..: AŽD Praha získala další významný kontrakt v zahraničí :..

AŽD Praha, s.r.o.Praha – Česká společnost AŽD Praha, zabývající se produkcí a výrobou řídících a zabezpečovacích zařízení, zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku technologií do severoegyptského přímořského letoviska Alexandria. Kontrakt za 10 milionů eur (265 mil. Kč) zahrnuje instalaci světelných návěstidel, kamerových systémů a speciálně upravených a vybavených přechodů na tamní městské tramvajové trati. Smlouva by měla být definitivně uzavřena do konce dubna, přičemž samotná výstavba by měla být započata v červnu. Předání do plného povozu je odhadováno na duben 2010. Od začátku roku 2009 se jedná již o čtvrtou významnou zahraniční zakázku, kterou společnost získala. V současné době její zaměstnanci pracují například na území Řecka, kde probíhá osazení zabezpečovací techniky na kolejích logistického centra Thriassio nedaleko Atén. Již dříve Češi uspěli i v Turecku či Litvě.

Zdroj: AŽD Praha


Vítek_V | 10.4.2009 (20:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Svět


  1 2      Zpráv na stránku:   
22.04.2009 (12:09)  
To JohnZ: PV 2008-601. A pokud jde o ESU: Sami zaměstnanci AŽD, konkrétně většina z těch, co ji vyvíjeli, hovoří o tom, že jde o trapný polotovar, který se nasadil do ostrého provozu s vědomím, že ještě zdaleka není hotový, ale ,,že se to snad časem vychytá"! Konkrétní jména, z pochopitelných důvodů, uvádět nebudu. A nahrazovat relátka polovodiči? Možná dobré pro laboratoř, nebo modelové kolejiště, ale rozhodně ne pro provoz. Ono se jaksi nepočítá s tím, že občas někdo ukradne kus kabelu, nebo někam práskne blesk, či, jako kdysi v Trmicích, otevřené dveře nákladního vagonu zdemolují návěstidlo, které se opře o trolej. Poškozené relé se dá opravit a navíc je na něm poškození, pokud není přímo vidět, snadno a jednoduše zjistitelné. Vyndá se z panelu, nebo se vymění blok, což zvládne i cvičená (a tudíž levná) opice a jede se dál. Na poškozenou elektroniku musí přijet odborný (a tudíž drahý) servis, diagnostika trvá rozhodně déle, ten správný náhradní díl ssebou občas nemají a často se stane, že nový díl po výměně odmítne fungovat rovněž. Takže: U AŽD 71 se porucha omezí jen na malou část zařízení, náprava je rychlá a levná, vadný díl se snadno opraví, po opravě může sloužit spokojeně dál a zvládne ji kdekdo. U ESY znamená porucha většinou totální kolaps bez možnosti alespoň nouzového provozu, (Praha Hl., Děčín a mnoho dalších), doba kolapsu je vždy řádově v hodinách a vadné díly končí ve šrotu. To vše je sice velmi výhodné pro výrobce a servisní firmy, ale nechutně zvyšuje náklady na provoz u majitele. Pokud bych měl dráhu provozovat já, tak bych tenhle polotovar do provozu nikdy nepustil! Ono je totiž mnohem jednodušší najít pro stavědlovou ústřednu vhodný prostor, nebo něco postavit, a mít spolehlivé a blbuvzdorné zařízení, než koupit mnohem dražší elektroniku, platit horentní sumy za energii a servis a nevědět dne, ani hodiny, kdy se opět povede postavit jízdní cestu na obsazenou kolej, nebo kvůli špatné součástce za pár korun, či odfláklému SW tři hodiny nejezdit.
Registered user JOHNZ 
22.04.2009 (0:46)  
Tá sporná výhoda, že je ESA menšia napr. v kontexte toho, že spravidla pre ňu nie je nutné budovať celý nový objekt, čo do nákladov napr. preváži rozdiel v spotrebe elektrickej energie počas celej technickej životnosti zariadenia.

Aj s tými břídilmi už ako príde. Mne naozaj prepojovanie reléových blokov RC členmi, tak aby to spolu fungovalo, moc zabezpečovacie nepríde. Každopádne aj z Vášho príspevku jasne vyplýva, že ona blbuvzdornosť nie je priamo vlastnosťou AŽD71. Nechcem týmto znižovať kvality AŽD71, naozaj sa jednalo o to najlepšie z releovej techniky, čo som kedy videl, ale v dnešných požiadavkách by tento systém dnes už asi lepšie ako ESA neobstál. Koľkokrát sa na AŽD71 robila napr. komplexná zmena tvaru koľajiska?

Keby bola v Moravanoch AŽD71 s predvoľbou, stalo by sa to isté. Ostatne pri pátraní v archívoch počas vyšetrovania sa pár zmizíkov našlo, dokonca aj pár menších nehôd.

Ad patent: Smiem vedieť číslo prihlášky? Na webe ÚPV som nič nenašiel.
21.04.2009 (14:24)  
ESA je shit, na tom nikdo nic nezmění. Že je o něco menší, je její jediná a ještě dost sporná výhoda. Jenže stačí, aby práskl blesk do kolejiště a je zle! U AŽD 71 se max. vyměnilo pár pojistek. A rozšiřovat releovou klasiku se holt muselo umět a ne každý na to měl. To samé platilo i o montáži. Když projekt, nebo montáž spáchala banda břídilů, byly výsledky odpovídající, bez ohledu na to, jestli to bylo v Tepličce, nebo v Chuchli, kde projektant zmršil schema zapojení PZZ, takže se několikrát stalo, že se závory otevřely před vlakem. Ale nikdy jsem neslyšel o tom, že by se u AŽD 71 vlak vymkl kontrole a následně se povedlo postavit jízdní cestu na obsazenou kolej!
21.04.2009 (14:16)  
To Johnz. Dobře. Přihláška byla přijata.
Registered user JOHNZ 
20.04.2009 (2:37)  
Mimochodom, ako ste dopadli s tým Vašim patentom na nezarušiteľný koľajový obvod?
Registered user JOHNZ 
20.04.2009 (2:26)  
Ažetďák: Lenže ESA nepotrebuje na svoju činnosť postavenie ďalšej budovy. ESA ďalej ku svojej obsluhe potrebuje spravidla menej ľudí. Takisto akákoľvek spoľahlivosť AŽD-71 končí prvou zmenou v schéme (pripojenie nového priecestia, ...). Akonáhle sa to citlivo vybalansované ugrupenie RC členov a relátkových blokov naruší pridaním ďalších relé, tak až do jeho opätovného vybalansovania to celé niekedy funguje, povedzmeže, zaujímavo. A to ešte nehovorím o tom, ako rozsiahla by musela byť celá logika, keby mala kontrolovať všetky podmienky, ktoré kontroluje ESA.

Takisto porovnávate niečo čo má za sebou desaťročia prevádzky s tým, čo je v prevádzke pár rokov, a pri takej rozsiahlosti systému sa niektoré spoľahlivostné (nie bezpečnostné!) muchy ešte nevychytali. Mimochodom, kedy naposledy v Prahe tá ESA kľakla (snáď to nezakríknem). Keď v Žiline-Tepličke aktivovali AŽD71 (jedna zo zrejme posledných inštalácii AŽD71 aj s pultom) tak to tam ešte pár rokov fungovalo tiež celkom veselo (zrazu zhasla polka pultu, nešla navoliť nejaká cesta a podobne, extrémom bolo dokonca samočinné postavenie vlakovej cesty).
20.04.2009 (0:20)  
To Koudy: Statistika říká toto: AŽD 71 - 0,1% poruch systém, 99,9% periferie, tedy kolejiště. ESA - 90% poruch systém, 10% kolejiště. V případě většiny poruch v systému AŽD 71 se dalo jezdit alespoň nouzově. Pokud klekne ESA (viz několikrát Praha hl. n.), je to v podstatě totéž, jako když banda homelesáků ukradne z nádraží kompletní svršek, t. j. provoz se totálně zastaví.
20.04.2009 (0:16)  
Ještě bych dodal: Nevděk světem vládne! Místo, aby byli rádi, že si můžou dát nohy na stůl a v pohodě čekat, až ,,odborný servis" zjistí, která deska klekla a splaší někde jinou, protože zrovna tu kleklou ssebou nemají, tak nadávají, že se nejezdí! Nemám strach, že by případná stávka dopravních zaměstnanců něco ohrozila, stačí, že stávkuje supermoderní technika.
20.04.2009 (0:13)  
To MirekM: Jednak znají ESU jen z propagačních materiálů výrobce a také jim chybí zkušenosti s provozem systému AŽD 71, nebo elektromechaniky. Myslím, že kdyby tyto zkušenosti měli a měli možnost srovnání, tak by ESU i jejího výrobce nakopali do ... Jen malou perličku na závěr: ESA má na 24 voltech DC desetkrát větší odběr, než srovnatelná AŽD 71! Ó jak ekologické a ekonomické!!!
Registered user JOHNZ 
16.04.2009 (21:18)  
MirekM: Je otázne či by ale dotyční nenadávali na čokoľvek okrem EleMechu či maximálne AŽD71 ...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko