..: 671 ZSSK: Další informace :..

Jednotka 671 ZSSK, foto: ŠkodaSlovensko - V aktuálním čísle časopisu Škodovák bylo zveřejněno několik nových informací ohledně jednotek řady 671, jenž bude ostravská Škoda Vagonka dodávat slovenskému národnímu dopravci, který si jich objednal 10 kusů. Mezi informacemi nechybí nejen harmonogram dodávek, ale také popis technických změn a inovací, které tyto jednotky dostanou oproti dosud vyráběným jednotkám řady 471 pro ČD a 575 pro LG (Litevské železnice).

Jednotky mají být dodány do 47 měsíců od podepsání smlouvy. Ta byla byla uzavřena 30. prosince 2008 a mimo jiné obsahuje i termín dodání prvního kusu slovenským ZSSK. První vůz řady 671 by se tak měl na slovenských kolejích objevit do 18 měsíců.

Interiér jednotky 671 ZSSK, foto: ŠkodaMezi největší inovační prvky oproti starším typům řad 471 a 575 bude zcela nový řídicí systém z produkce Škody Transportation. Výrazných změn se dočká stanoviště strojvedoucího, kde bude nainstalován nově řešený řídicí pult. Mezi další výbavu lze zařadit vnitřní kamerový systém, kterým jsou již osazeny jednotky 575 dodávané do Litvy. Interiér bude kompletně řešen jako druhá vozová třída s místem pro 307 sedících cestujících, na rozdíl od jednotek řady 471, které jezdí pod hlavičkou Českých drah a disponují první třídou v horním patře hnacího vozu.

Podle Ivo Gurňáka, sales area managera Škoda Vagonka by měla být do konce letošního roku v Ostravě připravena první jednotka z desetikusové série. Tu pak čeká instalace a zprovoznění trakčního a řídícího systému v Plzni. Následovat budou nezbytné zkoušky jízdních vlastností na zkušebním okruhu v Cerhenicích a slovenských tratích. Pokud vše půjde dle plánů, první jednotka by měla být na Slovensko předána v polovině roku 2010.

Zdroj: Škodovák


JiříK. | 11.2.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
21.08.2009 (15:57)  
FRK: Na Liberecku by 871 byla naddimenzovaná. Málokterý vlak tam veze více, než 100 cestujících. Více než 200 jezdí jen ve špičkových dnech. 843+043+943 je maximum, co tam může jet mimo špičkové dny plně obsazené. V tuto chvíli nevím o depu, kde by se mohly dieselové jednotky s kapacitou nad 300 osob uplatnit celotýdenně, aniž by z více než 30 % jezdily pod dráty. Možná ještě tak v Ostravě (na FM a FnO a FpR), ale tam se zase výhledově počítá s elektrizací min. do FM. Na většině neelektrizovaných tratí, kde je velký potenciál cestujících byly totiž intervaly příměstských vlaků zkráceny na technické minimum (30 min., na Kladno i méně), a tak tam odpadla potřeba kapacitních souprav.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
27.02.2009 (1:21)  
Chtěl jsem říci,nevychází k 671 001-6 a ne jednička??
25.02.2009 (21:36)  
FK: No to sice ano, ale v dobe objednani prvnich 471 byly asi jine priority. Vzdyt je to tusim uz pres deset let. Kazdopadne koncepcnost by tu mela byt. No ted uz budou jak 471, tak 571 (575) a take 671. Dle vyjadreni CD uz budou snad nakupovat jen 671 (urcite ne 571 a nevim zda jeste 471), otazka je pak "dalkova" 675 s dvema motorovymi vozy a tremi vlozenymi. Otazka je pak i varianta souprav PUSH/PULL. Co se tyce te dieselove, tak je otazka zda je tam misto na nadrz a dostatecne vykonny diesel a zda je potreba takove jednotky, kdyz tu mame 842, 842 a 854 a pak 814 a snad prijde i nejaka nova mala regionalni ala Desiro. Spis bych videl jako vetsi potrebu mit male, nedvoupdolanzi elektricke jednotky o jendom az trech vozech.
16.02.2009 (9:43)  
Zcela zásadní chyba byla, že se rovnou nepostavila jednotka 671 a od ní se odvíjely další, to znamená 471 a 571. Všechny schvalovací procesy mohly být podstatně jednodušší. Chyba není ve výrobci, chyba je v tom, že slovo KONCEPCE je Českým drahám neznámé. V ČR je řada úseků, kde osobní vlaky jezdí jen pod jedním systémem a některé ale také pod dvouma, a tam se to musí řešit lokomotiva+vozy. Například Beroun-Plzeň. Peníze narvané do 380, by se mohly použít na 671 a 571 a 380 nahradit již vyzkoušenými stroji, již dlouho vyráběnými renemovanými evropskými výrobci. A ještě jeden dodatak. Nestálo by za úvahu navrhnout jednotku 871, která by vycházela z 471, ale zdrojem výkonu by byl deiselelektrická agregát. Na takovém Liberecku by se určitě taková souprava uplatnila, protože tam elektrifikace ještě hodně dlouho nedorazí. FRK
13.02.2009 (18:23)  
Kamery chci ve vlaku i tady! Dalo by se vystopovat, kerý šmejd čmárá a škrábe do skel. Nebo by si průvodčí mohl přehrát, kdo přistoupil a póvl by ho nemohl oblafnout předstíráním, že už byli odbaveni a nehlásí se k němu. On si nemůže celý vlak pamatovat. Hlavně to potřebuje trať 091, Kolem Kralup a Libčic je to přímo alarmující.
registrovaný uživatel SYN 
13.02.2009 (17:07)  
Ážetďák: Ne to se nestane jelikož to už pro jistotu nepůjde vůbec spojit :-)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
13.02.2009 (12:48)  
Ážetďák: Púchov, Lúky, ale i Vrútky, Kúty nebo Štúrovo. Já když ve slovenských názvech vidím u s kroužkem, tak se mi zatmívá před očima, "ů" je česká specialita, tak ho necpěte tam, kam nepatří.
12.02.2009 (23:23)  
Zcela nový řídicí systém... Takže to bude o tom, že když se tyto dva superešusy spojí, nebo rozpojí, tak už nedojde k tomu, že se oba, nebo alespoň jeden z nich stanou nepojízdné?
12.02.2009 (23:21)  
To Holibajda: Přechod z AC na DC je na trati těsně před Půchovem. Trať na Lůky pod Makytou je DC, trať na Bratislavu vychází z Půchova také jako DC a vzápětí následuje přechod. Takže stanice Půchov je jako celek 3 kV DC.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
12.02.2009 (18:40)  
Kdyby někdo měl zájem, tak tady se může podívat: http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/slovakia/slovakia.gif
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko