. Kdo si bude chtít rezervovat v Potěmkinu místo, tak si prostě koupí standardní místenku za standardní cenu jako v každém jíném vlaku, u něhož je možná rezervace místa.
Stejně tak u spojů směr Ostrava.

Když budou místa vyprodána, tak budou cestující stát. Jako v každém jiném vlaku. Vydrží–li stát cestující z Ostravy do Prahy v IC Bohemia čtyři hodiny, vydrží to v Potěmkinu hodiny tři.
Vlak, jako vlak.

Stručné, jasné, srozumitelné.

Pro doplnění : SUPERCITY Manažer jezdil pouze v "kladívka", tedy pracovních dnech pondělí – pátek.
27.04.2009 (19:38)  
Kubi: je svým způsobem pravda, že jen pendolino dokáže konkurovat autobusu na D1 z Brna do Prahy a écečka díky přidaným zastávkam v ČT a Kolíně jedou skutečně 2:50. Přes HavlBrod pojedu až tehdy, kdy nebudu spěchat a budu si chtít užít dle mého názoru pěknější a zajímavější trať právě přes HavlBrod (Dolní Loučky!).
Jenže když máš na dálnici nehodu, tak zpoždění může být celkově větší než doba jízdy vlakem-hmm?
27.04.2009 (19:31)  
Je to velmi populistické. Zrušení povinných místenek udělá z Pendolina "vlak pro běžné smrtelníky". Ostatně, zhodnoťme situaci, kdy chce někdo jet ráno vlakem z Brna rozumně do Prahy. Spěchá-li, jede už v 4:41 nebo v 5:41 (DB vozy jsou fajn). Pak jen pomalé rychlíky, drahé pendolino a až v 7:41 první rozumné EC, jenže kdy přijede do Prahy? To drahé Pendolino odjíždí v rozumném čase (domnívám se, že na odjezd v sedm si lidé přivstanou), navíc velmi lukrativním a do Prahy, do centra přijet o půl desáté-super! Opravdu je rozdíl, jestli někdo chce být v Praze v deset nebo v jedenáct. Jenže očividně není tak plné, protože spoustě lidí se doplatek platit jednoduše nechce. Proto tento krok.
Problém je v tom, že se do pendolina nahrnou i jiní lidé, zlákáni bezplatnou místenkou. Já bych byl pro, aby ta místenka stála aspoň 35 korun.

Jsem zvědav, jak dlouho jim tato akce vydrží, za jak dlouho zjistí, že má ten vlak neduhy od nudících se cestujících.

Jakkoliv jsem z této nabídky poněkud rozpačitý, budu mít po maturitě důvod využít Pendolino při svém výletu do Prahy a nazpátek také. Je to nabídka, která se neodmítá a rád se jím svezu s přítelkyní. Jsem zvědav, jak budu "kupovat" bezplatné místenky pro dvě osoby u okna se stolkem, tyto místa jsou pro dva spolucestující podle mě nejlepší.
registrovaný uživatel Kubi 
27.04.2009 (19:11)  
Mě by spíše zajímalo, za jak dlouho to do těšína dojede?ted jezdí praha-ostrava kolem 3 hodin, takže bez zastávek v pardubicích a olomouci by to mohlo být tak o 7 minut méně. Pendolínem občas jezdím a možná bych tento spoj občas využil.S čím nesouhlasím je neústálé protěžování jižní větve, za chvíli tam jízdné bude zadarmo, at se na mě ČD nezlobí, ale autobusy budou mít na této trati vždy navrh.bohužel je to pořád déle než autobusem. Praha - Brno (přes Českou třebovou) 2h 50 min, Praha - Brno (přes havlíčkův brod) ani nemluvím. Krok ČD v severní větvi nicméně schvaluji, v jižní nikoliv.
registrovaný uživatel EC 174  mail  
27.04.2009 (18:49)  
Tak ani v Olomouci nezastaví? No, i tak myslím, že se toto posilové SC určitě naplní. A jak pojede zpátky? Tipoval bych, že pojede jako Sv do Ostravy a odtud jako klasické SC.
Pokud jde o jižní linii a bezplatné místenky, je to od ČD neuvěřitelně nesolidní vůči cestujícím 1. třídy. Tak já jim řeknu, že v jedničce občerstvení nechci, a pojedu jedničkou taky bez místenky - a hotovo. A rovněž je tady zřejmé, jak strašně úroveň pendolina klesá, když už se ruší místenky...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
27.04.2009 (18:45)  
Proc to delaji? Ze by konkurence?!
Ale ne - CD prece konkureci nemaji! -> Tot prevladajici nazor draznich "odborniku".
27.04.2009 (18:30)  
Já do Třince pojedu :-)

A když pojede tam, tak pojede i zpátky. Náhodou minule tam na Prahu nastupovalo cca 50 cestujících.
registrovaný uživatel šohaj 
27.04.2009 (18:08)  
Dobré. Konečně začínají ČD přemýšlet tak, aby zaplnily svoje vlaky a nalákaly tak i nové cestující. Ještě by to chtělo řešit obdobným způsobem (relační slevy, modernější vozy) relace, kde jede vlak v souběhu s dálnicí a četnými silničními dopravci, kteří nabízejí mnohem kvalitnější služby za levnější peníz (např. Olomouc - Brno). A ještě upozorním na jeden nesoulad - změna vstupuje v platnost 14. a 12. už pojede Sprinter? Nějaké čudné?!
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko