..: Od června pendolinem do Třince, na jižní větvi místenka zdarma :..

SC Pendolino čelo Třinec/Břeclav - Po nedávných náznacích o možných zásadních změnách v provozu pendolin od nového jízdního řádu přijdou České dráhy s malou revolucí již letos v létě. Od druhé změny platného GVD 14. června totiž začnou v pátky vypravovat posilový spoj SC Pendolino Sprinter z Prahy do Třince přes Ostravu, Karvinou a Český Těšín. Na jižní větvi naopak chtějí do spojů s povinnou rezervací přilákat více cestujících poskytováním místenek do 2. třídy zdarma. Podobně jako v případě akčních jízdenek ČD TIP tak dopravce reaguje na malý zájem o spoje SuperCity mezi hlavním městem a Brnem, Břeclaví, Bratislavou a Vídní.

Pendolino Sprinter, aneb legendární SC Manažer se vrací

Pendolino, foto: Payus V pátek 12. června se poprvé po letech prožene po trase Praha - Ostrava-Svinov osobní vlak bez zastavení. Páteční spoj SuperCity bude vypravován jako standardní posilový vlak před víkendy a svátky z pražského hlavního nádraží v 16:23 a jeho cílová stanice se posune ještě více na východ. Kromě obou největších ostravských nádraží zastaví ještě ve stanicích Karviná hl.n., Český Těšín a Třinec, kde se jednotky řady 680 objeví v provozu vůbec poprvé. Dráhy se s tímto konceptem inspirovaly u německých DB, které přímé spoje ICE Sprinter s povinnou rezervací provozují jako nejrychlejší spojení na vybraných relacích.

„Zavedením spoje Sprinter chceme nejen rozšířit dosavadní nabídku spojení vlaky pendolino v pátek, ale současně chceme otestovat poptávku po přímém rychlém spojení Prahy a dalších oblastí Moravskoslezského kraje a Těšínska. Odezva této nabídky u zákazníků pro nás bude jedním z důležitých podkladů při plánování dalšího rozvoje produktu SC Pendolino,“ říká Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu. Přesný jízdní řád nového spoje plánuje dopravce zveřejnit v průběhu května, pravděpodobně ale můžeme i u tohoto spoje očekávat poznámku o nemožnosti uplatnit slevu RailPlus na cenu povinné rezervace.

Legendární SuperCity Manažer, zavedený v lednu 1997, byl komfortním spojem s globálním jízdným, který jezdil denně na trase Praha - Ostrava - Bohumín. Úsek mezi metropolemi Čech a severní Moravy překonával bez zastavení, čímž dosahoval na tu dobu rekordní jízdní dobu 3 h 59 min. Řazen byl výhradně z vozů 1. třídy a restauračního vozu, přičemž občerstvení bylo součástí ceny jízdenky.

Směr Brno/Břeclav: jak přilákat cestující?

Pendolino Pokud na severní větvi mezi Prahou a Ostravou má pendolino jasně navrch oproti ostatním druhům dopravy a dokáže mnohdy vyprodat všech 333 míst soupravy, na trase do Brna a Břeclavi se již s takovým úspěchem nesetkává. Hodinový interval přímých vlaků i silná autobusová konkurence berou jen o málo rychlejším povinně místenkovým spojům vítr z plachet. Po akčních "low-cost" jízdenkách ČD TIP tak dopravce od června přistupuje k dalšímu motivačnímu kroku: u spojů SC 14 - SC 19 budou mít cestující s platnou jízdenkou 2. třídy nárok na bezplatnou místenku. SuperCity Smetana, Antonín Dvořák a Slovenská strela budou i nadále vyžadovat povinnou rezervaci, nicméně díky "slevě" budou nově pendolina výhodnější, než jiný vlak s obyčejnou místenkou v hodnotě 70, resp. 35 Kč. Podmínky pro využití 1. třídy se u těchto spojů nemění.

Zdroj: České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 27.4.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
28.04.2009 (19:43)  
Aby sa zabranilo bezhlavemu kupovaniu miesteniek ktore by neboli vyzuite tak by som pre Pendolino zaviedol specialne listky. To znamena, ze standardny by nebol platny, ale bolo by potrebne mat "SuperCity Ticket" (ktory by zahrnal rezervaciu) viazany na konkretny vlak. Na iny vlak (ci uz SC, alebo ostatne vlaky) by sa dal zmenit po zaplateni manipulacneho poplatku okolo 50-70 Kc. Otazka ako by sa riesili majitelia sietovych listkov...

Kazdopadne ma tesi ze sa rusi miestenka. Dost ma stvalo ze ked som chcel byt rano v Brne tak som musel platit stupidne 3 eura za to aby som sa viezol Pendolinom, ktore z duse neznasam. Vacsinou to dopadlo tak ze som sa im na ich miestenky vykaslal a isiel do Brna az na poludnie a z toho vyplynulo ze som sa vykaslal aj na ZSSK/CD a isiel s SA o osmej z Bratislavy.

Aj tak by bolo najlepsie keby ranny vlak do Prahy, resp. vecery do Bratislavy bol vedeny normalnymi komfortnymi supravami ZSSK (Beer/Bpeer + Aeer/Apeer/Ampeer) s kvalitnym jedalenskym voznom.. Pendolinom naozaj nemienim cestovat..
28.04.2009 (18:38)  
Jan Burian : tak proč to bylo možné na trase Praha – Děčín. Snad proto, že se "nenaklápělo" nebo že se jednalo o zkušební provoz ?
Jak je možné, že se stojící cestující přepravují v německých naklápěcích ICE, švýcarských "Pendolinech" či italském CISALPINU i "při naklápění", resp. v německých motorových jednotkách BR 610, 611 612 (od 25.04. je naklápění zakázáno).
Pokud se nemohou přepravovat stojící cestující, pak nemohou stát cestující v bistru ("trvale stojícím cestujícím" je zákazník bistra, který ceslou dobu přepravy stráví ve stoje v bistru), resp. nemůže tam stát při své práci personál bistra. Mezi trvale stojícím cestujícím a trvale stojícím členem vlakového doprovodu nebo personálu bistra není technický rozdíl.
Pokud by mělo být důvodem "naklápění", tak o kolik se prodlouží jízdní doba, když se nebude naklápět ? Je snad lepší jezdit s plným vlakem bez naklápění o něco déle než s téměř prázdným vlakem s naklápěním.
registrovaný uživatel Sim 
28.04.2009 (17:34)  
M > jenze tady se prave objevuje otazka, jestli je vhodne kvuli jednomu vlaku (resp. kvuli nekolika vlakum za den, ale porad se jedna jednotlive vlaky) menit system - at uz formou celkove zmeny, nebo dalsim pridanim klicek do soucasneho systemu. Jedna z veci, ktera dokaze lidi taky prilakat a hlavne udrzet, je prehlednost a jednoznacnost... takze se trosku obavam toho, ze by to v konecnem dusledku mohlo byt kontraproduktivni. Naplni se pendolina ale vic lidi ubude, protoze se nebude chtit ucit nove veci.

Kazdopadne sem docela zvedavej, jak to drahy vyresi.
28.04.2009 (17:28)  
Indi
To je dobře, ne?
registrovaný uživatel M 
28.04.2009 (17:11)  
Sim - ano, system je nejak nastaveny. Takze se proste nastavi jinak. Osobne v tom nevidim nejmensi problem. Jen je potreba osefovat ty "hromadne" nakupy mistenek na jeden listek. Ale i to jde osefovat:-)

MB - ja bych chtel, aby CSA mely click4sky kamkoliv... Jo, holt si panacci budete muset vybrat - BUD bude tarif a co kilometr, to nejaka castka NEBO to proste bude podle trzniho rozlozeni sil...
28.04.2009 (13:30)  
Z povinně místenkového vlaku se najednou stává vlak dostupný všem. Ráno v sedm z Brna to bude velmi výhodné, ale věřím, že v 7:41 EC do Prahy se naplní. Sranda je, že večerní pendolino o půl šesté jede deset minut před EC Hašek, který také jede do Prahy, ale jede déle. Pendolino bude narvané, EC téměř prázdné.
registrovaný uživatel MB 
28.04.2009 (11:27)  
Já chci do Olomouce taky místenku zdarma, proč na ni nemám nárok? Jenom proto že jsou neschopní zaujmout na jižní trase tak to budou dotovat ziskové trasy? Tak ať tam kriply neposílají vůbec, když se jim nevyplatí. Můžou s nimi vesele nahradit EC jejichž kvalita je naopak na severní větvi v porovnání s jižní totálně v zadeli.
registrovaný uživatel Sim 
28.04.2009 (11:20)  
M > obavam se, ze ja na slozitost soucasneho systemu slev mam asi podobny vliv jako na to, jak dopadnou volby v Americe. Ten system nejak nastavenej je a nakup mistenky neni podminen nakupem jizdenky na dany spoj. Tak to proste je ... a pokud to tak bude i v situaci mistenky gratis, nic nebude prekazkou k "nakupu" vice mistenek "pro sichr". Osetrit to totiz nepujde.

Pokud by mistenka byla vazana na konkretni jizdenku, tak ani znackovani jizdenky neni jasny reseni - kmb a nakup jizdenek pres eshop to znemoznuji.
registrovaný uživatel M 
28.04.2009 (10:52)  
Na jednu stranu pises o zasmodrchani, na druhe nechapu, proc to jeste vic zeslozitujes.
Proste na bezplatnou mistenku bude mit narok ten, kdo predlozi platnou jizdenku. Tecka... Ten "muj problem" pujde osefovat treba tak, ze pokud se k jizdence vyda mistenka, tak se na tom listku udela znacka nebo neco - proste aby se k jedne jizdence nevydalo 80 mistenek...
registrovaný uživatel Sim 
28.04.2009 (10:49)  
M > pokud vim, porizeni mistenky nema s jizdenkou primou souvislost - mimo jine treba proto, ze jak na jizdenku tak na mistenku existuje pomerne zasmodrchany system slev. Jak spravne pises u prispevku Indiho, kilometricka banka je take platna jizdenka, jak v tomhle pripade chces resit vazani mistenky na jizdenku?

Sance by tu byla - tak jako driv se v eshopu dala poridit mistenka jako bonus gratis k jizdence na konkretni vlak, to same by slo i tady. Ale zase jen pri nakupu jizdenky pres eshop. Pokud by nekdo chtel jet na elisku nebo kmb, musel by si zaplatit plnou cenu mistenky. A z hlavy ted nedokazu rict, co by bylo na trase Praha - Brno levnejsi, jestli 160 eliska + 100 nebo inkarta Praha - Brno s mistenkou gratis ... hmm tak sem ted koukal, ze to je 237. Takze rozdil dela presne 23 korun (pocitano Praha - Brno, pri vystupu / nastupu jinde to vychazi trochu jinak, ale cil tehle slevy by mel nalakat hlavne na mnou uvazovany usek, ktery jinak obsluhuje D1). Pokud ty mistenky zdarma budou vyprodane podobne dopredu jako elisky, bude zrejme dostupnost obou par dni pred odjezdem podobna.

Takze kdyz to vezmu z druhe strany, musim uznat, ze z marketingoveho hlediska to je dobry tah. Sam jsem si rikal, ze kdyz je na tom takova sleva, ze bych to s pendolinem zkusil. Pritom bych zcela jiste pouzil prave trasu Praha - Brno. A fakt, ze bych oproti stavajicimu stavu usetril celych 23 korun je neco, co me na zacatku vubec netrklo. Automaticky jsem to totiz bral tak, ze usetrim stovku.

A prave takovehle informace by mohly do vlaku privest vice lidi ... a jestli se je tam povede udrzet je vec druha.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko