..: Posilová pendolina, výhradně formou následu :..

680.002 zkouškaOstrava — Ke každoročním předvánočnímu koloritu patří, vyjma tradičních trhů a nákupní horečky v supermarketech, také zvýšená frekvence cestujících v dálkové dopravě. I České dráhy proto letos opět posilují spoje, přičemž se zaměřily také na svůj top-produkt, SuperCity Pendolino. Dnešní odpolední spoje jsou již zcela vyprodané, vypraven má proto být spoj SuperCity v poloze SC 509, ale bezprostředně za ním také spoj následný.

Nabízí se otázka, proč nejedou v době zvýšené frekvence soupravy spojené. Technicky to možné je, ale dle našich dřívějších dotazů to není nikterak jednoduché. Jednotky ř. 680 jely spojené snad jen jednou za svou historii, nebyly ovšem obě činné. O ověření možnosti řízení obou jednotek jedním strojvedoucím se také zatím nikdo nepokusil. Přitom ucelené jednotky k vícečlennému provozu přímo vybízí a u jiných typů se nejedná o nic neobvyklého, ať už se jedná o zcela standardní spojení jednotek ICE nebo ICN v zahraničí, nebo řadu 471 v pražské aglomeraci. A jak se řeší situace, kdy je souprava delší než peron? Průvodčí uzamkne dveře postižených vozů před příjezdem a včas ohlásí tuto komplikaci cestujícím. Ale stanice Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. by měly být vybaveny nástupišti dostatečné délky hrany pro výstup ze všech čtrnácti vozů zdvojeného pendolina.

V pátek pojede mimořádné pendolino v 17.23 z hlavního nádraží v Praze jako SC 509 (vedeno jako 1. násl IC 509); v sobotu pak mimořádný spoj SC 504 s odjezdem v 9.27 z ostravského hlavního nádraží (vedený jako Sv. 1. násl 502 a IC 504). Pro páteční násled spoje SC 509 neplatí tarifní sleva RailPlus, stejně jako pro spoj pravidelný.

Zdroj: tisková zpráva Českých drah, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 19.12.2008 (14:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
24.12.2008 (15:05)  
A jak by ten Linec měl jako vypadat? To by všechny dálkové spoje do tohoto města byla vedeny Pendem?
registrovaný uživatel M 
22.12.2008 (19:45)  
Jezdi na spojenych ICE dva firove?
registrovaný uživatel Kazan  mail  
22.12.2008 (18:57)  
Pikehead : trošku jsi mne nepochopil, já nesrovnávám, ani to nelze. Ale až to, co podle tebe není zas takový zázrak, najezdí tolik kilometrů a odveze tolik lidí, co žabotlama, pak lze uvažovat o srovnání. A ještě je otázkou, jestli se Pendolino těch čtyřiceti let dožije :-)
22.12.2008 (8:55)  
Ehm, ono Pendolino neni zas takovy zazrak, ale srovnavat ho se 40 let starou popelnici si opravdu nezaslouzi... :)
registrovaný uživatel Kazan  mail  
22.12.2008 (7:12)  
Ono vůbec není jisté, pokud by šlo spojit dvě soupravy, že by jel jen jeden strojvedoucí. Pokud si pamětníci vzpomínají, tak na spřažených dvojicích žabotlam byli také dva fírové (druhý zpravidla na zadním čele)...
21.12.2008 (22:27)  
Samozrejme, ze to je mozny. Ale kazda mutace Pendolin ma odlisne software a pokud kuplovani nikdo u CD nepozadoval na zacatku (tomu se nelze pri kapacite soupravy divit :-D ), bude se jednat o change request, ktery si dodavatel vyuctuje - a to muze klidne stat par mega CZK a ty asi nikdo v tuto chvili nechce platit...
registrovaný uživatel thingie  mail  
21.12.2008 (20:34)  
Ve Finsku pokud vím spojují svá Pendolina (která by neměla být až tak strašně moc odlišná od těch našich) jak diví, ne?
registrovaný uživatel junkrs 
21.12.2008 (20:34)  
Nevím, jestli už to někdo někde zmiňoval, ale myslím si, že vlakům typu SC Pendolino, by k vyšší obsazenosti určitě pomohlo rozlišení výše příplatku podle časové atraktivity spoje. Kdysi (asi 10 let nazpět :-) ) jsem to již četl v JŘ u TGV, tak mě napadlo, že to ještě někoho nenapadlo. Nebo napadlo, ale nějak to nedopadlo? :-)
21.12.2008 (18:46)  
Naplni, nenaplni... Na Linec vede pomerne frekventovana silnice, docela caste jsou tam prazske znacky-kam do Rakouska ti lide jezdi a proc?

Jinymi slovym, prepravni potencial tam je, zalezi na domluve a ochote OeBB a CD, jestli je chteji oslovit a odvezt za prijatelnych podminek vlakem.
registrovaný uživatel junkrs 
21.12.2008 (18:36)  
Praha-Linec bude asi ještě slabší než "nach Wien". V současnosti se Pendolino naplní asi jen Praha-Ostrava a zpět. V trase Linec-Praha by se snad mohlo naplnit jedině ráno z Č. Budějovic a odpoledně zpět. Po dokončení 4. koridoru by mělo být spojení na jih rychlejší než busem i po dokončení D3, tak se nechme překvapit.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko