..: Zvíkovští nechtějí protihlukové stěny v obci :..

Ilustrační obrázek, foto: Přema Zvíkov (Českokrumlovsko) - Součástí modernizace trati 196 České Budějovice - Summerau je i výstavba protihlukové stěny v obci Zvíkov, kterou tato trať prochází. Toto opatření má obyvatele chránit před zvýšeným hlukem projíždějících vlaků; těm se ovšem výstavba PHS nelíbí, protože by měla rozdělit obec na dvě části. Dvousetmetrová betonová zeď za desítky milionů ochrání pouze jediný obydlený objekt a několik rekreantů v chatové oblasti od hluku, který trvá dohromady asi pět minut denně, a zároveň znehodnotí přilehlé pozemky a omezí přísun světla do oken některých domů. Investor, kterým je SŽDC, naopak tvrdí, že výstavba stěny je v souladu s nařízením krajské hygienické stanice, která se musí řídit přísnými hlukovými normami. Obyvatelé přiznali, že o stavbě betonové zdi vůbec nevěděli a o záměru na její vztyčení se dozvěděli až při samotné výstavbě. Veřejná vyhláška údajně obsahovala jen rekonstrukci mostu s tím, že budovatel má k dispozici pozemky kolem mostu; zeď ve vyhlášce zmíněna nebyla. Obyvatelé Zvíkova protestují proti budované stěně už skoro rok, ale zatím jediným výsledkem je pozastavení stavby na několik měsíců. V březnu tohoto roku se stavební firma chystá znovu budovat. Jedinou možností obyvatel je podat stížnost na ministerstvo dopravy, které je řídícím orgánem celého projektu. To je asi poslední šance jak se rozumně domluvit. Ze strany SŽDC padla nabídka průhledných PHS, jiné řešení krajská hygienická stanice nepovolila.

Zdroj: ČTK/České noviny


xfilipís | 15.2.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
15.02.2009 (23:34)  
Obyvatele Legerky - jasne... Jenze se to vytlaci z Legerky nekam jinam a tam zase budou proti. Holt nekudy to vest musi. Stejne jako nekde musi byt veznice, nekde musi byt jaderna elektrarna, nekde musi byt veprin...
Jenze aji ti lidi z Legerky radi jezdi dopravou, jsou radi, kdyz jsou zlocinci zavreni, radi pouzivaji elektriku a radi (zpravidla) veprovy...
registrovaný uživatel M 
15.02.2009 (23:31)  
To je taknak spolecensky prijate chovani vetsiny...

Sice rocne par lidi umre, ale presto pouzivame auta...
Sice rocne par lidi umre, ale presto se prodava alkohol/sladkosti...
Sice (mozna) rocne par lidi umre, ale presto je v zasuvce 220...
Sice muze Temelin bouchnout, ale presto se postavil...
Sice nejsou konzervacni latky uplne zdrave, ale diky nim potraviny vydrzi dele...
Sice si pri lyzovani muzete zlomit ruku, ale presto lide lyzuji...

Pokud jsou s nejakou veci spojeny dve skutecnosti, ktere jdou proti sobe, tak se holt ten mene dulezity cil potlacuje ve prospech toho dulezitejsiho... S timhle jaksi vlada nema co delat a chova se tak uplne kazdy... V dusledku to pak znamena i to, ze hluk (z jakekoliv) dopravy skodi zdravi (a zkracuje zivot, i kdyz ne tak "razne" jako dopravni nehoda - v souctu let za populaci to ale muze byt i vetsi cislo...), ale presto tu dopravu nezakazeme. Proc? Protoze lide (bez ohledu na vladu) odmitaji vzdat se dopravy kvuli tichu... (stejne jako se nevzdaji devadesatky kvuli "par mrtvejm")

Mas pocit, ze ty ses jinej? Vzpomen si na to, az si priste das svou oblibenou Colu light (treba). Sice to neprospiva zubum, sice umela sladidla maji na telo nezname ucinky a presto si ji das... Jestli zadnej takovej trade-off nedelas, tak OK, udelejte celosvetovej klub vyjimecnych (nebo aspon tech, kteri si na vyjimecny hraji...)
15.02.2009 (22:29)  
M No když vás poslouchám, jak bohorovně obětujete zdraví a životy lidí "vyšším cílům", tak začínám věřit, že máme takovou vládu, jakou si zasloužíme :-(

Mmch ano, třeba obyvatelé Legerky si to omezení dopravy opravdu přejí.
registrovaný uživatel M 
15.02.2009 (22:11)  
A to omezeni dopravy - takhle to lidi chteji? Lide opravdu chteji, aby se chodilo pesky a bylo ticho?
Povazuju za logicky, ze snizovat hluk se snazime vsude, ale nekde to holt nejde, protoze tam jsou vyssi zajmy...

Je to stejny, jako ze auto mimo obec muze 90 (ackoliv je to smrtelna rychlost), protoze kdyby se jezdilo vsude 40, tak by se obetoval cil vyssiho radu. Takhle se proste akceptuje "par" mrtvejch, ale jsme mobilni... Stejny je to u toho hluku. Jde urcite zajistit, aby vsude bylo hluku. Ale ma to svou cenu (a koruny nemyslim...)

Pokud jde o tech 60 dB z fabriky, tak je to patrne o tech "vyssich" cilech. Doprava kilometr za mestem nema smysl (pokud nebudeme delat parkoviste park+hike:-), takze ve meste byt musi. A pokud jde o to, co jak skodi - jsou studie, ktere prokazuji, ze ruzne hluky ovlivnuji zdravi (nebo psychiku a potazmo zdravi) ruzne. Abych tak rekl - kdyz na nekoho budete mluvit cely den, tak z toho infarkt nedostane. Kdyz na nej vybafnete o pulnoci na hrbitove, tak muze stacit jedine slovo:-))
15.02.2009 (22:00)  
Kde berete tu naivitu, že hygienické normy hluku mají co společného s ochranou obyvatel před hlukem...Přečtěte si někdy to přesné znění zákona. Praktické účely tohoto zákona jsou dva:
1. obhájit stavbu PHS
2. papírově omluvit většinu pachatelů skutečného hluku.
Protože tam, kde PHS stavět nelze nebo by nebyly účinné (a tudíž hluk by šel regulovat pouze omezením dopravy) existuje dost výjimek, aby se vešel do "norem". Namátkou:
- vyšší limit pro hluk z dopravy (ano, 60 dB z fabriky zřejmě působí na zdraví jinak než 60 dB ze silnice)
- výjimky pro starou hlukovou zátěž (pod pojmem "stará" chápejte vše postavené před rokem 2000)
- univerzální výjimky ve "veřejném zájmu" (většina hlavních silnic v Praze, nová ranvej ruzyňského letiště apod.)
registrovaný uživatel M 
15.02.2009 (21:33)  
No, abysme se nekam pohli - vi nekdo, zda-li mata PHS stat na severni nebo na jizni strane te trati?
Podle mapy to vypada, ze na severu je par baraku a nejaka zemedelska staveni ci co (kde mozna lidi vubec nejsou), baraky jsou spis na jihu. Pokud na sever od trate nejsou lide, tak tezko mluvit o rozdeleni obce (tezko se da secna provedena tak, ze prumer kruhu deli 90-10 oznacit za rozdeleni)... Jestli to nekoho omezuje, tak jako v cem - nyni mistni bezne odpoledne delaji, ze vylezou z baraku, prelezou koleje, kde nemaji a pobiaji po poli?
No a pokud jde o ten omezeny prisun svetla - v jiznich Cechach sviti slunko ze severu?:-)

Nicmene ano - pokud to lidi nechteji, tak at se to nestavi, kazda uspora dobra. Akorat nevim, jaky je spravny postup v okamziku, kdy 10 rodin je proti zdi a jedna rodina pro. Rozhoduje i v takovem pripade vetsina? A je ten clanek vubec o vetsine? Taky to muze byt tak, do novin o neskutecnem prikori zavolaly dv babky "novo-fobicky"...
registrovaný uživatel M 
15.02.2009 (21:18)  
karosa - tak jestli za zed bude na strane, kde nejsou baraky a na druhe strane nebude vubec, tak OK...

MZ - jak? Ze by pocitacove? Uplne stejne by se dalo zpochybnit, ze proc se pripravovat na velkou vodu, kdyz stejne (v obdobi "sucha") nevime, kudy voda potece... Pripadne treba pri staveni letist by se mohly ranveje stavet tak, ze by se vzdycky postavil kousek, nechalo by se pristat letadlo a pokud by to neubrzdilo, tak by projektanti vedeli, ze musi kousek pristavit a pokus opakovat. No, potom by jednoho dne zaprselo a vystavba by se rozjela znovu:-)
A druha vec - opravdu velmi levna metoda, ten navrh:-)

happy - jde asi hodne o to, ze se to tyka NOVYCH staveb. No a pokud jde o hluk ve mestech, tak by mne zajimalo, jak chces postavit PHS treba na magistrale - jakoze by se postavila zed vysoka 10 metru mezi chodnik a silnici? K tomu ve mestech je tady jaksi urcita nevyhoda jak hluk zachycovat a tou nevyhodou jsou krizovatky. Ty u zeleznice nejsou...

tenzor - on nepsal, ze to nutne zamezi prechazeni koleji, ale to, ze to prehradi ty prirozene ("vyslapane") cesty. A to pravda je
registrovaný uživatel karosa  mail  
15.02.2009 (20:18)  
M,10.42: Co se ti na tom zdá zajímavého? Prostě PHS , která bude stát na jedné straně koleje, bude omezovat přístup denního světla do domů , které leží na druhé straně trati a jsou např. pod náspem té trati.
15.02.2009 (19:49)  
Můj prostý rozum nebere, na základě jakého nezpochybnitelného měření hluku se může projektovat protihluková stěna v rámci prvotní výstavby, dříve než ten hluk vznikne.
Po dokončení stavby a zahájení "zkušebního provozu" na modernizované trati by se mělo začít s měřením hluku vyvolaného jízdou vlaků a když dojde k překročení stanovených hodnot, tak se začně problém řešit. Např. výměnou oken a teprve nakonec stavba protihlukové stěny.
15.02.2009 (19:17)  
AD tenzor PHS mívájí spíš "branky" než překryvy a to jen v místech kde je PHS z obou stran kolejí tam kde je jen na jedné straně tak právě tvoří neprostunou zeď.A pendolino srazilo důchodce na zastávce Týnec nad Laben když přelézal koleje na konci peronu(právě nástupištěm byl kryt) a zrovna zde právě PHS výrazně omezily přelézání koleje
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko