..: Rekonstrukce Apee, Aee, Bee a Bpee ve skluzu :..

Bee_reko_Trnava, foto: Ris Trnava/Plzeň - Probíhající rekonstrukce většího množství vozů řad Apee, Aee, Bee, Bpee pro vlaky vyšší kvality, která měla být dokončena tak, aby vozy mohly začít jezdit od tohoto grafikonu (viz kompletní informace o zakázce nebo představení vozu Bpee239), je ve skluzu. Dle tiskového mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „převzaly dráhy zatím 27 vozů ze 40“ bez specifikace, o které konkrétní řady vozů se jedná. Zbylé vozy ŽOS Trnava a.s. slibuje dodat do konce ledna.

Nasazování rekonstrukcí

Rekonstruované vozy se začaly v provozu objevovat ihned po svém dodání, například na páru spojů EC Jaroslav Hašek. Našim redaktorům se povedlo již otestovat vůz řady Apee141, a to k plné spokojenosti. Chodové vlastnosti i výkon klimatizace uvnitř vozu byly optimální. Ve chvílích „nejvyšší dostupnosti“ byly na EC Jaroslav Hašek řazeny celkem čtyři rekonstruované vozy z plánované čtyřicetikusové série: jeden Apee a tři Bpee.

Pro grafikon 2008/09 jsou vozy již turnusovány, například na vlaku EC 118/119 Comenius a tak je otázka, zda chybějící vozy nepřinesou komplikace. Například 20.12.2008 byly na zmíněném EC 119 řazeny místo vozů Bee vozy B. Chybějící vozy tak nepřispívají k obrazu vlaků vyšší kvality ČD, i když i tak je tento obraz „pošramocen“ zvoleným řazení vlaků na Slovensko, například EC Odra.

Jedinou útěchou může být snad jen to, že ČD se chystají vůči ŽOS Trnava uplatnit dohodnuté sankce a zpráva z posledních dnů o zadání výběrového řízení na vozy řady Bimz, které by mohly být záchranou vozového parku vlaků vyšší kvality. Nezbývá než si přát, aby se všechny vozy objevily co nejdříve v provozu a hlavně, aby měly vyšší disponibilitu než před rekonstrukcí.

Zdroj: České dráhy, vlastní pozorování


Jindřich Březina Poslat mail autorovi | 2.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel George_L  mail  
02.01.2009 (11:22)  
Minulý rok jsem jezdil v neděli do Prahy EC ODRA. Kolik BÉČEK je tam zařazeno nyní? Tolik kolik je uvedeno v ŘAZENÍ na ŽELPAGE a nebo jezdí B i místo některých Bmee. (EC Czech smade)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
02.01.2009 (10:44)  
Co me na vozovem parku a jeho modernizaci vytocilo v poslednich dnech nevice?
1. turnusovani rady B na EC. To je problem udelat z toho Ex nebo na Slovensko posilat alespon Beer (ne RIC)?
2. Neuspesna vyberova rizeni na vozy 954 a reko 842. To se CD neumi dohodnout s budoucim zpracovatelem? Vzdy tomu tak bylo a ted najednou z nas delaji v..y.
3.Myslenka, ze vozy Bimz budou nasazova na "vlaky vyssi kvality". To uz je vazne drzost. Ty vozy tam konstrukcne nepatri a maji posilit spis segment dalkove dopravy nizsi kvality, nez nesmyslna EC.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
02.01.2009 (10:29)  
RIS: PRavda - tahle podstatná informace tam chybí a já přiznávám, že jsem na to zapomněl - ač se ke mně tohle info dostalo.
registrovaný uživatel RIS  mail  
02.01.2009 (10:23)  
No nevím, nakolik jsou zdejší informace zdrojem ČD, ale bacha: ŽOS Trnava nemůže za to, že několik vozů do dílen dorazilo až v říjnu 2008, tedy na poslední chvíli... navíc Bpee239 jsou už přes měsíc kompletní, u Apee141 jezdí 001, 002, 004, 006, 007, 008 - 009 a 010 nevím, Aee šly do MOVO také na poslední chvíli, tak proto nejsou k dispozici. Kdyby tam ty vozy chodily během hlavních prázdnin, tak už jezdí, ale když se vše posílalo za minutu dvanáct, rozumějte takřka několik týdnů před novým grafikonem, tak... ještě v říjnu jsem viděl několik vozů, které byly v plánu na modernizaci a pravidelně vozily cestující (třeba taková Bee 20 -70 53x)

No a kdyby vás zajímalo proč ty vozy chodily tak pozdě, tak nejspíše i proto, že začátkem ŠR 2008/2009 byla na ONJ taková krize, že nebyly k dispozici skoro vůbec ND na Bmee a A/B(p)ee... takže se jezdilo s čím se dalo...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
02.01.2009 (9:53)  
Semík: Jistě, ale tam je nejspíš chyba u ČD, než u dodavatelů, co ty na to? Jo kéž by tak někdo vytřepával pokuty z ČD za to, že šíří poplašené zprávy a že většina humbuku okolo nových, či reko vozů, končí v nejlepším případě jednoročním zpožděním, v nejhorším ututláním a fiaskem.
registrovaný uživatel Semík  mail  
02.01.2009 (9:47)  
2 Martin Grill :Tak třeba: Bimz, Desira. To tu taky mělo být už od začátku GVD. ŠKODA mi ku podivu nevadí, protože se operativně pronajali TAURUSY, takže její skluz není tak moc znát. Bohužel u Bimz je to -100 a u Desir -8.
02.01.2009 (9:44)  
on je velky problem take v tom, ze se na jiz dodanych vozech neustale objevuji nejake zavady, casto i takove, ktere znamenaji vyrazeni vozu z obehu. Neni dne, aby se na ONJ nejaky neobjevil v hale s nejakym problemem - nejcasteji s rozbitym wc, dvermi... Pak ty vozy chybi..
registrovaný uživatel happy 
02.01.2009 (9:29)  
Tak na ty sankce sem tedy zvědav.Ale snad opoždění dodávky bude znamenat lepší kvalitu provedených prací neb na to mají delší dobu
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
02.01.2009 (9:25)  
Semík: Jestli narážíš na Plzeň tak věz, že vývoj a stavba nové mašiny je skutečně jiná liga, než přepatlání něčeho, čeho hrubé stavby se ani nedotkneš. Kdyby jim místo sankci radši nechali přepatlat jeden vůz grátis, anebo se slevou ve výši té pokuty...
registrovaný uživatel Semík  mail  
02.01.2009 (9:03)  
No tak, kdyby všechny zakázky týkající se vozidel pro ČD měli jen 6 týdnů zpoždění. To by bylo super.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko