..: Ústecký kraj chystá kontroly vlaků, Kozí dráhu zatím neoživí :..

Ilustrační fotografie, vagon Bt, foto: manilÚstí nad Labem - Od příštího roku bude Ústecký kraj intenzivněji pokutovat zpoždění nebo nedostatky v čistotě u vlaků Českých drah. Dopravce ovšem věří, že v plánovaných kontrolách krajského úřadu obstojí. Sankce za pozdní příjezdy budou dráhy platit tehdy, pojede-li v jednom měsíci včas méně než 90 % regionálních spojů placených z krajského rozpočtu. Podle smlouvy v takovém případě uhradí 100 tisíc korun za každé další procento zpožděných vlaků z celkového počtu objednaných výkonů. Budou-li v některém voze rozbité dveře nebo okno, hrozí dopravci pokuta v hodnotě 2 000 Kč. Ústecký kraj tato opatření zavádí kvůli častým stížnostem cestujících na zpoždění, špínu či netekoucí vodu. Kontroly budou probíhat pouze u osobních a spěšných vlaků; rychlíků se nová smlouva netýká, jelikož náklady na jejich provoz hradí ministerstvo dopravy.

České dráhy se kontrol nebojí

vůz BtŘeditel ústeckého krajského centra osobní dopravy Petr Hinterholzinger říká, že se nebojí, protože spoje ČD jezdí včas. „Z naší viny je zpožděno spojů opravdu velmi málo. Uvidíme, jak ustojíme kontroly — já věřím, že bez ztráty kytičky," dodává k zaváděným kontrolám čistoty, jež slibuje krajský radní pro dopravu Jiří Šulc. Bývalý hejtman, během jehož vlády v Ústeckém kraji ustál provoz na několika menších tratích, upozorňuje, že kraj uzavírá podobné smlouvy i s autobusovými dopravci a také do jejich spojů posílá kontrolory. Ačkoli kraj vyžaduje, aby byly vlaky ČD čisté a jezdily včas, dá jim na jejich provoz méně peněz, než chtěly. Částka, kterou bude region krýt ztrátu sítě základní dopravní obslužnosti, se od loňska navýšila zhruba o 6 %. Míra inflace v ČR v roce 2008 podle Statistického úřadu přitom dosáhla 6,3 procenta.

Provoz na Kozí dráze nebude zatím obnoven

S ohledem na vyhrazené finance z krajského rozpočtu zatím České dráhy neobnoví provoz na tzv. Kozí dráze z Děčína do Oldřichova u Duchcova, která byla jedním z předvolebních témat podzimních krajských voleb a k jejímu osudu se již vyjádřil i ombudsman Otakar Motejl. Vítězná ČSSD tehdy slibovala, že se na ni osobní vlaky vrátí. Je ale možné, že se ČD dočkají dalších peněz. Krajům by měl pomoci i stát — podle Šulce přislíbil pro kraje na železniční dopravní obslužnost více než 2 miliardy korun i ministr dopravy Petr Bendl.

Zdroj: ČT24; ilustrační fotografie: manil (vagonWEB)


Adys Poslat mail autorovi | 30.3.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
01.04.2009 (19:31)  
MZ: Ano, úterý 24. června 2008 od 13:00 do 14:15. Seznam lidí, kteří si to umanuli, by byl velmi dlouhý.
01.04.2009 (19:30)  
DJ : vy víte o nějakém případu, kdy by si zaměstnanec ČD umanul, že "z jeho vůle" (jeho rozmaru) vlak neodjede ? To samozřejmě není situace, kdy je na vlaku nějaká závada a vlakový doprovod odmítá s touto závadou odjet ... a žádá její odstranění i za cenu odstavení vozu a zpoždění.

Mohl byste, třebas za rok zpátky, uvést konkrétní datum a číslo vlaku, který nejel neb si nějaký zaměstnanec (strojvedoucí, vlakvedoucí) umanul, že se mu nechce pracovat ?
registrovaný uživatel waszyn 
01.04.2009 (11:18)  
DJ:
ta diskuse je velmi zajímavá, diskutuje tam se Šulcem nějaký pan Němeček, zřejmě vlastník režijky bydlící na nějaké té stanici a je úplně nepříčetný, že tam ty vlaky projíždí a chce aby tam stály na znamení. Kvůli jednomu pánovi, který zrovna potřebuje zdarma do toho Žatce vlakem, by se však rozpadly návaznosti v celém ústeckém kraji(kvůli vatě na ty zastávky na znamení by nevycházelo křižování), poměrně učebnicový případ egoismu a lidské hlouposti.
registrovaný uživatel DJ 
01.04.2009 (10:59)  
karloslt: platí je (spěšné vlaky Lužná - Jirkov, pozn. DJ) kraj.


Dobře, v tom případě ale Šulc lže. Viz http://www.jirisulc.cz/ankety-vzkazy2.php
(příspěvek z 8. 12. 2008)
"Pro úplnost doplňuji, že na této lince kraj zajišťuje jen minimální podíl vlaků, přičemž většinu z nich objednává Ministerstvo dopravy ČR, které je i autorem konceptu linky Jirkov - Lužná u Rakovníka"

Edit - nebo že by ty vlaky objednávalo ministerstvo, ale platil by je kraj? To se mi nezdá pravděpodobné a už vůbec ne smysluplné.
registrovaný uživatel DJ 
01.04.2009 (9:12)  
Frantisek: Právě že když vlaky zastavují jen tam, kde je dostatečně velká poptávka, tak potom mají i docela velkou cestovní rychlost, takže jsou v konečném důsledku atraktivní pro docela velký počet cestujících.

"Vymetání" jednotlivých vesnic často zvládne lépe autobus, to je holý fakt.
registrovaný uživatel DJ 
01.04.2009 (8:12)  
Frantisek: Přeháníte. Nikdo tu nemluvil o rušení vlaků, ani snad o tom, že by měly jezdit jen dlouhé vlaky.

Silnice není potřeba ničemu přizpůsobovat a autobusy po nich jezdit mohou, a "křižovat" se mohou, kde chtějí.
U železnice tomu tak bohužel není, a vzhledem ke zkostnatělému přístupu SŽDC tomu tak asi jen tak nebude, aby se optimalizovala infrastruktura tak, aby vyhovovala např. i požadavkům taktové dopravy.

A v případě Žatce a blízkých obcí na trati č. 124 si opravdu myslím, že lepší je přímý bus z těchto obcí někam do blízkosti centra, než jet vlakem na nádraží a tam muset přestupovat na žateckou MHD.
01.04.2009 (8:07)  
Jsem rád, že se konečně našli odborníci, kteří prosadí zrušení té zastaralé železnice, vždyť tím nejde jezdit. Lepší je rychlý, pohodlný a mnohem levnější autobus. Autobus totiž nejen že spotřebováná méně energie, nýbrž dokáže své cestující, kteří na něj ráno došli z kopce, při zpáteční cestě vzduchem vynést zase do kopce, narozdíl od vlaku, který přece jen kvůli své zastaralosti cestující do kopce vynést nedokáže, i když to zpátky mají z kopce. Vlaky by měly postupně zastavovat ve stále méně místech, až nebudou zastavovat alespoň na dvou třetinách území. Než složitě integrovat městskou dopravu s vlaky - v Žatci napřiklad její návazností u nádraží, to je lepší zavést přímé autobusy odevšad všude (u vlaků to holt nejde). Úplný nesmysl je kupovat nové vlaky, vždyť vlaky jsou přece zastaralé, lepší je koupit nové autobusy, ty jsou všechny nové. A přizpůsobit tratě požadavkům na dopravu? To snad nelze myslet vážně. Silnice lze přizpůsobit přece mnohem levněji, ne-li zadarmo, a silniční doprava působí navíc mnohem menší škody na životním prostředí (spotřebuje přece méně energie, a nejméně na cestujícího spotřebuje individuální doprava). Tak pryč už s vlaky. Tedy s výjimkou dlouhých souprav, kdy každý další vůz má nulovou hmotnost a neničí tedy trať méně než vůz jeden, zároveň lokomotiva tedy ani nemusí být moc těžká k adhezi (nesmysl je tedy pořizovat jednotky s maximálním využitím vlastní hmotnosti k adhezi, neb každý jejich další článek má přece úplně stejnou nulovou hmotnost a je tedy zbytečné montovat do ní víc lehčích motorů, které by tak šly naprázdno). Jenom dlouhé soupravy plné cestujících mohou zaplatit tak šíleně drahou věc jakou je doprava po kolejích. Hodně zdaru ve světě oproštěném od tohoto přežitku, a příjemný první dubnový den!
01.04.2009 (1:17)  
DJ: platí je kraj

Sharky: mno šak je přeci jisté, že všichni jezdí a muší do centra, že sídliště nejsou...
01.04.2009 (0:14)  
waszyn a DJ: Vy to tam pánové znáte, jak to tam vypadá? Byli jste tam vůbec někdy? Ne všichni lidi kteří pojedou třeba z Trnovan potřebují nahoru do města, ono i dole v předměstí žije hodně lidí a jsou tam i různé jiné zařízení. Ale to vy asi neznáte co?
registrovaný uživatel kevin 
01.04.2009 (0:11)  
Již takto mají v Jirkově obrat 4min,tedy rezerva tak 2min.I jedna,natož pak další dvě zastávky navíc by způsobily rozhození taktu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko