..: Nehody komplikují provoz v okolí Plzně a Prahy :..

koleje Rokycany/Praha(Aktualizováno) Dne 1. září ve 4.30 došlo dle vyjádření Českých drah k uváznutí vlaku na výhybkách v žst. Rokycany. Tato mimořádnost značně komplikuje dopravu na trati Beroun – Plzeň, která je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Provoz je zastaven obousměrně, vlaky nabírají zpoždění již z Berouna a Plzně. V úseku Chrást u Plzně až Rokycany je zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava. R 752 odjel z plzeňského hlavního nádraží se zpožděním 75 minut, R 965 byl odřeknut v úseku Plzeň – Kařízek. Ze stanice Kařízek pak byla po přestupu cestujících z Os 7803 zřejmě vypravena náhradní souprava. Problémy v okolí Plzně však nebyly jedinými, které železniční dopravu dnes provází. Nehoda provoz komplikuje i v Praze. Prosíme cestující, aby se obrnili trpělivostí.

Aktualizace 9.48: Provoz na trati Beroun – Plzeň byl před malou chvílí obnoven. Přesto však očekávejte značná zpoždění vlaků a různé komplikace z nich vzniklé – nejen kvůli přípojovým vazbám a obratům souprav budou zpožděny i ostatní spoje. Větších zdržení totiž dosahují i vlaky na jiných tratích například v okolí Plzně. Na trati 183 Plzeň – Železná Ruda byl provoz také přerušen, důvodem je střet vlaku Sp 1961 s automobilem na přejezdu. Os 7504 odjel z Přeštic s hodinovým zpožděním.

Aktualizace 10.00: Mezinárodní R 350 Praha – Nürnberg Hbf vyjel ze stanice Rokycany se zpožděním 186 minut. Zpoždění ostatních vlaků osobní dopravy se pohybují okolo 25 minut. R 354 vyjel s třicetiminutovým zpožděním již z Prahy. Se stejným zdržením bojuje i R 351. Provoz mezi stanicemi Chrást u Plzně a Rokycany navíc komplikuje výluka traťové koleje, která potrvá až do 22. října 2010.

Aktualizace 13.50: Provoz na trati 183 Plzeň – Klatovy – Železná Ruda je stále přerušen. Spoj R 964 je v úseku Chlumčany u Dobřan až Klatovy nahrazen autobusy náhradní dopravy. Důvodem je pravděpodobně vyšetřování již zmíněného střetu spěšného vlaku s osobním automobilem, při němž bohužel zahynul řidič automobilu a jeho spolujezdec musel být transportován vrtulníkem do nemocnice. R 962 odjel ze Špičáku 148 minut opožděn. Zpoždění dalších vlaků osobní dopravy dosahují hodnoty zhruba 30 minut. Naopak na trati Beroun – Plzeň se již víceméně podařilo zpoždění odstranit, vlaky 756 a 757, kterých se nehoda ještě dotknula, jedou do cíle své cesty padesát, resp. třicet minut opožděny. Ostatní vlaky jedou včas nebo zpožděny do pěti minut, u Rokycan pak vznikají drobná zpoždění, která jsou ale způsobena probíhající výlukou TK.

Aktualizace 14.16: R 969 je v úseku Klatovy – Chlumčany u Dobřan nahrazen autobusy náhradní dopravy. Provoz na trati Plzeň – Klatovy – Železná Ruda byl před malou chvílí obnoven, zpoždění vyjma vlaku R 969 nedosahují výraznějších hodnot.

Aktualizace 16.08: Dopravu na obou tratích se již podařilo stabilizovat. Se zpožděním tak jede již jen R 969, který zpoždění nabral kvůli incidentu na trati 183. Ostatní spoje jezdí až na malé výjimky včas.

Aktualizace 16.40: Dnešní den je zřejmě dnem nehod a mimořádností. Po dvou tratích na Plzeňsku je nyní provoz přerušen i v úseku Praha-Vysočany – Praha-Satalice z důvodu vykolejení vlaku Os 9531 na odbočce Skály. Rychlíky Praha – Tanvald a opačně jsou vedeny po odklonové trase přes Kralupy nad Vltavou, které před chvílí opustily vlaky R 1145 (R 100477; 30 minut zpoždění) a R 1146 (R 119521; 60 minut zpoždění). Nehoda se dotkne také vlaků ve směru Hradec Králové, kde budou rychlíky 956, 854, 792, 859, 951 a 953 vedeny odklonem mimo stanice Praha – Vysočany a Lysá nad Labem (po trati číslo 011). Vlaky mimořádně zastaví ve stanici Praha – Libeň.

Aktualizace 16.45: V úseku mezi stanicemi Praha hl.n. – Praha–Čakovice je přerušen provoz bez náhrady. Cestující musí využít MHD. Vlaky linky S2 ve směru Lysá nad Labem místem nehody projedou, počítejte však se zpožděním okolo deseti až dvaceti minut.

Aktualizace 17.00: Vlak R 859 (R 10579) opustil Poříčany s dvanáctiminutovým zpožděním. Ostatní vlaky nabírají zpoždění okolo patnácti minut. R 1145 (R 100477) zvýšil v Roztokách u Prahy své zpoždění na 38 minut. Další informace ohledně omezení (přerušení) provozu zatím nejsou známy.

Aktualizace 17.11: Os 9533 (Mělník – Praha) odjíždí ze Všetat s téměř padesátiminutovým zpožděním. Výraznější zpoždění má i Os 9512 do Mladé Boleslavi, který v Neratovicích zřejmě čekal na předjetí zpožděným R 1146. Ten již jede po své standardní trase. Kvůli přípojovým vazbám a obratům dosahuje většinou stále ještě přijatelného zpoždění mnoho dalších spojů.

Aktualizace 17.33: Čtyřicet minut zpožděný R 1145 se do cíle své cesty blíží stejně jako R 969, který byl zpožděn při incidentu v Přešticích. Zpoždění nyní nabírají i vlaky v širším okolí Kolína. Zatím ještě zanedbatelných zdržení dosahují i vlaky EuroCity, jedoucí z/do Prahy. Na trať 011 právě míří více než dvacet minut zpožděný R 854 (R 110570). Pojede tak do Prahy po odklonové trase; aktuálně se nachází v Poříčanech.

Aktualizace 17.49: Na svou odklonovou trasu se vydal R 1148 (R 100872). Otazník zůstává viset nad R 951, který zřejmě z Prahy ještě ani nevyjel. Do Prahy–Čakovic dorazil 44 minut zpožděný Os 9533. Situace severně od Prahy se již, ač velmi pomalu, uklidňuje.

Aktualizace 18.00: Dle vyjádření Českých drah bude v úseku Praha hlavní nádraží – Praha–Čakovice zanedlouho obnoven provoz všech regionálních vlaků linky S3 Praha – Neratovice – Všetaty. Dopravce zároveň stále počítá s odklonem rychlíků z/do Hradce Králové mimo původní trasu. Tyto vlaky mimořádně obslouží stanici Praha–Libeň.

Aktualizace 18.09: Na pražské hlavní nádraží dorazil R 854, jehož sedmnáctiminutové zpoždění vzniklo kvůli odklonu.

Aktualizace 18.15: Do Kralup nad Vltavou dorazil R 1148 (R 100872; zpoždění 30 minut). Os 9532 odjel z Měšic u Prahy téměř 50 minut opožděn.

Aktualizace 18.21: R 1147 je již oproti původnímu plánu veden po své standardní trase. Zodpovězena byla také otázka „ztraceného“ R 951. Ten se aktuálně nachází s dvanáctiminutovým zpožděním v Poděbradech. Situace se již začíná stabilizovat.

Aktualizace 18.30: R 1148 (z Kralup n. Vlt. R 119525) odjel 48 minut opožděn z Kralup nad Vltavou. Momentálně se nachází v Chvatěrubech. Zpožděný R 1146 (45 minut) se nachází v Železném Brodě. Os 9532 navyšuje své zpoždění na 55 minut. Sadskou právě projíždí R 792 (R 210570), který míří odklonem do Prahy. Vlaky z Prahy ve směru Hradec Králové již pojedou po své obvyklé trase, pouze je třeba počítat se zhruba desetiminutovým zpožděním za žst. Praha–Vysočany.

Aktualizace 18.50: Situace v okolí Prahy se již stabilizovala a dá se tak zřejmě očekávat brzké obnovení provozu. Sledování tímto ukončujeme a doufáme, že takovýchto dnů bude na železnici co nejméně.

Zdroj: České dráhy, Babitron, ŽelPage


Dominik Jaroš | 1.9.2010 (18:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
06.09.2010 (23:01)  
Info: sice to sem nepatří, ale mezi stanicemi Všetaty-Dřísy vykolejil nákladní vlak. Zdroj: ČD-mimořádnosti a navedl mě Babitron při sledování provozu a stojícího vlak R724 ve stanici Dřísy.
registrovaný uživatel studio 
05.09.2010 (15:19)  
strašná trať!!! Ostrava je na tom líp, jen by to chtělo něco udělat s úsekem Svinov-Č.Těšín, taky katastrofa!
registrovaný uživatel DenSha  mail  
02.09.2010 (10:25)  
ad Borecek 13: Řadím se k tomu 1%, ale jelikož jsem ani v Česku TV moc nesledoval, rád se poučím, co J. Krampol vypráví o japonských železnicích.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že i japonské vlaky jezdí zpožděné. U metra, městských a regionálních vlaků je zpoždění okolo 1 - 3 minut docela časté, nad 5 minut většinou jen v případě nehody (hlavně sebevraždy), poruchy na vozidle nebo tajfunů. Jejich sezóna nás ale teprve čeká... Šinkanseny jezdí přesně, při dojezdu je okno +-4 s.
Hlavní rozdíl je ovšem v přístupu zaměstnanců a informovanosti. Zastaví-li se vlak mimo stanici (třeba i na vjezdovém návěstidle), do několika vteřin se ozve hlášení o příčině včetně omluvy.
Slyšel jsem, že JR (největší japonský dopravce) vrací jízdné při zpoždění větším než 60 minut, ale to jsem ještě nezažil.
02.09.2010 (7:59)  
rk_kn. : vlak samozřejmě neuvázl,

jednalo se o poškození TV a sběrače u HV R 961 za vjezdu do Rokycan. Provoz zastaven, zavedena NAD (R 961 +332).
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
02.09.2010 (7:46)  
Prečítal som článok a diskusiu a ani ja som sa nedozvedelo aké uviaznutie vlaku sa jednalo a to dokonca na výmenách. Za parnej prevádzky to bol presný termín : vlak nevládal zdolať veľké stúpanie a zostal stáť. Buď čakal, kým kurič spravil dostatok pary, alebo požiadali hneď o pomocnú mašinu . Ale v časoch motorovej a elektrickej trakcie to mohlo byť jedine poruchu na rušni , alebo prerušenie dodávky napätia a p. Ale potom termín uviaznutie by sa mal zameniť za presnejšie vymenovanie dôvodu !
01.09.2010 (19:31)  
Mohou být rádi, že výluka Poříčany - Nymburk je pouze jako denní.
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
01.09.2010 (19:13)  
Do Prahy pojede odklonem ještě "Metuje", z Prahy už by se mělo jezdit přes Lysou n.L.
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
01.09.2010 (17:31)  
A jinak R951 asi ještě nevyjel.
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
01.09.2010 (17:27)  
Tak koukám, že září začíná s nehodama. Na trati 231 je průjezd docela v pohodě. Jen minulý týden přestaly pendlovat vlaky řady 451 mezi Lysou a Nymburkem, už do Lysé zase nepřijede pár rychlíků. Snad se to povede dnes odstranit. Ještě, že zde vykolejil tak "šikovně", tedy nevím kde přesně, ale asi na výhybce.
01.09.2010 (17:14)  
To Viliam solarik: Neboj se,že po nedávné televizní masáži nezačnou lidi požadovat odškodnění. Nejlepší jako argument je poukazování na Japonsko i když tam 99% kaštanů nikdy nebylo a 50% ho nenajde na mapě. Holt J.Krampol udělal japonským železnicím reklamu a ta se tady drží déle jak ty trapnosti o pracích prášcích :-))
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko