..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   
17.03.2009 (20:08)  
Jasně Jindro, myslel jsem to takto: trať Krásná Lípa-Panský je jedna z mála tratí která si zaslouží zrušení. Rozhodně si ho nezaslouží trati jako Choceň-Litomyšl, Třebovice v Čechách-Chornice, Mělník-Mladá Boleslav, a další (abych vybral ze seznamu DJ).
17.03.2009 (20:05)  
Zdeňku, nahrazovat trať Krásná Lípa - Panský busem je krávovina. Všechno těch pár víkendových spojů jsou turistické vlaky z Rumburka na Mikulášovice.
Registrierter Benutzer DJ 
17.03.2009 (20:05)  
Zdeněk84: Promiňte, ale v tom případě takové "vhodné doplnění" může udělat jakýkoliv dopravce prakticky ihned, netřeba kvůli tomu zřizovat divizi od ČD.
17.03.2009 (20:04)  
To DJ: zbytečné lokálky ve výrazné míře už padly. Rozhodně většina tratí které uvádíte není na zrušení. Busy mají být doplněním vlakůů, mají na ně dobře navazovat, ale nahrazovat je mají jen vyjímečně (Krásná Lípa-Panský atd.).
Registrierter Benutzer DJ 
17.03.2009 (20:00)  
JK: Zbytečné lokálky (bohužel?) zdaleka ještě nepadly.
Podle mě by lepší službu než vlak udělal autobus minimálně ještě na těchto tratích (vybírám jen některé): 017, 018 (minimálně v úseku Vysoké Mýto - Litomyšl) 028, 043, 063 (částečně se tak už stalo), 076, 085, 094, 096 (Zlonice - Straškov), 141, 143, 162, 182, 191, 193, 204, 223, 236, 245 (stane se), 252 (Velké Meziříčí - Studenec), 262, 296,...

To vybírám jen narychlo a namátkou, každý kraj si to jistě určí sám ve chvíli, kdy ČD přijdou s požadavky dorovnání dotací v jimi požadované výši, a stát peníze nedosype...
Registrierter Benutzer Martin Š.  mail  
17.03.2009 (19:48)  
Podle mě je blbost zavádět ČD-autobus.
Nejdříve by se ČD měli postarat o to, aby tratě, které mají potenciál být využívané byly zrekonstruovány a byly na ně nasazeny moderní a úsporná vozidla a pro ČD tohle je práce na dost dlouhou dobu.
já dám taky příklad trať 110 Most-Kralupy n. Vlt. (-Praha), živě vidím jak ČD nasedí svoje autobusy z Mostu do Prahy místo téhle trati. Podle mě má takováto trať potenciál. Vlak je podle mě daleko pohodlnější (i koženka, i když u 810 se o tom dá pochybovat) a může být i rychlejší ( i když podle mě na 110 může mít s minimální jízdní dobou stejnou dobu jízdy jako Autobus). Jsem optimista a myslím si (a doufám), že železnice není přežitek. Také si nemyslím, že budoucnost mají jen Koridory. I Regionální* tratě mají budoucnost

* pod pojmem regionální trať si představuji takovou trať která je i pro SŽDC označena jako trať regionální (sice je rozdělení podle kriterií nákladní dopravy TERFN).
17.03.2009 (19:47)  
drahám konečně došlo, že vlaky na lokálních tratích se budou rušit a budou nahrazeny busy
17.03.2009 (19:47)  
Staroboleslavák: Ani já s nahrazováním vlaků nesouhlasím. Zbytečné lokály už padly.
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
17.03.2009 (19:43)  
DJ: Ale samozřejmě, že je to se "žlutými vlaky" úplně stejné jako v tomto případě! Dokládá to jen to, že jak ČD, tak Jančura jsou stejně zběhlí v marketingových kejklích, nic jiného. Musím říct, že mě nezajímá ani jedno ani druhé- nejdřív chci vidět nějaké výsledky nebo aspoň podrobnou informaci o tom, jak proklamovaných cílů dosáhnout. Přesto mezi oběma kauzami vidím 2 podstatné rozdíly. SA totiž (na rozdíl od ČD) nabízí v rámci možností kvalitní službu a hlavně Jančura ten marketing provozuje za své a nikoliv veřejné peníze.
Registrierter Benutzer DJ 
17.03.2009 (19:41)  
ad Staroboleslavák:

1. Souhlasím s nahrazením vlakové dopravy autobusy tam, kde bus udělá lepší službu občanům (zastávky vlaku jsou daleko od obcí, trať nevede ve směru dojížďky atd.)
2. Myslím si, že by to mělo fungovat nejen jako přípoj k nejbližší vhodné stanici, ale z větších obcí i jako přímý spoj do nejbližšího spádového města.
3. Chtělo by to jednotný tarif integrovaného systému, nezávislý na tom, zda má cestující nějakou In-kartu nebo je Out-zákazníkem.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko