..: Království železnic se rozrostlo o Karlovarský kraj :..

Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Praha — Otevřením druhého z dílů zjednoduššeného modelu České republiky potvrzuje pro Království železnic národní prvenství, co do velikosti modelu. V úterý 7. prosince 2010 byl pozvaným hostům v čele s hejtmanem Josefem Novotným představen Karlovarský kraj se vším, co k němu patří – Karlovy vary s kolonádou, hotelem Thermal i Mezinárodním filmovým festivalem. Své místo našly i hrady Loket, vyhlídka Tři kříže nebo skalní úkaz Kamzík. Nedaleko je situováno i další město Mariánské lázně a příznivci vojenské techniky se mohou kochat stylizovaným vojenským výcvikovým prostorem Doupov, kde právě probíhá cvičení mechanizovaného dělostřelectva. V pořadí druhý kraj české republiky je vyhotoven podobným způsobem, jak dříve otevřený Ústecký kraj. Novinkou je jiný způsob řízení silničních vozidel, díky kterému respektují modelové semafory, umí si dávat přednost a vůbec celkově jejich jízda je více věrná realitě.

Karlovarsko obsadilo v hale Království železnic plochu 51 m2. Plánovaný počet 9 vlakových souprav bude jezdit po 120 m kolejí v modelové velikosti H0. Nejen na modelovém filmovém veletru v Karlových Varech najdeme 1150 figurek. Podle pořadatelů chybí jediná – model samotného ředitele festivalu, Jiřího Bartošky, který by snad měl svou zmenšeninu přijít osadit do modelu osobně. Do modelu bylo osazeno celkem 125 budov znázorňující lázeňská města kraje. Některé z interaktivních prvků ovládají techniku na stanovišti Letecké záchranné služby v Mariánských lázních. Hned vedle Karlovarského kraje mohou návštěvníci již vidět hrubý tvar povrchu Plzeňského kraje. Ten má být dokončen na začátku roku 2011.

Zdroj: Království železnic; foto: Josef Petrák

Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák  Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák  Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák  Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák  Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák 

Josef Petrák Poslat mail autorovi | 16.12.2010 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Modelová železnice

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mr. T 
19.12.2010 (14:33)  
Byl jsme se v KŽ podívat a již nikdy více. To co má být modelem ČR je sice veliké, ale zklamalo mě to. Nejvíc asi novinka KV kraj. CHápu, že autoři staví z německých stavebnic, ale nádražní budovy jsou katastrofa. Co se týká oblouků apod. nedokážu posoudit, nejsem modelář, tak to nekritizuji, ale pocit nemám dobrý. Vidět je doopravdy těch 5 metrů a pak se musí natahovat hlava přes sklo. Jako pouťová atrakce v Praze pěkné, ale srovnávat to s Hamburkem, je vyloženě drzost... Tvůrci se sice snaží, ale je to přeplácané a budovy nemají s opravdovými městy nic společného... Jediné co se mi líbí je práce automodelářů, autíčka jezdí pěkně.
18.12.2010 (9:02)  
Já bych jenom čekal, že pokud má někdo za sponzory a partnery projektu firmy jako ČD, ČD Cargo, Viamont, SŽDC nebo AŽD, kteří se na fungování KŽ bezpochyby finančně podílejí a na velkých reklamních tabulích lákají žáky základních škol na specializované železniční studium a současně pokud někdo popisuje jednotlivé železniční profese v růžových barvách na obřích plátnech a vůbec propaguje skutečnou železnici, že by si mohl alespoň 10 minut vyhradit na to, aby si zjistil, jaká návěstidla se na skutečné železnici používají. Vždyť je to sice komerční (nic proti tomu), ale pořád model železnice. Tak proč vytvářet totální nesmysl, když za stejnou dobu a stejnou cenu vytvořím něco, co by přibližně mohlo odpovídat skutečnosti? Mám jediné vysvětlení - naprostá neznalost autorů. Příklad - umísťovat odjezdová návěstidla tak, že jsou sice vedle každé koleje, ale nejsou otočena na staniční kolej, ale vstříc zhlaví a vjíždějícímu vlaku a vjezdová návěstidla před stanicí zase opačně - svítí vstříc vlaku odjíždějícímu ze stanice - a to vše pod mohutným poutačem AŽD - to už považuji za diletantismus. Ano, rozzářit dětské oči určitě tahle atrakce umí, a pokud se chce KŽ stavět na stejnou úroveň jako například lunapark pana Kočky nebo jiné pouťové atrakce ostatních světských, které dětské oči umí bezpochyby také rozesmát, pak je vše v pořádku. Jenom teda nevím, proč pak horskou dráhu na pouti rovněž nesponzorují ČD nebo AŽD a létející labutě třeba ČSA...
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
17.12.2010 (16:07)  
tak např už ten začátek "Otevřením druhého z dílů zjednoduššeného modelu České republiky potvrzuje pro Království železnic národní prvenství, co do velikosti modelu." zní to jak propaganda ostatní ptákoviny jako počet figurek atd tomu jen dodávají punc rádoby megalomanství..a je zbytečné o tomto hovořit jako o modelu...alespoň v řadách "odborné" veřejnosti
17.12.2010 (15:11)  
Josef Kamiš) K té pompéznosti... Nemohu ji v textu najít. Text je objektivním sdělením, co na kolejišti přibylo. Nic víc v tom nenacházím. A jako modelářský laik si provedení kritizovat netroufnu, takže se s tím budete muset smířit.

Ano, jsou kluby, co dokážou model zpracovat věrněji či podrobněji, ale to fakt s takovýmto vlakodromem nejde srovnávat. Klubaři to piplají i desítky let na malé ploše, KŽ chce prostě velký model. To je prostý fakt.

Já jen přemýšlím, jak by se dala v tomto místě a s daným rozpočtem realizovat představa modelářů "jak na to správně".
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
17.12.2010 (14:43)  
To Jiri Vosecek...nelze čekat na želpage nic jiného než kritiku,páč sem laická veřejnost neleze takže kdykoli se tu objeví něco z "Království" železnic (ve skutečnosti se o žádné království nejedná) v drtivé většině se jejich pompézní oslavné novinky setkají na ŽP s neúspěchem.Tak to prostě je...stejně jako každý z řad zdejší odborné veřejnosti ví,že je laické veřejnosti uplně jedno kde stojí návěstidlo či jaký je radius oblouku.To neni žádný převratný objev.Bez znechucených odborníků se jistě kde kdo obejde ale je logické,že se najde pár servrů kde podobné počiny nikdo nepochválí..tak to bylo..tak to je...tak to bude
17.12.2010 (13:52)  
Ti co to staví to určitě nedělají se záměrem se zalíbit čtenářům zelpage.cz.

Hmm... K tomu bych tak ještě čekal komentář, že sám bych to líp neudělal... (což je pravda).
registrovaný uživatel VencaM 
17.12.2010 (13:36)  
To je bohužel pravda. V.
17.12.2010 (13:26)  
Drazí místní odborníci,
laická veřejnost skutečně neřeší poloměr směrového oblouku a to, jestli je návěstidlo správně. Je to atrakce a jestli chcete kopii reality, tak běžte do těch klubů, kde to mají dokonalé.

Ti co to staví to určitě nedělají se záměrem se zalíbit čtenářům zelpage.cz. Bez vás, několika znechucených odborníků, se skutečně obejdou.
registrovaný uživatel VencaM 
16.12.2010 (23:19)  
To letiště je naprosto ultimátní!
A s tím jak tvrdí richardisko, že není vidět dál, jak 5-10 metrů, si dovolím lehce nesouhlasit. Já viděl tak maximálně do 5 metrů. Konkrétně mě zajímalo, co stojí v Děčíně v depu na točně (asi to byl Děčín). Vím jen že to bylo černý, parní a velký. Ta točna ode mě nebyla dál jak 4-5 metrů a neměl jsem z toho modelu vůbec nic. V.
registrovaný uživatel Honzík  mail  
16.12.2010 (21:46)  
1.kapr- ve Wunderlandu už Urban jezdí
Dnes mi přišla zpráva do e-mailu o zprovozněném letišti, tak zde je odkaz http://www.youtube.com/watch?v=-kkhhlezdSU

Vstupné stojí jen 10EUR na celý den, takže si troufám říct, že je tam hodně muziky za málo peněz
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko