..: Koaliční kompromis: ministrem dopravy bude dočasně Radek Šmerda :..

Radek Šmerda, foto: Ministerstvo dopravy ČR Praha — Na české politické scéně se opět objevuje fenomén dočasného člena vlády. Stejně jako Jiří Čunek před třemi lety, i Vít Bárta odchází z ministerského postu s podmínkou, že pokud uspokojivě vysvětlí své současné kauzy, bude se moct do ministerského křesla vrátit. Resort dopravy prozatím povede dosavadní náměstek ministra Radek Šmerda, kterého si v čelní funkci dovede představit i premiér Petr Nečas. Šmerda chce podle svých slov zachovat směrování dopravní politiky po vzoru svého předchůdce, včetně transformace SŽDC a přehodnocení investičních projektů. Dokáže–li Bárta dostatečně vyvrátit nařčení z propojení s bezpečnostní agenturou ABL, mohl by si na post ministra vrátit ještě před koncem roku 2011.

Personální rošáda na ministerstvu dopravy je jen jedním z kompromisních kroků, které po včerejším nočním jednání přijala vláda Petra Nečase. Vedle Víta Bárty ministerskou funkci složí také předseda Věcí veřejných Radek John, jenž bude ve vládě nadále působit jako vicepremiér pro boj s korupcí a na jeho dosavadní místo zasedne policejní funkcionář Jan Kubice. Pro dopravu v Česku tyto změny neznamenají velkou změnu: Radek Šmerda chce v čele ministerstva pokračovat v kurzu, jenž před devíti měsíci vytyčil Vít Bárta. Pokračovat tedy mají kontroly na Ředitelství silnic a dálnic, plán na transformaci a liberalizaci železnice i rozšíření mýtného systému na silnice 1. třídy. Na druhé straně lze očekávat také pokračování vyhroceného sporu mezi MD ČR a SŽDC na jedné straně, a Drážní inspekcí na straně druhé, v němž se Radek Šmerda v uplynulých týdnech angažoval.

Zdroj: ČTK


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 19.4.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
20.04.2011 (9:01)  
Bohuzel nevidim do pozadi silnicnich staveb ani zeleznicnich staveb, ale pokud v tomto clanku nekacaji (prilis :) ), tak by ho zeleznicni fandove meli mit spis radi ... tech bodu tam je vic, namatkou napr. zvyhodneni zeleznice na ukor silnicni nakladni dopravy ...

http://ekonomika.idnes.cz/devet-mesicu-s-bartou-slibu-splnil-jen-cast-ale-stavby-zlevnily-psb-/ekonomika.aspx?c=A110419_203545_ekonomika_brm
registrovaný uživatel M 
20.04.2011 (8:54)  
Dobry no, rozdava pulmelouny v obalkach. Ze svyho. Sasa s Pavlem kradou pulmiliardy ze statniho do stranicke. Dokud bude pokracovt tohle, tak jsou pro mne nejaky pulmiliony zcela pod moji rozlisovaci schopnost...
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
20.04.2011 (8:48)  
ad zirecek: naopak z vlastní zkušenosti Vám mohu říci, že není všechno tak růžové, jak se zdá. Nebudu jmenovat kde, ale z praxe znám spoustu případů, souvisejících s železniční infrastrukturou, kde se nešetří a šetřit nejspíš nikdy nebude. Respektive šetří se, ale způsobem "vytloukání klínu klínem", kdy je z nejvyšších pozic vydán zákaz nákupu jakéhokoliv materiálu... Nesmíme koupit ani jeden jediný šroub. To se to pak panečku opravuje a udržuje trať, kde místo nového materiálu pracujeme s tím, co několik let leží v zemi a následně se vyzíská.

A ti nahoře? Ti jen udržují Freundschaft se známými firmami, které tak dostávají zakázky, za které si účtují nehorázné sumy. Aneb: "milion tobě, milion mě a za sto tisíc ti seženu někoho, kdo to udělá". A stejně to udělá blbě, takže naši lidi to pak i v rámci záruky, musí opravit, pokud chceme udržet sjízdnost a nečekat "rok", než s tím přijde někdo něco udělat.

Takže tvrdím, že pan Vít Bárta jen umí mazat med kolem hub*. Ono totiž seškrtání výdajů nerovná se automaticky na něčem ušetřit.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
20.04.2011 (8:45)  
Vyjmečně souhlas s pnem borovičkou,demokracie skončila hned po revoluci,tady je pouze kapitalismus to znamená že kdo má prachy ten vládne...padni komu padni ale pan Bárta byl podle mě nejlepčí ministr za posledních 23 let co sem na živu..:D
20.04.2011 (7:24)  
Kdyby nerozdával půlmelouny v obálkách, což ani nijak nezpochybňuje... Na tom ani není co vyšetřovat. Padni komu padni. A dělat personální čistky umí každý vůůl.
Jo a miliony se šetří všude (za sebe mohu říci), jenže aby se znovu rozpumpovaly jinde.
20.04.2011 (6:53)  
Pane Borovicka, usuzujte z faktu a ne ze zaplacene medialni diskreditace pana Barty. Za sebe mohu rict, ze denne se setri miliony na zadavani praci na zel. infrastrukture. Zkuste si precist informace z vice zdroju. Uvazujicimu ctenari je zrejme, ze to co predvadi Mf Dnes, je zaplacena medialni valka na odstaveni pana Barty.
registrovaný uživatel Dusanh 
19.04.2011 (22:02)  
Však taky 20% úředníků z MD vyrazil. Z podřízených organizací (ŘSD, SŽDC) museli šéfové taky pryč. Takže bych to zase tak zle neviděl.
19.04.2011 (21:22)  
Kompromis? Ehm. Takže vládne dál. Ať si ten policajt a pistolník nejdříve ujasní (vzdělání na to bohužel nemá), že třeba ta Skanska postavila dálnice možná mizerně, ale zadavatel byl stát a TEN (jeho úředníci) je zodpovědný za převzetí nekvalitnho díla. Tedy v první řadě pochybili ministerští úředníci, a pak ať až pan (už skoro s knírkoem) dělá závěry. Bohužel tento stát nás posílá do lůna policejních totalit a tady na želpage tomu mladí tleskaj. Budete to mít (třicátá až padesátá léta minulého století - dobře vám tak, staří už to neovlivní, dál tleskejte) Demokracie skončila tady už dávno...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko