Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.
ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...
Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.
Zásuvky ano, ale...
V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.
Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage

Z elektronickou peněženkou na in-kartě se taky jinak než elektronicky manipulovat nedá, nebo vy vidíte zůstatek pohledem na in-kartu?
Takze tady mame poruseni podminek nebo bezduvodne obohaceni nebo co ja vim, jak to nazvat a vinika mame v databazi. Dokonce mame i jeho cislo uctu (cislo karty).
Kdyz to trochu prezenu (nemyslim, ze by to melo byt zrovna takhle!), tak registrovani uzivatele by v podstate mohli jezdit bez listku uplne a podle zaznamu z tech popek by se pak jen vystavovala faktura, protoze dobre vime kdo-kdy-kam.
Abych tak rekl - hazeni svetlic na hriste zabranit nejde, ale pokud budou listky na jmeno a kamerovy system, tak vime naprosto presne, za kym jit, az hasici poslou fakturu:-)
PS: Vychazi to teda z me predstavy, ze ty krabicky pruvodcich (popky?) dokazi shromazdovat data, co snad dovedou. Pokud to tak neni, tak samozrejme beru zpet
Už jsem psal kvůli tomuto na ČD, e-shop na R - EC IMHO ztrácí na atraktivitě, raději si koupím jízdenku se stejnou slevou v uniPAJ a nejsem vázaný na nic.
Do roku 1970 rotační měnič UCW2 o výkonu 66W od roku 1970 tranzistorový střídač FAGA 2450.002 o výkonu 110W.
Citace z knihy Osobní vozy ČSD Nadas 1977.
http://www.elektroworld.info/modules.php?name=News&file=article&sid=191
Porad ale plati, ze nelze (v kombinaci s jizdou bez mistenky to povazuji za nesmyslne) nakupovat "open" jizdenky nebo jizdenky prestupni...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











