..: Opilý výpravčí z Bystřice obviněn z obecného ohrožení :..

Ilustrační obrázek, foto: Rostislav JančarBenešov - Výpravčí z Bystřice u Benešova, jemuž začátkem února ve službě policejní hlídka naměřila 2,47 promile alkoholu v krvi, čelí obvinění z obecného ohrožení pod vlivem návykové látky. V případě usvědčení mu tak hrozí až 3 roky odnětí svobody. Na medializovaný případ opilého výpravčího okamžitě reagovaly i České dráhy, jež se svým zaměstnancem okamžitě ukončily pracovní poměr a v oficiálním vyjádření promptně ujišťovaly média, že podobný incident je v Česku raritou.

"Zjištění alkoholu v krvi provozního zaměstnance je naprosto ojedinělé," uvádí mluvčí drah Ondřej Kubala. Incident přitom přichází jen dva měsíce poté, co loni v prosinci výpravčí v Blansku u Brna pod vlivem alkoholu řídil provoz i několik hodin, než byl vystřídán. I tehdy dráhy skoro okamžitě reagovaly a rozjely sérii kontrol. V návaznosti na událost z Bytřice je jich nově naplánováno na pět tisíc. Otázkou zůstává, jak účinná bude zvolená metodika kontrol a jaká je reálná možnost řešení tak závažného problému u všech provozních pracovníků drah, zejména když počet medializovaných případů nemusí nutně odpovídat skutečnosti.

Zdroje: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 11.2.2009 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
15.02.2009 (21:10)  
Detalkoholovou zkoušku může provádět "oprávněný" pracovník, to znamaná pracovně právně nadřízený nebo "kontrolní" pracovník. Jelikož ve většině stanic je jenom výpravčí, tak při předávce služby v takovýchto místech zkoušku dělat dost dobře nelze.
registrovaný uživatel gaja  mail  
13.02.2009 (23:46)  
Mne spíše zaujalo slovo "provozního zaměstnance" a jak by asi znělo vyjádření tiskového mluvčího při hodnocení "vedoucího ..."
12.02.2009 (16:35)  
860 003: Máte pravdu. Chce to si občas vyzkoušet práci toho druhého. Jelikož mám docela dost kamarádů, co jsou strojvedoucí, tak už jsem si to párkrát zkusil. I včetně nehorázného papírování, skvělých nástupů ve 02:00 ráno na ONJ a konce směny v nějáký ,,VĚTRNÝ HŮRCE,, cca ve 23:00 kde nic nebylo a dostaň se domu jak chceš. Tak že docela vím co práce strojvedoucího obnáší.
12.02.2009 (13:56)  
Kladno, Tripolis
Chtělo by to si občas zkusit práci toho druhého a pak kecat.
registrovaný uživatel geralt 
11.02.2009 (19:38)  
Tripolis: Proč na to reaguješ, vždyť on ani neví co to je shoda podmětu s přísudkem.
11.02.2009 (16:56)  
Kladno: No tak to dokážu taky, všechny hodit do jednoho pytle a říct, že např. strojvedoucí jsou akorát arogantní panáci, co už tři hodiny před koncem směny řvou do trsky, že mají konec a že nikam nepojedou. Ale vím, že to není pravda u všech. Za své působení u železnice sem si prošel profese jako člen obsl.nákl.vl., vlakvedoucí nákl. a os.vlaků, signalista a teď jsem shodou okolností právě výpravčí. Můžu Vám říct, že v každé profesi co jsem prošel se bohužel našel vždy nějaký ,,TUPOUN,, co to pohnojil ostatním. Ať už pitim alkoholu na pracovišti, tak i něčím jiným. Ale to není důvod, aby se všichni házeli do jednoho pytle. Kontroly by se určitě měly provádět u všech profesí stejně a ne, že jedni budou foukat o sto šest třikrát za směnu a druzí ani jednou. To je však taky suběktivní ukazatel, pač posledně, když sem sloužil tři směny za sebou, tak sem tam měl jeden den kontrolu v podobě DK, druhý den vedení ze stanice a ten třetí dokonce pány z DI.
registrovaný uživatel Majra  mail  
11.02.2009 (15:57)  
Jo tak raritou .. hehe .. a co např. výpravčí z Blanska asi tak měsíc zpátky???
registrovaný uživatel kladno 
11.02.2009 (15:41)  
Pokud já mám zkušenosti jako strojvedoucí, tak dechová zkouška se u této profese provádí dost často. Na výpravčí přitom každý kašle - žádné kontroly (všeobecně)!!! Přitom to jsou první panďuláci, kteří by měli být zfackováni a propuštěny, protože co z nich většina dokáže vymyslet... A myslím, že je jedno, jestli jsou střízliví, nebo vožralý, páč se to u nich stejně nepozná.
registrovaný uživatel M 
11.02.2009 (14:29)  
Tak stejne raritni je vlastne i ozralej autobusak... Zvlast pokud se "statistika" dela jen z tech, kteri jsou chyceni:)

Ovsem jestli to mel pod kontrolou...:-))
11.02.2009 (14:28)  
Rail-2005: to bude asi ten, co už tam teď není... :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko