..: Anastazja Skopowska - nový název rychlíku Praha - Wrocław :..

Anastazja Skopowska - fotografie, foto: PKP Przewozy RegionalneVratislav (Wrocław) - Poměrně nezvyklý dárek k osmnáctým narozeninám přichystal pro svoji dceru pan Janusz Skopowski. Jen čtrnáct vteřin před uzávěrkou se mu podařilo učinit rozhodující příhoz v historicky první polské on-line aukci na název vlaku. Za cenu těsně převyšující sto tisíc korun (16 100 PLN) získal možnost pojmenovat vlak společnosti PKP PR i zvolit si jeho trasu. Jméno "Anastazja Skopowska" tak od počátku února nově ponese jeden vybraný pár rychlíků spojujících Prahu s metropolí Dolního Slezska.

Aukci zaštítila organizace WOSP, která získané prostředky použije k zakoupení diagnostických přístrojů pro včasné odhalení rakoviny u dětí. Zahájení aukce se odehrálo v úterý 6. ledna, během něhož nabízená cena dosáhla jednoho tisíce zlotých (6 300 Kč). O den později byla veřejná dražba oficiálně anoncována a hned následující den již cena dosáhla hranici 5 000 zlotých (31 500 Kč). Poté aukce pokračovala ještě dalších 12 dní, během nichž nabízená cena vzrostla na trojnásobek. Za dobu jejího trvání bylo zaznamenáno celkem 15 příhozů a samotná webová stránka této aukce byla zobrazena téměř 85 000krát.

WOSP - logo organizace, foto: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

Na pragotronech i v hlášení

Zájem účastníků výrazně předčil očekávání společnosti PKP PR, která k dražbě název vlaku nabídla. "Kromě uživatelů sledujících aukci Allegro nás přímo oslovilo i několik představitelů komerčních společností, organizací a soukromých osob", prozradil její tiskový mluvčí. Nicméně, sotva minutu před koncem všechny překvapil pan Skopowski. Jméno jeho dcery se tak bude objevovat ve společnosti jako Chopin, Sobieski anebo Kiepura.

Dle vyjádření PKP PR bude nové jméno uvedeno jak na informačních tabulích vlaků, tak i ve staničních hlášeních, na odjezdových tabulích či v jízdních řádech. Otázkou však zůstává, zda Anastazji bude dopřán mezinárodní věhlas i v ČR. České dráhy totiž poskytují nejen soupravy vozů (řady B) pro všechny rychlíky Praha - Wrocław, ale navíc i přibližně 65 % trasy je vedeno po českém území. Z informací polských železnic prozatím není vůbec jasné, jaké vlaky vlastně nový název ponesou. Je proto otázkou, zda-li se budeme se záhadným jménem "Anastazja Skopowska" setkávat i na českých nádražích?

Klidná síla byla levnější

KDU-ČSL: Klidná sílaKomerční názvy vlaků nejsou žádnou novinkou ani na našem území, ačkoliv zejména v porovnání s Rakouskem jsou spíše výjimkou. V minulosti jsme se mohli setkat například s názvy Chodovar, Náchodský primátor anebo Žatecký chmel. Největší rozruch však pravděpodobně vzbudil název rychlíku "Klidná síla", který byl veden trasou Praha - Hradec Králové - Týniště nad Orlicí - Letohrad - Lichkov (kudy jezdí i rychlíky Praha - Wrocław). Název si za 80 tisíc Kč zakoupila politická strana KDU-ČSL, ale služeb tohoto vlaku nakonec nevyužila.

Vzhledem k úspěchu dražby se nabízí myšlenka, zda by se tento koncept ujal i v našich podmínkách. Získané prostředky by mohly být využity nejen k charitativní činnosti, ale například i k financování osobní dopravy nebo k obnově zastarávajícího vozového parku... OTÁZKA DO DISKUZE: Zaujala by vás možnost koupit si název vlaku? Kolik by jste za něj byli ochotni utratit?


Autorský text; zdroje: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy a Polskie Koleje Państwowe Przewozy Regionalne

Další podklady: Allegro - aukce na název vlaku PKP PR, Arkady - castingový profil Anastazje, Kurzovní lístek: 1 PLN = 6,295 CZK


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 29.1.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
02.02.2009 (13:05)  
Pekař: Bojím se, že si nerozumíme, ono ani tak nejde o stáří a technické vybavení vozu, jako o jeho stav. Já třeba z principu proti B nemám nic, krásný příklad, co se s těmi vozy dá udělat, jsem viděl na Slovensku a byl jsem z toho unešen: vymění se okna(bo sníh a déšť nepatří k oblíbeným kratochvílím pro cestující), vymění se sedadla (u nich to jsou Borcardy, můžou to být jakákoliv, která jsou od sebe oddělená a ergonomicky tvarovaná, klidně á la 471, oplyšovat žíněnku neřeší zhola nic), celé se to důkladně (třikrát podtrženo) vyčistí a máme za pár šupů pěkný vůz, který v případě elementární péče jiného než srbského typu může v pohodě 15-20 let jezdit, byť asi ne na IC/EC.
Co se týče rekonstrukcí á la Dunakeszi, tak není problém v tom, že by ty naše z MOVO byly o tolik horší, jako tím, že jsou 12 let staré a vývoj od té doby pokročil. A obávám se, že české vlakové čety znají z maďarských vozů jen B (výběhové to vozy na druhořadé rychlíky) a Bmz z CAF Zaragoza, které jsou už dnes v docela mizerném stavu (taky co bychom za cca. 30 mil. Kč po 15-ti letech nechtělí, že?), ale zase na druhou stranu Španělé taky nejsou vzor čistoty a pořádku, takže jsou to vozy navržené tak, aby ta (ne)údržba cestujícím až tak moc nepřišla. Nicméně Dunakeszi rekonstrukce MÁV české čety znát nemůžou, neb ty vozy nejsou RIC a za hranicemi Maďarska je ještě nikdo neviděl. Ostatně se začínají nahrazovat, zatím je objednaných 50 vozů "3. generace", což je reko Bo z Pafawagu Wroclav, a další by měly následovat. Opět by jeden neřekl, jaká krása se z toho otřesného shitu může za pár drobných vyloupnout!
registrovaný uživatel pekař 
02.02.2009 (12:06)  
Pokud v Žilině vidíš soupravu béček, je hanba na místě. Béčka jsou šrot, ostatní vozy bych takhle neoznačil. Souhlasím s tím, co jsi napsal v diskusi o Elefantech. Cestujícího zajímá, jak se mu ve voze sedí, zda si má kam uložit věci a tak například ony cirkusy jsou mezi cestujícímí docela oblíbené ( překvapivé někdy víc než Bmz ). Jinak čistota sedaček našich B(m)ee je stejná jako těch slovenských či maďarských, opravdu bych v tom rozdíl neviděl. Ale ze zkušeností vlakových čet jsem pochopil něco takového, že co se údržby týče, jsou maďarské vozy tím nejhorším co u nás na vlacích vyšší kvality jezdí ( pomineme-li Fatru a spol.:) ). Naopak polské si pochvalují.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
02.02.2009 (10:30)  
Pekař: Samozřejmě jsem psal, že skoro bez výjimky. problém je v tom, že nevidím valného rozdílu mezi B, Bmee s tak špinavými sedačkami, že se člověk štítí sednout (plyš je potřeba cca. po 5-ti letech vyměnit, jinak je nehygienická), mováckými rekonstrukcemi (chybějící záclonky, tlačítka k lamipčkám, děsivý pojezd, v zatáčkách se otevírající dveře od kupé...) a různými méně obvyklými "rychlíkovými" modernizacemi ("cirkusy"...). V takovém Norimberku, když člověk vidí soupravu našeho R, tak se hanbou propadá. Bohužel stejné pocity už jsem zažil i v Žilině nebo Budapešti, což mě irituje ještě podstatěn víc!
Ale musí se nechat, že právě Poláci mají s údržbou svého vozového parku stejné potíže jako my, byť skladbu vozového parku mají podstatně lepší. Ovšem ta nebohá Polka dostala zrovna vlak, který patří k nejhnusnějším spojům v celém širém Polsku, zřejmě byla nechtěné dítě:-).
registrovaný uživatel pekař 
02.02.2009 (9:47)  
SzKT: nechci slovíčkařit, psal jsi téměř bez vyjímky. Jinak, ale potíže českých modernizovných vozů mi přijdou docela v normě. Stačí se kouknout na ty maďarské nebo slovenské, tam je to snad ještě horší.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
01.02.2009 (20:55)  
Pekař: O to, že by na všech dálkových vlacích byly jen B jsem nepsal. Problém je v tom, že díky šílené údržbě ČD už začínají být zubožená i ty vlajková Bmz, když člověk vidí, jak tam chybí opěrky hlavy a stolky, tak to vypadá spíš jak Srbsko než vyspělá Evropa. A moc těch Bmz není, o tom, že "modernizace" z MOVO se nepovedly asi není sporu, když se po 10-ti letech musí modernizovat znovu!!
registrovaný uživatel M 
01.02.2009 (18:00)  
Stara pani - ja ale nemyslel toho "toho" Emila Zatopka, ja myslel uplne jineho neznameho Emila Zatopka, stale zijiciho:)
registrovaný uživatel pekař 
31.01.2009 (11:05)  
SzKT: zas bych to tolik nepřeháněl. Napsat, že všechny dálkové vlaky téměř bez vyjímky mají řazeny vozy B a podobný šrot je blbost. I ty zmíněné potíže s modernizovanými vozy jsou dost utažené za vlasy.
30.01.2009 (20:45)  
Jen k těm názvům. na Slovensku už je komerční jen Slovenka a Šariš. A jinak Hungaria i Vindobona nejezdily jeden GVD vůbec, tuším že to bylo 02/03. Všechny vlaky do Reichu neměly jméno. Pak se dvě legendy vrátily a postupně se názvy vrací dodnes.
30.01.2009 (16:11)  
zajímavá informace *THUMBS UP*...to se mi celkem líbí, bych si nechal pojmenovat ňákej vlak jatyrko ...klidně jen osobáček přerov-bohumín...ale víc jak 5 litrů bych za to nedal:)
registrovaný uživatel aron 
30.01.2009 (13:46)  
Stará paní: Ale Jára Cimrman přece jezdí, je to letní parní vlak na JHMD.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko