Praha – Dříve ohlášená časově neomezená stávka v dopravě se prozatím odkládá. Důvodem odložení stávky je prozatimní stažení věcného záměru návrhu zákona o plánovaném zdanění zaměstnaneckých benefitů z projednávání ve vládě ČR, jehož předkladatelem je ministr financí Miroslav Kalousek. Nebezpečí stávky odborů však nelze v žádném případě považovat za zažehnané, pouze za dočasně odložené. Případné uskutečnění stávky by způsobilo velmi závažné dopravní komplikace na celém území ČR a Hlavního města Prahy.
Dle společného prohlášení zástupců odborových organizací přijatým po dnešním jednání s Miroslavem Kalouskem, se ministr financí zavázal k tomu, že nepředloží nynější podobu svého návrhu zákona do schvalovacího procesu dříve, než zástupce odborových organizací přesvědčí, že nový návrh je pro ně z hlediska výše daňové zátěže výhodnější. Zároveň přislíbil navrhované znění svého zákona konzultovat se zástupci odborů. –Rozumím oprávněným obavám odborů o benefity zaměstnanců. Stahuji věcný záměr, ale neopouštím ho. Chci ovšem odborářům nejprve předložit čísla, že je návrh pro zaměstnance výhodnější nebo v nejhorším případě neutrální,– komentoval výsledek dnešního jednání ministr.
„Od dnešního dne zastavujeme přípravy na stávku,“ prohlásil po jednání mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček. Ujištění má své ale. „Bezprostřední hrozba byla zažehnána. Zůstaneme ale ve střehu, aby nedošlo k tomu, že by to nějak poškodilo zaměstnance,“ hrozí nadále odbory.
Zdroje: Federace strojvůdců ČR, iDnes
Fakrac - a nejakyho znamyho, co emigroval do Rumunska nebo Ciny mas taky? Ze bysme si udelali obrazek o tom, jak se mas spatne...
Prusa - o vlacich se pise hned v prvni vete. Vlaky jsou ty mezimestske spoje. Podle mne jde jen o idnesovinu:-)
DJ - strana taky vedela, ze pro nas bude nejlepsi, kdyz do toho zapadniho nemecka bude rozdavat jenom povolenky. Je to pro nase dobro - proste to odbory udelaji vsechno za nas:-)
ale nikde se tam nepíše o valcích kromě štěku od FS.
Tak ještě jednou mimořádně. Na tuto částku jsem nepřišel vlastním koumáním. Byla mi sdělena důchodcem, který pracoval na OeBB od svých dvaceti let, kdy jeho rodinu naši komunisté vypudili z republiky. Já mám dnes necelých 10 000 Kč a on něco přes 2000 Euro po zdanění. Oba jsme pracovali v oboru technik-elektro. Mojí chybou bylo, že jsem to tady nezapíchl také. Nemusel bych číst podobné chlísty, které zde uvádí pan antdo. FRK
Takovéto změny by se dotkly (ať už pozitivně, či negativně) všech zaměstnanců, ale stávkovat chtěli jenom dopraváci. Ovšem tito dopraváci jako by věděli, co je dobré i pro ostatní. No a protože jde o lidi z dopravy, tak by samozřejmě těm ostatním tím pádem zkomplikovali dopravu do zaměstnání atd. :-(
Co se tyce sluzebnich cest, tak pokud u CD hrozi, ze si zamestnanci musi platit sluzebni cesty ze sveho, tak potom je situace skutecne vazna... Mimochodem, duchodci (v predchozim prispevku jsi se jiz v podstate do duchodce pasoval) - ti taky jezdi sluzebne?:-))
(Vše v hrubých číslech - a v Rakousku jsou daně vyšší než v ČR, kalkulačku najdete na https://www.bmf.gv.at/MeinFinanzamt/Berechnungsprogramme/_start.htm, položka Brutto/Netto Rechner - ze suprehrubé mzdy se dostanete až k 2/3 na daně!).
Rakouská síťovka na 2. třídu stojí 45.000 Kč, a tak ta síťovka, platy i životní náklady jsou v Rakousku cca 2-2.5x vyšší než v ČR. Taky tam brečí že jsou chudí, a že nemají na zaplacení plynu, když se v lednu zdražil.
Tak ta čísla zkuste podělit a porovnat zvnovu, bude to blíže životu než porovnávat jen absolutní částky.
(Samozřejmě tam platí, že jsou oproti nám "rozežranější", jsou zvyklí na lepší standard života. Ale to my oproti třeba Rumunům taky.)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.