..: Arriva vystřídá na Liberecku vlaky Českých drah :..

Schwandorf, foto: bazala68Liberec - Cestující v příhraničí Libereckého a Ústeckého kraje čeká od roku 2010 velká změna. Na jedné ze zdejších tratí totiž vyjedou osobní vlaky, které nebudou provozovat České dráhy. Výběrové řízení na provoz osobní dopravy zde totiž vyhrála firma Vogtlandbahn patřící britské dopravní společnosti Arriva. Ta od prosince 2010 po dobu 10 let zajišťovat provoz na železniční trati Liberec - Žitava - Varnsdorf - Rybniště. České dráhy se do soutěže ani nepřihlásily.

Ředitel společnosti Korid LK, která v kraji organizuje veřejnou dopravu, Petr Prokeš uvádí, že nabídka vítěze je výhodnější cenově i kvalitou oproti současnému stavu. Přidělení zakázky už schválili liberečtí i ústečtí radní, běží už jen lhůta na případná odvolání.

Firma předpokládá nasazení souprav Siemens Desiro Classic. "Posádky budou mluvit česky i německy, to byla podmínka soutěže," říká ředitel českého zastoupení Arrivy Ivan Procházka. Vlaky budou jezdit na trase Liberec - Varnsdorf v hodinových intervalech, v pracovní dny ve špičce mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou i po půlhodině. Každé 2 hodiny bude jezdit vlak z Liberce až do Rybniště/ Seifhennersdorfu. Podle Prokeše zůstane i nadále přímé spojení mezi Libercem a Drážďany, které zajišťují Deutsche Bahn a České dráhy. Některé vlaky na části tratě budou začínat až v Žitavě. Na lince bude platit jednotný tarif Libereckého kraje, v Ústeckém kraji dosud jednotný tarif není.

Arriva chce ovšem expandovat dále, a proto má zájem i o další tratě na Liberecku. "Pokud bychom tam uspěli, asi bychom v Liberci zřídili větší základnu," dodává. Výsledek soutěže vítá i Sdružení železničních společností. "Ukazuje to, že soutěže mají smysl a že ceny za kilometr u Českých drah jsou často uměle vykonstruované," řekl šéf Sdružení železničních společností Jiří Mužík. Vogtlandbahn už v Česku zajišťuje dopravu na tratích Marktredwitz - Cheb, Zwickau - Falkenstein - Kraslice (- Karlovy Vary) a Zwickau - Plauen - Cheb - Mariánské Lázně.

O provozování těchto vlaků se zajímal i český státní dopravce. Dráhy měly jít původně do soutěže společně s pobočkou německých drah DB-Regio. Management německé firmy ale nakonec rozhodl, že nabídku nepodá. "Důvodem bylo neúměrně vysoké obchodní riziko při realizaci zakázky," uvádí Petr Štáhlavský z ČD.

Zdroj: iDNES.cz


Adys Poslat mail autorovi | 23.2.2009 (12:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
23.02.2009 (14:03)  
konečně zase pokus o rozbytí monopolu ČD .. zatím se to moc nevedelo, al ted se to snad povede :-))
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
23.02.2009 (13:55)  
NIcKON: 810 s plyšovými sedačkami a Desiro není velký rozdíl? To myslíte vážně, nebo si děláte legraci. Pokud jde o legraci, tak se to povedlo :-D
23.02.2009 (13:48)  
Snad se konečně dočkáme rozmělňování tvrdé hroudy s názvem České dráhy a.s. FRK
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
23.02.2009 (13:35)  
Čtyřosý motor jistě zlepší komfort, ovšem právě tahle trať je v relativně dobrém stavu a tamější orchestrion jezdí s plyšovými sedačkami, takže to zase tak velký skok nebude. A obávám se, že na té padesátce a neuvěřitelných kvantech nechráněných přejezdů toho s jízdní dobou moc nepředvede ani desiro. Na druhou stranu to tam jezdí až překvapivě plné, škoda, že to nevyhráli i přes Rumburk a Jiříkov.
23.02.2009 (13:15)  
Zajímalo by mně do kolika výběrových řízení (myšleno na jednotlivé tratě) se soukromé společnosti přihlásily?
Bylo vypsáno VŘ na každou trať zvlášť?
23.02.2009 (13:12)  
Podmínkou bude, že na těchto spojích bude platit režijka zaměstnanců ČD, nikak to ČD nějak zbojkotují.
registrovaný uživatel happy 
23.02.2009 (13:12)  
jen jaksi postrádám informmaci,za kolik že se to bude jezdit??
23.02.2009 (13:08)  
Pikehead) Nebo kvalitní kurzy německého jazyka pro personál a rekondiční kurzy, aby to nepozapomněli... Jsem zvědavý, jestli si nakonec Arriva v Liberckém kraji nezačne stavět depo, pokud vyhraje další VŘ.
23.02.2009 (12:52)  
Je moc hezky, ze diky nemeckym zadavatelum vyberovych rizeni se do Cech podivaji i normalni vozidla.
A to "neumerne obchodni riziko" pro CD asi predstavuje nakup dvou Desir, ktere by tyto vykony potrebovaly...
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko