..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
26.01.2009 (2:32)  
Zdravím všechny, nedá mi to se nepřipojit k zásuvkové diskuzi.
Možná jste to tu již řešili, ale já to na dvanácti stranách diskuze nenašel

Nevíte kdy by se měli rekontruovat vozy Ampz73, kdy by v rámci reko dosadili zásuvky, když už zde je přestavba díky CZE naprosto triviální ??

slyšel jsem od jednoho šikovného průvodčího, že by k tomu mělo dojít údajně v dohledné době, ale kdy to netuším, zda už je to v plánu na příštích deset let :-(
registrovaný uživatel M 
25.01.2009 (21:24)  
K elektronickym listkum jeste takto - clovek si je muze vytisknout doma (OK, to lze udelat i 5x, ackoliv zpetne to je snadno dohledatelne), ale jdou vyzvednout i na nadrazi (v pokladne i automatu) a tohle opakovane udelat NEJDE. Takze kdyz uz pro ty domaci vytisky, tak pro ty "objednane" to jit musi bez jakychkoliv dalsich podminek nebo zmen!
registrovaný uživatel M 
23.01.2009 (23:13)  
Borovicka - ale stejne prece funguje i offline platebni karta... Kdyz ti bude nekdo podobny, tak mu to zjevne nepomuze, protoze na "ksicht" to nefunguje. Funguje to na tu kartu a bez te by nevyjelo ani tvoje jednovajecny dvojce
registrovaný uživatel DenSha  mail  
23.01.2009 (19:54)  
M: Potom se omlouvám za zbytečné narážky.

B: Karty si prostě musí člověk hlídat. Když někde ztratíte peněženku s hotovostí, taky o ni nejspíš přijdete.
23.01.2009 (14:23)  
Ve vlaku v podstate muze jen zjistovat kdo jede a pri synchronizaci se zjisti jestli dotycni meli i listky. cili pevne verim ze ta vyzva byla urcena borovickovi:-)
aha, tak když mi někdo bude přibližně podobný, tak může projezdit majlant na můj účet (nebo drah, když budu mít in-kartu už řádně zabloklou a průvodčí ještě nebude synchronizován) pokud kartu ztratím.
23.01.2009 (11:55)  
To M: Režijkář v 1 to je kapitola sama pro sebe. Docela by mě zajímalo jestli všichni co tam jezdí opravdu mají doklady na 1. třídu.
registrovaný uživatel M 
23.01.2009 (11:13)  
densha: moje otazka byla recnicka... chtel jsem ji naznacit, ze pruvodci (trvale) offline neni. Ve vlaku v podstate muze jen zjistovat kdo jede a pri synchronizaci se zjisti jestli dotycni meli i listky. cili pevne verim ze ta vyzva byla urcena borovickovi:-)

ps: internet je k hovnu kdyz jako 1.trida jede A misto Aee a obsadili ji muzove v modrych kabatech s cernou brasnou pres rameno
registrovaný uživatel DenSha  mail  
23.01.2009 (10:13)  
Jindřich Březina: aplikace je uložená přímo v čipu karty. Není třeba v POPce tahat databázi všech uživatelů in-karet a jejich aplikací. Proto i v případě on-line změny aplikací je třeba nechat in-kartu aktualizovat na nádraží.
registrovaný uživatel DenSha  mail  
23.01.2009 (10:10)  
ad M ze 7:11:
myslím, že takhle by to fungovalo. Na podobném principu fungují reklamace nepoužitých dokladů. Když se tento nezkontroluje POPkou, tak se návratek zpětně uzná, jinak nikoliv.
23.01.2009 (10:09)  
To M> Popka se synchronizuje ve stanicích. Proto po tobě chtějí aby když si koupíš aplikaci na kartu tak jsi sebou 5 dní vozil potvrzení. 5 dní je nejzazší termín kdy se synchronizují popky od čet co doprovázejí Os. Navíc jestli jsem to pochopil správně, tak například když v pendolínu dáváš lístek z E-shopu tak se jeho kontrola zaznamená. Protože prý stačí pokud máš lístek a nejedeš napsat o nevuyžití a peníze se ti vrátí. Tak nějak to vysvětlovala četa někomu ve vlaku, pokud někdo může tak ať to potvrdí. Tu první část mám od pokladní.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko