..: ČD Cargo: výběrové řízení na pronájem vícesystémových lokomotiv :..

185 002-3 DB, foto: Bombardier Praha - V poslední dnech to vypadá, jako by se s výběrovými řízeními na české železnici doslova roztrhl pytel. Za poslední týden vypsaly České dráhy výběrová řízení na úklid a čištění osobních železničních vozidel (1,4 mld. Kč) či nejnověji na provádění periodických oprav vybraných řad hnacích i nehnaných vozidel osobní dopravy (3,5 mld. Kč). Dnes se ke své mateřské společnosti přidalo i ČD Cargo. Od příštího roku by tak mohlo jeho flotilu nově rozšířit 6 pronajatých moderních vícesystémových lokomotiv.

Předpokládaná hodnota zakázky by měla dosáhnout výše 15 milionů € (téměř 430 milionů Kč). Zakázka má být realizována v době od 31.3. 2010 do 31.3. 2015. Klíčovým omezením pro účast v tomto výběrovém řízení budou zřejmě podmínky technické způsobilosti. Dle zadání výběrového řízení jsou jako informace nezbytné pro posouzení splnění požadavků technické způsobilosti považovány: "Doklady o schválení provozování pranajímaných lokomotiv na železničních tratích v ČR a SRN, ev. čestné prohlášení, pokud doklady v době nabídky nejsou k dispozici, seznam významných pronájmů lokomotiv za poslední 3 roky".

Výběrová řízení nekončí vždy úspěchem

Kdy můžeme očekávat výsledky? Otevírání obálek proběhne přesně za měsíc a půl - ve čtvrtek, 26.3. 2009. Připomeňme si však, že zdaleka ne každé výběrové řízení může dospět až do fáze realizace. Například výběrové řízení Českých drah na dodávku řídících vozů řady 961 skončilo bez vítěze, protože ani jeden z účastníků tendru nedokázal splnit stanovené podmínky. Rovněž i v případě slovenských sousedů se výběrová řízení zdaleka ne vždy setkávají s úspěchem.

Některá výběrová řízení se potýkají též s odklady v zadání. Kupříkladu nákup 100 ojetých vozů ze SRN a pronájem 8 nízkopodlažních motorových jednotek České dráhy (navzdory lhůtě do konce ledna) dodnes stále nevyhlásily.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 11.2.2009 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Legislativa

Weitere aus Německo Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.02.2009 (1:42)  
AD Tarus (1216.2 OBB) má zatím přechodnost jen Břeclav - Brno -Česká Třebová - Praha - Dečín - SRN.(V praze Běchovice - Bubeneč,Běchovice - Vršovice (ONJ) - Hl.n - Odb. Balbenka Holešovice/Libeň). Lokálně má omezení dle "kulatých" rychlostníků + pár omezení jen "papírově" (např. odjezd z libně směr hol. mezi Hol. - Bubeneč.) Problém je právě rozvor podvozku 3 m a celkový rozvor 12,9m.Délka přes nárazníky je 19,58m.
Proč se nejezdí na DB? je problém s VZ Mirel kde je problém s přepnutím.(s Mirelem jsou vůbec problémy,ale to musí ozdřejmit někdo povolanější,údajně při "ztrátě kódu" a rychlosti nad 120km/hod následuje okamžitě prudké brzdění na 120 km/hod.)
Registrierter Benutzer Natix  mail  
12.02.2009 (1:19)  
bugear:
No to koukám teda! Není těch překlepů nějak moc? Před pár dny zakázka na 90 let, teď tohle... ČD by se měly trochu zamyslet, co do těch zadání píší.
Registrierter Benutzer bugear 
12.02.2009 (0:29)  
11.02.2009 (22:54)  
Natix) Budou to 363.5, budou krapet vylepšené než klasické 363.0 a zahraničím můžeme myslet třeba i Maďarsko, Slovensko, Polsko. Akorát ta AC část pro německy mluvící země prostě v nich nebude, takže jak to vyřešit okamžitě? Moje volba-ES64F4.
Registrierter Benutzer Natix  mail  
11.02.2009 (21:54)  
Josef Petrák:
Co přesně myslíš řadou 363.5? Já slyšel, že ČDC vypsalo VŘ na modernizaci 30 kusů 163 na 363.2 - číslo vem čert, ale pořád to budou esa, tak jak by mohly operovat za hranicemi? Anebo jsem tě špatně pochopil a zahraničím jsi myslel Slovensko a Polsko a ne německy mluvicí země?
11.02.2009 (21:14)  
Panirono, že vy ze všeho děláte aféru. Nebuďte tak melodramatický. Evidentně jde o urgentní řešení nedostatku lokomotiv řady 372 a možná i počáteční snaha o průnik ČDC do Německa (v tomhle asi mlžím). Do budoucna je jasné, že ČDC bude chtít za hranice operovat stroji 363.5, které asi zatím neopustily rýsovací prkna a harddisky počítačů v konstrukci Škoda TS. A také může jít o překlenutí doby, než bude 380ka zajetá a připravená pro produkci v nákladní verzi-hlavně tu nikdo nemluvte o lobby. Jako nejrychlejší řešení pro ČDC mi tohle přijde férové. Teoreticky už letos by totiž fírové mohli procházet školením na nový typ. Kde bude 380ce v té době konec? Asi bude finalizovat teprve zkoušky a připravovat se na svůj křest ohněm.
11.02.2009 (21:06)  
Za 430 milionů by mohly být koupeny 4 lokomotivy řady 380. 6 lokomotiv na 5 let nebo 4 lokomotivy na trvalo... Kdo zase takovou hovadinu vymyslel??!!
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
11.02.2009 (20:54)  
Natix: možná, že v tom budou vetší boční síly působící na kolej, mám pocit, že Taurus má delší rozvor než naše mašiny a tak je možné, že v obloucích s menším poloměrem jsou ty boční síly vetší, než povoluje norma a tak pro tyto úseky jsou zařezeny do skupiny vozidel, jenž se musí řídit kulatými rychlostníky. Jen mě prosím nekamenujte, je to pouze má doměnka.
Registrierter Benutzer Natix  mail  
11.02.2009 (20:03)  
Hawkey:
Pravda, v současné jsou prakticky všechny taurusy zajíždějící do ČB řady 1116, i když na EC 100/101 a R 206/207 by teoreticky měly jezdit 1216.2, a také až do změny GVD jezdily, nicméně mám pocit, že tohle omezení platí i pro 1216.

Není to krásná ironie, že na právě modernizované trati smí jezdit rychleji než jedna z nejmodernějších lokomotiv v Evropě i 30 let stará žehlička? Alespoň že ty City Shuttly už konečně mohou jezdit řídicím vozem napřed...
Registrierter Benutzer Tlapa 
11.02.2009 (19:10)  
K té ES64F4 (dle mého názoru asi nejpravděpodobnější vítěz)- Podle slov pana ing.Pohla ze siemensu měla být homologovaná už cca v prosinci, nevíte někdo jak to s ní teda je?
Nevíte taky někdo za jaké peníze pronajímá mašiny současný MRCE Dispolok?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko