..: Výběrové řízení na osobní vozy a desira vypíší v březnu :..

ČD v pohybuPraha - Už do konce března chtějí České dráhy vypsat výběrové řízení na nákup stovky ojetých osobních vozů i na pronájem osmi dieselových jednotek. Dnes v dopoledních hodinách to vedení ČD oznámilo na palubě vlaku EC 73 mezi Prahou a Kolínem. Zástupci drah před novináři prezentovali plány pro osobní dopravu na letošní rok. Celková částka, kterou letos dráhy investují, by měla dosáhnout 4,5 miliardy korun.

Výrazných posil se dle vrcholných zástupců dopravce dočká i regionální doprava. Podle finančního náměstka Michala Nebeského dráhy vlak vnímají jako základní výrobní prostředek, který má svou investiční prioritu. Během letošního roku by se tak na kolejích mohlo objevit 13 rekonstruovaných osobních vozů pro vlaky v motorové trakci nebo 46 motorových jednotek. Pozadu nezůstanou ani městské aglomerace, kam budou zařazeny další jednotky řady 471 City Elefant. Finanční prostředky budou dráhy čerpat zejména z utrženého obnosu za loňský prodej majetku SŽDC, který dle drah činí zhruba 8 miliard. Na tuto skutečnost již dříve reagovalo Sdružení železničních společností kritikou za nedovolenou podporu a zároveň podáním žaloby k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Podle nich se ve skutečnosti jedná o částku blížící se hodnotě 12 miliard.


Vítek_V | 20.2.2009 (10:19)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
22.02.2009 (19:18)  
MZ: tak ano, nepovazoval jsem to za nemozne jen za velmi obtizne. Musi to byt dost tezke sladit rizeni motorove jednotky a elektricke tak aby to chodilo rozumne dohromady, necukalo to atd. ale kdyz se na to nekdo soustredi tak to za nejakych podminek dokaze, jak ostatne dokladate.
V nasem pripade na to radeji ani nepomyslet, jeste tak ze by to Desiro tahl jako neaktivni ale (krome sprahel) by asi vyvstaval problem ze i tak nema Elefant zrovna prebytek trakce...
22.02.2009 (18:59)  
SYN : v Dánsku jezdí (jezdila) na jednom vlaku současně elektrická vozidla a motorová vozidla, přičemž motorová jednotka byla dálkově řízena z řídícího stanoviště elektrické jednotky. V "odbočné" stanici se souprava rozdělí, elektrická část pokračuje pod dráty, na motorovou soupravu nastoupí strojvedoucí a pokračuje v jízdě po neelektrifikované trati. Podmínkou je kompatibilita řídících obvodů, resp. existence nějakého konverzního mechanismu. Spojování Desir a 471, i kdyby se dosáhlo kompatibility spřáhel, je reálně vyloučeno, protože každé vozidlo je jinak řízeno, např. 471 má zařízení AVV.
22.02.2009 (15:23)  
to SYN: já vím, že mají automatické spřáhlo, ale taky mají na rozdíl od 45x normální nárazníky. A podle tvrzení fíry co na nich jezdí, se mohou prý zapojovat i normálně. Čerpal jsem této informace, protože já jsem na nich nejezdil.
Registered user SYN 
22.02.2009 (12:23)  
Sharky33: no to ani nahodou, 471 ma automaticke sprahlo, staci juknout na nejakou fotku zepredu do galerie...

U Desira se mi zda ze je sprahlo celkem jedno jake, tezko si predstavuju (krome poruchove situace) ze se Desiro spojuje s cimkoliv jinym co tu zatim mame (krome s jinym Desirem). Napriklad s 471 - dost nepredstavitelne, jako cinna? nebo necinna?? Dost zajimave by mohlo byt takto resit prechod ze zavisle trakce na nezavislou - napred by tahl Elefant Desiro, mimo draty by tahlo naopak Desiro :-)))
Mozna s necim v budoucnosti ale pokud bude jen zapujcene tak je to tuplem fuk...
22.02.2009 (12:01)  
bugear:Přechodkou neboli prsy disponují všechny jednotky se spřáhlem (45x, 471, 680)
Nemá snad 471 normální spřáhlo jako třeba 163?
21.02.2009 (14:18)  
j p: Ano, ono, jak se to vezme, rychlíky to v pravém smyslu nejsou, spíš tzv. regionální rychlíky, ale ani to bych neřekl není správný výraz. V minulých GVD byly vlaky stavící přibližně takto spěšňáky (Rakovník-Praha). Ty ale převážně vedené 714+3*Btx, oproti těm by byly Desira značným zkulutněním (s tím asi budou všichni souhlasit :D). Ale oproti 854 dle mého ne.

Rychlíky P-ČB se již za rychlíky považovat musí. Jak je to s kapacitou na ČB nevím, ale vzhledem k tomu, že v minulých letech bylo těchto spojů méně, tak i kapacita Desira by dle mého stačila z důvodu navýšení počtu spojů. Ale zase jak již bylo (i mnou v minulém přípěvku) řečeno, Desira a jemu podobné DMU nejsou jednotky pro rychlíky (myslím ty doopravdové rychlíky).

No uvidíme co ČD nakonec splodí :).
Registered user j p 
21.02.2009 (11:24)  
bugear: Na Slovensku nevyhral nikdo. :)
Ale vazne, motorove jednotky s podobnymi vlastnostmi jako Desiro vyrabi i cela rada dalsich. Ja mohu porovnat jenom Desiro a Lint. Lint vychazi mirne lepsi.

Rudolf Vávra: Desiro (a jemu podobne) preci neni jednotka urcena na rychliky. To je jako davat na rychliky zabotlam nebo 810. Desiro je vozidlo urcene na zastavkove osobni vlaky, pripadne na zrychlenky, kde vynikne jeho akcelerace. Na druhou stranu, ani Rakovnik-Praha vlastne nejsou rychliky, ze. Maximalne tak "rychliky" :)

Ohledne sprahla: zalezi jake sprahlo si objednaji. Pokud si objednaji stejne sprahlo jako ma mestsky slon, tak ano. Pokud si objednaji nejake jine (jako se jim to podarilo u pendolina) tak ne.
Registered user bugear 
21.02.2009 (0:12)  
@Chikatetsujin: 13 rekovozů budou s největší pravděpodobností 054.2.
@Rudolf Vávra: Na 95 % ne. Přechodkou neboli prsy disponují všechny jednotky se spřáhlem (45x, 471, 680).
@j p: Kdo nedávno vyhrál VŘ na Slovensku?
Registered user j p 
21.02.2009 (0:00)  
V textu je to spravne, tak proc je nadpis spatne?
Jakepak vyberove rizeni na desira? Je to vyberove rizeni na motorove jednotky. To sice muze vyhrat desiro, ale taky nemusi. Hovorit o vitezi uz v nadpisu, kdyz soutez jeste ani nebyla vypsana je principialne spatne.
Napoveda: Staci se podivat, kdo nedavno vyhral vyberove rizeni na Slovensku...
Registered user xAnri05  mail  
20.02.2009 (23:09)  
RV: myslim, ze mas pravdu. CD chteli puvodne 10ks a budou je potrebovat, protoze na ten Rakovnik to nazene lidi do vlaku.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko