Ústí nad Labem - Od příštího roku bude Ústecký kraj intenzivněji pokutovat zpoždění nebo nedostatky v čistotě u vlaků Českých drah. Dopravce ovšem věří, že v plánovaných kontrolách krajského úřadu obstojí. Sankce za pozdní příjezdy budou dráhy platit tehdy, pojede-li v jednom měsíci včas méně než 90 % regionálních spojů placených z krajského rozpočtu. Podle smlouvy v takovém případě uhradí 100 tisíc korun za každé další procento zpožděných vlaků z celkového počtu objednaných výkonů. Budou-li v některém voze rozbité dveře nebo okno, hrozí dopravci pokuta v hodnotě 2 000 Kč. Ústecký kraj tato opatření zavádí kvůli častým stížnostem cestujících na zpoždění, špínu či netekoucí vodu. Kontroly budou probíhat pouze u osobních a spěšných vlaků; rychlíků se nová smlouva netýká, jelikož náklady na jejich provoz hradí ministerstvo dopravy.
České dráhy se kontrol nebojí
Ředitel ústeckého krajského centra osobní dopravy Petr Hinterholzinger říká, že se nebojí, protože spoje ČD jezdí včas. „Z naší viny je zpožděno spojů opravdu velmi málo. Uvidíme, jak ustojíme kontroly — já věřím, že bez ztráty kytičky," dodává k zaváděným kontrolám čistoty, jež slibuje krajský radní pro dopravu Jiří Šulc. Bývalý hejtman, během jehož vlády v Ústeckém kraji ustál provoz na několika menších tratích, upozorňuje, že kraj uzavírá podobné smlouvy i s autobusovými dopravci a také do jejich spojů posílá kontrolory. Ačkoli kraj vyžaduje, aby byly vlaky ČD čisté a jezdily včas, dá jim na jejich provoz méně peněz, než chtěly. Částka, kterou bude region krýt ztrátu sítě základní dopravní obslužnosti, se od loňska navýšila zhruba o 6 %. Míra inflace v ČR v roce 2008 podle Statistického úřadu přitom dosáhla 6,3 procenta.
Provoz na Kozí dráze nebude zatím obnoven
S ohledem na vyhrazené finance z krajského rozpočtu zatím České dráhy neobnoví provoz na tzv. Kozí dráze z Děčína do Oldřichova u Duchcova, která byla jedním z předvolebních témat podzimních krajských voleb a k jejímu osudu se již vyjádřil i ombudsman Otakar Motejl. Vítězná ČSSD tehdy slibovala, že se na ni osobní vlaky vrátí. Je ale možné, že se ČD dočkají dalších peněz. Krajům by měl pomoci i stát — podle Šulce přislíbil pro kraje na železniční dopravní obslužnost více než 2 miliardy korun i ministr dopravy Petr Bendl.
Mohl byste, třebas za rok zpátky, uvést konkrétní datum a číslo vlaku, který nejel neb si nějaký zaměstnanec (strojvedoucí, vlakvedoucí) umanul, že se mu nechce pracovat ?
ta diskuse je velmi zajímavá, diskutuje tam se Šulcem nějaký pan Němeček, zřejmě vlastník režijky bydlící na nějaké té stanici a je úplně nepříčetný, že tam ty vlaky projíždí a chce aby tam stály na znamení. Kvůli jednomu pánovi, který zrovna potřebuje zdarma do toho Žatce vlakem, by se však rozpadly návaznosti v celém ústeckém kraji(kvůli vatě na ty zastávky na znamení by nevycházelo křižování), poměrně učebnicový případ egoismu a lidské hlouposti.
Dobře, v tom případě ale Šulc lže. Viz http://www.jirisulc.cz/ankety-vzkazy2.php
(příspěvek z 8. 12. 2008)
"Pro úplnost doplňuji, že na této lince kraj zajišťuje jen minimální podíl vlaků, přičemž většinu z nich objednává Ministerstvo dopravy ČR, které je i autorem konceptu linky Jirkov - Lužná u Rakovníka"
Edit - nebo že by ty vlaky objednávalo ministerstvo, ale platil by je kraj? To se mi nezdá pravděpodobné a už vůbec ne smysluplné.
"Vymetání" jednotlivých vesnic často zvládne lépe autobus, to je holý fakt.
Silnice není potřeba ničemu přizpůsobovat a autobusy po nich jezdit mohou, a "křižovat" se mohou, kde chtějí.
U železnice tomu tak bohužel není, a vzhledem ke zkostnatělému přístupu SŽDC tomu tak asi jen tak nebude, aby se optimalizovala infrastruktura tak, aby vyhovovala např. i požadavkům taktové dopravy.
A v případě Žatce a blízkých obcí na trati č. 124 si opravdu myslím, že lepší je přímý bus z těchto obcí někam do blízkosti centra, než jet vlakem na nádraží a tam muset přestupovat na žateckou MHD.
Sharky: mno šak je přeci jisté, že všichni jezdí a muší do centra, že sídliště nejsou...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.