Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.
Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.
Zdroj: České dráhy; foto: Karosa

Podle mě by lepší službu než vlak udělal autobus minimálně ještě na těchto tratích (vybírám jen některé): 017, 018 (minimálně v úseku Vysoké Mýto - Litomyšl) 028, 043, 063 (částečně se tak už stalo), 076, 085, 094, 096 (Zlonice - Straškov), 141, 143, 162, 182, 191, 193, 204, 223, 236, 245 (stane se), 252 (Velké Meziříčí - Studenec), 262, 296,...
To vybírám jen narychlo a namátkou, každý kraj si to jistě určí sám ve chvíli, kdy ČD přijdou s požadavky dorovnání dotací v jimi požadované výši, a stát peníze nedosype...
Nejdříve by se ČD měli postarat o to, aby tratě, které mají potenciál být využívané byly zrekonstruovány a byly na ně nasazeny moderní a úsporná vozidla a pro ČD tohle je práce na dost dlouhou dobu.
já dám taky příklad trať 110 Most-Kralupy n. Vlt. (-Praha), živě vidím jak ČD nasedí svoje autobusy z Mostu do Prahy místo téhle trati. Podle mě má takováto trať potenciál. Vlak je podle mě daleko pohodlnější (i koženka, i když u 810 se o tom dá pochybovat) a může být i rychlejší ( i když podle mě na 110 může mít s minimální jízdní dobou stejnou dobu jízdy jako Autobus). Jsem optimista a myslím si (a doufám), že železnice není přežitek. Také si nemyslím, že budoucnost mají jen Koridory. I Regionální* tratě mají budoucnost
* pod pojmem regionální trať si představuji takovou trať která je i pro SŽDC označena jako trať regionální (sice je rozdělení podle kriterií nákladní dopravy TERFN).
1. Souhlasím s nahrazením vlakové dopravy autobusy tam, kde bus udělá lepší službu občanům (zastávky vlaku jsou daleko od obcí, trať nevede ve směru dojížďky atd.)
2. Myslím si, že by to mělo fungovat nejen jako přípoj k nejbližší vhodné stanici, ale z větších obcí i jako přímý spoj do nejbližšího spádového města.
3. Chtělo by to jednotný tarif integrovaného systému, nezávislý na tom, zda má cestující nějakou In-kartu nebo je Out-zákazníkem.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
