Praha - Kontrakt na modernizaci pěti vozů BRm a jednoho vozu řady BRcm na novou řadu ARmpee podepsaly České dráhy se slovenským výrobcem ŽOS Vrútky. Hodnota kontraktu nakonec činí 205 milionů korun, čili cena za jeden vůz mírně překračuje hranici 34 milionů korun. Do kontraktu na modernizaci vozů se přihlásili dva zájemci, kdy o vítězi rozhodla nižší požadovaná cena.
Modernizací by mělo vzniknout šest nových vozů řady ARmpee, které by se měly objevit na kolejích před začátkem GVD 2009/2010. Vozy by měly dostat klimatizaci, kompletně nový interiér včetně vakuového WC a nového opticko-akustického informačního a elektronického rezervačního systému. Vozy také dostanou kompletně nové bočnice s jinými rozestupy oken.
Velkoprostorový oddíl první třídy nabídne celkem 22 míst, uspořádaných do čtyř „boxů“ po čtyřech sedačkách proti sobě, oddělených od zbytku velkoprostoru skleněnou stěnou, podobně jako tomu je u slovenských vozů Apeer. Zbylých 6 sedadel bude umístěno po dvou proti sobě na druhé straně chodbičky velkoprostorového oddílu. Samozřejmostí by měla být přípojka 230V pro každé sedadlo. Barová část bude mít kromě kuchyně také dva stoly se sedacími boxy pro 4 osoby (celkem tedy 8 míst) a 6 barových stoliček.
Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala pro Deník doplnil také informaci o plánovaném nasazení těchto vozů: „Vozy budou běžně jezdit rychlostí 160 km/h, nasadíme je na expresy a spoje Eurocity z Prahy do Žiliny a také na rychlíky z Prahy přes Plzeň do Mnichova a Norimberku.“
Zdroj: Deník.cz, ceskedrahy.cz
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.