..: Arriva vystřídá na Liberecku vlaky Českých drah :..

Schwandorf, foto: bazala68Liberec - Cestující v příhraničí Libereckého a Ústeckého kraje čeká od roku 2010 velká změna. Na jedné ze zdejších tratí totiž vyjedou osobní vlaky, které nebudou provozovat České dráhy. Výběrové řízení na provoz osobní dopravy zde totiž vyhrála firma Vogtlandbahn patřící britské dopravní společnosti Arriva. Ta od prosince 2010 po dobu 10 let zajišťovat provoz na železniční trati Liberec - Žitava - Varnsdorf - Rybniště. České dráhy se do soutěže ani nepřihlásily.

Ředitel společnosti Korid LK, která v kraji organizuje veřejnou dopravu, Petr Prokeš uvádí, že nabídka vítěze je výhodnější cenově i kvalitou oproti současnému stavu. Přidělení zakázky už schválili liberečtí i ústečtí radní, běží už jen lhůta na případná odvolání.

Firma předpokládá nasazení souprav Siemens Desiro Classic. "Posádky budou mluvit česky i německy, to byla podmínka soutěže," říká ředitel českého zastoupení Arrivy Ivan Procházka. Vlaky budou jezdit na trase Liberec - Varnsdorf v hodinových intervalech, v pracovní dny ve špičce mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou i po půlhodině. Každé 2 hodiny bude jezdit vlak z Liberce až do Rybniště/ Seifhennersdorfu. Podle Prokeše zůstane i nadále přímé spojení mezi Libercem a Drážďany, které zajišťují Deutsche Bahn a České dráhy. Některé vlaky na části tratě budou začínat až v Žitavě. Na lince bude platit jednotný tarif Libereckého kraje, v Ústeckém kraji dosud jednotný tarif není.

Arriva chce ovšem expandovat dále, a proto má zájem i o další tratě na Liberecku. "Pokud bychom tam uspěli, asi bychom v Liberci zřídili větší základnu," dodává. Výsledek soutěže vítá i Sdružení železničních společností. "Ukazuje to, že soutěže mají smysl a že ceny za kilometr u Českých drah jsou často uměle vykonstruované," řekl šéf Sdružení železničních společností Jiří Mužík. Vogtlandbahn už v Česku zajišťuje dopravu na tratích Marktredwitz - Cheb, Zwickau - Falkenstein - Kraslice (- Karlovy Vary) a Zwickau - Plauen - Cheb - Mariánské Lázně.

O provozování těchto vlaků se zajímal i český státní dopravce. Dráhy měly jít původně do soutěže společně s pobočkou německých drah DB-Regio. Management německé firmy ale nakonec rozhodl, že nabídku nepodá. "Důvodem bylo neúměrně vysoké obchodní riziko při realizaci zakázky," uvádí Petr Štáhlavský z ČD.

Zdroj: iDNES.cz


Adys Poslat mail autorovi | 23.2.2009 (12:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.02.2009 (23:57)  
SzKT: diky. s tim horkym koncem je to tak.

DJ: ja myslim, ze je to nejak vymysleno - a da se to i najit, vzorovy jizdni rad je totiz soucasti zapisu ze zasedani rady usteckeho kraje (ale ma to asi 250 str.)
registrovaný uživatel DJ 
23.02.2009 (23:47)  
Jak vyplývá ze článku, tak mezi Varnsdorfem a Rybništěm budou vlaky jezdit jen ve dvouhodinovém intervalu?

Pokud ano, tak to je v tomto úseku významné zhoršení!
Navíc - dnes platí, že v Rybništi se křižují vlaky jen někdy, a to vždy Os Děčín - Rumburk s rychlíkem Rumburk - Kolín, a nebo naopak. Pokud budou vlaky od Varnsdorfu mít prostoj v Rybništi jen oněch několik minut jako přípoj jednou za dvě hodiny, tak to bude znamenat, že nebude celodenní přípoj směrem na Děčín, anebo od Děčína!
registrovaný uživatel SzKT  mail  
23.02.2009 (23:29)  
xAnri: ZVON= Zweckverband Oberlausitzer Nahverkehr= koordinátor IDS.
Jinak moc dobře, že to tak dopadlo! Současný souběžný provoz muzeálních Uerdingenů do Seifhennersdorfu a neméně muzeálních šukafonů (maximálně po faceliftu) byl k uzoufání neekonomický a neperspektivní! Už dlouho to chtělo jediného dopravce, tak k tomu konečně došlo! Jinak se ovšem obávám, že tenhle průnik současného stavu techniky na české koleje zůstane osamocen- šlo spíš o to, že Němci v Žitavě už na šukafon nejsou zvyklí a byla potřeba toto řešit komplexně. Ovšem vnitrostátní VŘ má šanci vyhrát pouze dopravce s naprosto odepsanými vozidly, schopný provozovat dopravu výrazně pod úrovní nákladů. Pokud totiž rozhoduje ve VŘ hlavně cena, nemají ČD s touto obchodní politikou konkurenci- a to až do definitivního a hořkého konce...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.02.2009 (23:27)  
Tlapa: no tak tim to zrovna nebude. Desiro ma klimatizaci a dva motory o vykonu 335kW. 810 s motorem Liaz ML634 o vykonu 155kW se s tim nakladove neda srovnavat. Nehlede na revize - jen tri dvouose podvozky Desira vyjdou jiste na revizich x-krat vice.
registrovaný uživatel Tlapa 
23.02.2009 (23:19)  
To je cire blaznovstvi - jit s mnohem drazsi a nakladnejsi soupravou do stejne ceny.

A nebude to taky tím, že desiro má podstatně nižší provozní náklady než 810 nebo 842 (ještě nedávno 831, někdy snad i 742+2*810) či co to tam jezdí?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.02.2009 (23:06)  
OF: myslel jsem, ze ZVON je sdruzeni nemecke. Co to vubec je?
Jinak k te uvaze - spis si myslim, ze duvodem neucasti CD je skutecne nerealna cena. V jednom z odkazu se uvadi, ze ze 4 prihlasenych podal nabidku jen jeden a ze cena za vlkm je podobna jako dnes. To je cire blaznovstvi - jit s mnohem drazsi a nakladnejsi soupravou do stejne ceny. To nemuze narust cestujich vykompenzovat, ani kdyz se zmeni system zastavovani. Proto se do toho nehrnou ani mlsalove ze SA. Arriva se chce zrejme dostat na trh za kazdou cenu.
23.02.2009 (21:57)  
naroznej: Já se akorát divím jak ČD vyklidily pole pro konkurenci. Byla to neschopnost , nebo záměr ?

Pokud vím, tak soutěž se vyhlašovala sice jako mezinárodní, ale úmyslně podle německého práva a české objednatele dopravy v ní snad formálně zastupoval ZVON (o výsledku se samozřejmě rozhodovalo společně). Asi proto si ČD netroufly se samostatně přihlásit a pro DB Regio, se kterým chtěly do soutěže jít, to zřejmě byl z důvodu regionálního přeshraničního spojení do "rozvojové země" příliš velký risk. Asi proto "zbyla" nakonec jako jediný uchazeč Vogtlandbahn, která je německá a zároveň už má s "regionálním provozem" na území ČR určité zkušenosti.

Ale je to jen má domněnka podpořená neoficiálními indiciemi...

Taky mírně snížit na té trati CELKOVOU (tedy D i CZ) dotaci zřejmě nebylo nijak těžké, když se v úseku Žitava - Varnsdorf dosud souběžně proháněly téměř prázdné německé zastávkové vlaky a poloprázdné české "rychlíky" založené na Regionovách nebo 810. A trať má rozhodně potenciál minimálně mezi Libercem a Žitavou, tam to rozhodně není frekvence na jednu 810, jak se tady taky někde (tuším) psalo.

Jinak více je tady:

http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=450018&id=1645791&p1=84858

http://doprava.kr-ustecky.cz/vismo5/dokumenty2.asp?u=450018&id_org=450018&id=1656446&p1=160234

http://www.kraj-lbc.cz/?page=&akt=7569&strana=
23.02.2009 (21:40)  
Boreček: 4.Stát zadotuje přes kraj čistě zahraniční firmu a peníze také v zahraničí zůstanou.Místo aby se točili doma.
Moje řeč, ale i tak snad ČD nebudou muset sahat třeba na marketing, kde se peníze točí tak, že už ani policie to nemůže ignorovat.
registrovaný uživatel JaPo 
23.02.2009 (20:13)  
to SYN:
Nebo to myslíte jinak, jako že má stát přispívat každému dopravci (kromě současných pobídek cca. 30% na nízkopodlažky) jako objednatel? .....

Kraje přispívají na dopravu každému dopravci. Ať to jsou ČD, Student Agency (SA), Veolia atd. Osobní železniční doprava nemá šanci si na sebe vydělat. Stačí znát cenu hnacích vozidel, vozů, cenu dopravní cesty, cenu (mzdy) personálu, náklady na provoz a údržbu vozidel, atd. U autobusové dopravy je situace podstatně lepší. Cena autobusu je rozdílná od ceny lokomotivy či motorové jednotky. Já bych problém viděl opravdu ve špatném hospodaření ČD. Ovšem na druhou stranu jsou aktivity firem, zabývající se dopravou, směrovány i do jiných oblastí podnikání a je tedy otázkou, do jaké míry svou dopravu dotují, či ne. Ještě zpět k ČD. Až se vymění současná "vládnoucí" garnitura ČD a přistoupí k řízení někdo, kdo chce, aby z nádraží odjížděly nové a čisté vlakové soupravy, teprve pak nastane obrat k lepšímu. A ještě jedna věc. Takový člověk bude rád jezdit vlakem a bude mít přehled o stavu dráhy (i o tom, co s tím souvisí).
registrovaný uživatel happy 
23.02.2009 (19:42)  
Nevím nic o markantnim rozdílu. Oproti jiným tratím jsou zde na pěti párech nasazeny jednotky 612 DB ,takže cestující se mají možnost dobře svézt.
Ono by stačilo si řádně přečíst článek a potom byste toto nenapsal.Jednotky 612 DB tam nadále zůstanou jako přímý spoj do Drážďan.Výběrové řízení se týkalo pouze osobákové dopravy z Liberce do Rybniště.Takže než začnete křičet,tak prvně čtěte.A srovnávat 810 a její mutace s Desirem je zcela mimo mísu.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko