..: Rekonstrukce Apee, Aee, Bee a Bpee ve skluzu :..

Bee_reko_Trnava, foto: Ris Trnava/Plzeň - Probíhající rekonstrukce většího množství vozů řad Apee, Aee, Bee, Bpee pro vlaky vyšší kvality, která měla být dokončena tak, aby vozy mohly začít jezdit od tohoto grafikonu (viz kompletní informace o zakázce nebo představení vozu Bpee239), je ve skluzu. Dle tiskového mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „převzaly dráhy zatím 27 vozů ze 40“ bez specifikace, o které konkrétní řady vozů se jedná. Zbylé vozy ŽOS Trnava a.s. slibuje dodat do konce ledna.

Nasazování rekonstrukcí

Rekonstruované vozy se začaly v provozu objevovat ihned po svém dodání, například na páru spojů EC Jaroslav Hašek. Našim redaktorům se povedlo již otestovat vůz řady Apee141, a to k plné spokojenosti. Chodové vlastnosti i výkon klimatizace uvnitř vozu byly optimální. Ve chvílích „nejvyšší dostupnosti“ byly na EC Jaroslav Hašek řazeny celkem čtyři rekonstruované vozy z plánované čtyřicetikusové série: jeden Apee a tři Bpee.

Pro grafikon 2008/09 jsou vozy již turnusovány, například na vlaku EC 118/119 Comenius a tak je otázka, zda chybějící vozy nepřinesou komplikace. Například 20.12.2008 byly na zmíněném EC 119 řazeny místo vozů Bee vozy B. Chybějící vozy tak nepřispívají k obrazu vlaků vyšší kvality ČD, i když i tak je tento obraz „pošramocen“ zvoleným řazení vlaků na Slovensko, například EC Odra.

Jedinou útěchou může být snad jen to, že ČD se chystají vůči ŽOS Trnava uplatnit dohodnuté sankce a zpráva z posledních dnů o zadání výběrového řízení na vozy řady Bimz, které by mohly být záchranou vozového parku vlaků vyšší kvality. Nezbývá než si přát, aby se všechny vozy objevily co nejdříve v provozu a hlavně, aby měly vyšší disponibilitu než před rekonstrukcí.

Zdroj: České dráhy, vlastní pozorování


Jindřich Březina Poslat mail autorovi | 2.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bpee  mail  
02.01.2009 (19:43)  
Jeden postřeh. GVD 2007/08 - na většině IC Bpee, Bee (i když ke konci se začaly vytrácet a byly nahrazovány třeba Bmee), GVD 2008/09 - to nejlepší, co vás na IC může potkat, je Bmee.
Kde se poděly ty vozy? A nevymlouvejte se furt na Trnavu, když i bez ní mají mít ČD 23 Bee, 27 Bpee...
registrovaný uživatel MS 
02.01.2009 (17:26)  
Hlavne mi ta rekonstrukce nepripadne nijak vyrazna z pohledu cestujiciho, ale jestli se tam vylepsilo plno technickych veci, pak to beru. Z myho pohledu je tam nova klima, kterou zatim nijak nepocituji a tmave modry potahy. Aspon ty zavesy se mohli jeste vymenit. :D
02.01.2009 (17:02)  
Ono celá taškařice kolem toho je opravdu děsná... Logiku rekonstrukce již jednou rekonstruovaných vozů, když by mohli udělat další vozy... Navíc třeba takové "staré rekonstruované Aee" považuji za nejlepší jedničku... A jel jsem jím i kolikrát v létě a že by to tak notně potřebovalo extra klimu, to se říci nedá. To samé platí i u Bee a Bpee. Na Apee jsem nikdy štěstí neměl... :)
registrovaný uživatel MS 
02.01.2009 (15:20)  
2 Jiri Prusa: Tak ja myslim, ze oni ani zadne paky nejsou potreba. Je nejaka smlouva, datum dodani a pripadne sankce za kazdy den/tyden zpozdeni. Neni co vic resit, jestli maji ZOS Trnava tolik prostredku, aby sis dovolili platit (rekl bych ze nemale) sankce, pak spechat opravdu nemuseji. :)
02.01.2009 (13:12)  
ad EC ODRA: v neděli tam jedno Bmee jelo aby se asi neřeklo ;)
registrovaný uživatel Pjetro 
02.01.2009 (13:04)  
Nedávno jsem měl možnost testnout 1. třídu Apee. Můj názor - vyhozené peníze. Ty vozy nebyly zase na tak špatné úrovni, že by potřebovaly další reko, ještě za tu cenu (navýšenou o leasing). Celé mi to přijde opravdu kouzelné. Radši bych vozil prdel v těch starých Bee,Bpee,Aee,Apee s vidinou toho, že i třeba v delším časovém horizontu místo těch 40 vozů udělají za stejnou cenu vozů třeba dvojnásobek, viz. třeba slovenské Bmeer. Kroutit hlavou asi nemá smysl, při pohledu na písmena ČD by člověk nedělal nic jiného.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
02.01.2009 (12:39)  
J.B.: formulace je vcelku dobra, tu myslenku poprve vyslovila - pokud vim - ing. Hnulikova v nejakem chatu. Myslel jsem, ze to je omyl, ale uz jsem to zaznamenal z ust ČDmanů nekolikrat.
02.01.2009 (12:31)  
Ale rekonstruované vozy fakticky patří f. ING lease. ČD jsou jen provozovatel nikoliv vlastník(vozy,resp jejich modernizace jsou na leasing) takže vlastně pořádně nemají páky jak tlačit na ŽOS Trnava to musí vlastník vozů. Přístavba vozů se nestíhala,ale stejně po přístavbě vozy dost dlouho nečině stáli v Plzni nebo v Trnavě a čekalo se a čekalo,takže težko říci kdo zato muže(resp. jako vše v tomto stáně nikdo za nic).
registrovaný uživatel Kamzik 
02.01.2009 (12:01)  
George_L: Vcera na Odre same B, jedno BDs, WRm a indexove Apee
registrovaný uživatel EC 174  mail  
02.01.2009 (11:30)  
Nemůžu si pomoct, ale nové vozy Apee se mi zdají poněkud méně komfortní než původní zelené Apee, zejména jsou v nich tvrdší sedadla, velmi často chybí koberce a rovněž nefungují vnitřní automatické dveře, takže jsou stále otevřeny a z představku vozu jednak na cestující táhne a jednak je i více hluku, např. v důsledku otevírání čelních dveří.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko