..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DenSha  mail  
23.01.2009 (10:06)  
M: zkuste si nejdřív něco přečíst o in-kartách... Bez dotázání čipu není možné zjistit, jaká je na něm nahraná aplikace (in-zákazník, in-junior....) a jestli tam vůbec nějaká je. Navíc se z toho dá dělat zpětně statistika.
Z elektronickou peněženkou na in-kartě se taky jinak než elektronicky manipulovat nedá, nebo vy vidíte zůstatek pohledem na in-kartu?
registrovaný uživatel M 
23.01.2009 (9:16)  
Pokud je porad offline, tak proc se vlastne ta popka poziva a proc se priklada karta? Kdyz je to porad offline, tak to teda nema co kontrolovat
23.01.2009 (7:41)  
Ber zpět. Průvodčí je pořád offline systém a přenos dat do systému bude mít malou, ale závažnou chybovost. Tedy někdo pojede zadara a někdo třeba zase omylem zaplatí aniž pojede. A pořád musí být někde možnost kontroly, co mi ČD vlastně účtuje - čili pravidelné výpisy?
registrovaný uživatel M 
23.01.2009 (7:11)  
DenSha - ackoliv chapu, co mi chces rict (a co mozna bylo receno tobe), tak s tim nesouhlasim. Duvod? Offline pruvodci by asi opravdu uz "projetou" jizdenku nemohl poznat, ale system jako takovy to potom zpetne vyhodnotit musi velmi snadno, protoze jeden listek by byl "cvaknuty" dvakrat ve dvou ruznych (no vlastne stejnych:) vlacich.
Takze tady mame poruseni podminek nebo bezduvodne obohaceni nebo co ja vim, jak to nazvat a vinika mame v databazi. Dokonce mame i jeho cislo uctu (cislo karty).
Kdyz to trochu prezenu (nemyslim, ze by to melo byt zrovna takhle!), tak registrovani uzivatele by v podstate mohli jezdit bez listku uplne a podle zaznamu z tech popek by se pak jen vystavovala faktura, protoze dobre vime kdo-kdy-kam.

Abych tak rekl - hazeni svetlic na hriste zabranit nejde, ale pokud budou listky na jmeno a kamerovy system, tak vime naprosto presne, za kym jit, az hasici poslou fakturu:-)

PS: Vychazi to teda z me predstavy, ze ty krabicky pruvodcich (popky?) dokazi shromazdovat data, co snad dovedou. Pokud to tak neni, tak samozrejme beru zpet
registrovaný uživatel DenSha  mail  
23.01.2009 (1:29)  
M: je to nejspíš z technických důvodů, už se to tady řešilo. Bylo by potom možné v rámci platnosti použít jízdenku vícekrát a nebyla by možnost, jak ji zneplatnit.

Už jsem psal kvůli tomuto na ČD, e-shop na R - EC IMHO ztrácí na atraktivitě, raději si koupím jízdenku se stejnou slevou v uniPAJ a nejsem vázaný na nic.
22.01.2009 (17:03)  
Ve vozech 810 je k dispozici 48V střídavých, bohužel kmitočet závisí na otáčkách motoru. Když se dohodneš se strojvedoucím a dovolí ti otevřít podlahu, tak si můžeš přímo k alternátoru připojit vlastní transformátor 48/220. Notebooku proměnný kmitočet nevadí. Alternátor je pod tím malým poklopem v podlaze, spolu s kompresorem. Pod velkým je motor.
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.01.2009 (14:53)  
Mám dotaz. Kdy budou zásuvky v motorových vozech ř. 810, které jezdí na expresech Praha - Luhačovice? V případě zpoždění většího jak 30 minut mají R a Ex z Prahy zákaz vjezdu na 346 a místo nich jede 810. A když sólo 810 nahrazuje i první třídu a jede jako expres. Měla by mít zásuvky v prostoru nahrazující první třídu.
22.01.2009 (14:40)  
Sporákák ne, má to deklarovaných 110W, když jsem ten měnič kontroloval tak jsem změřil jádro transformátoru, může to mít 60W a být rádo.

Do roku 1970 rotační měnič UCW2 o výkonu 66W od roku 1970 tranzistorový střídač FAGA 2450.002 o výkonu 110W.
Citace z knihy Osobní vozy ČSD Nadas 1977.

http://www.elektroworld.info/modules.php?name=News&file=article&sid=191
registrovaný uživatel M 
22.01.2009 (9:52)  
Jinak kdyz jsme u toho internetu... V eshopu skoncily mistenky zdarma...
Porad ale plati, ze nelze (v kombinaci s jizdou bez mistenky to povazuji za nesmyslne) nakupovat "open" jizdenky nebo jizdenky prestupni...
registrovaný uživatel M 
22.01.2009 (9:37)  
No ale zase by tam sel pripojit sporak, ne?:-) A pak ze JLV ve vlaku nemuze mit konkurenci:-))
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko