..: Program ČéDés má nalákat mladé k práci pro ČD :..

ČD v pohybuPraha - České dráhy rozjely stipendijní program určený pro studenty devátých ročníků základních škol. Dopravce se tak snaží reagovat na věk provozních zaměstnanců. Dle personálního náměstka drah Milana Ruttnera průměrný věk zaměstnanců ČD stoupá. Dlouhodobě je známý nedostatek strojvedoucích, jejichž věk se v průměru pohybuje okolo padesáti let. Dráhy tak chtějí oslovit potenciální zájemce o práci na železnici. Ti musí úspěšně absolvovat přijímací pohovor a dále uzavřít smlouvu, která je bude po maturitě zavazovat k 5 rokům práce pro České dráhy.

Lákadlo pro případné zájemce a uchazeče bude například bezplatné ubytování při studiu, příspěvek na vzdělávání a školní pomůcky, či bezplatné cestování vlaky. Program nazvaný jako ČéDés bude od školního roku 2009/10 realizován na devíti partnerských školách.

Více informací na webu Českých drah. K výměně názorů na toto téma máte prostor i na diskuzním fóru ŽelPage.

Zdroj: TZ ČD


Vítek_V | 5.1.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
05.01.2009 (15:16)  
Jedna věc je, že se propouší výhybkáři, signalisti a jiní provozní zaměstnanci, ale je pravda, že fírové opravdu nejsou. Na této pozici je potřeba mít zdravé a perspektivní zaměstance, pro které bude povinné uvázání na 5 let jen malý detail. Tohle je povolání vyžadující i značné zkušenosti a praxi a dobrým strojvůdcem se člověk nemusí stát ani za těch 5 let. Je třeba tedy člověka, který má potenciál nesnížené výkonnosti alespoň po dobu 30 let, což rekvalifikací 50 letého zaměstnance nedosahnu. Nic proti starším lidem, ale polovina populace v tomto věku již má velké problémy vyhovět zdravotní způsobilosti.

Nicméně nechci, aby to znělo, že si takových lidí nevážím. Pokud už nebudu potřebovat kupříkladu výpravčího z nějaké menší stanice, mám 2 možnosti. Buď je ten dotyčný tak schopný, že bude po rekvalifikaci možné, aby pracoval třeba na centrálním dispečingu nebo v opačném případě alespoň třeba na pokladně či v jiné pozici, kterou by mohl vykonávat.

Nicméně praxe ukazuje, že tito lidé (50+) preferují odchod od společnosti (myšleno teď všeobecně - ne ČD) v rámci nějakého restrukturalizačního programu spojeného s vysokým odstupným a dalším sociálním programem, před rekvalifikací na jinou pozici v rámci společnosti. Proto je potřeba urychleně vyškolit větší množství mladých lidí.
05.01.2009 (15:02)  
Podle mě je to nápad dodrý, ale uvědomte si, jak myslí člověk v 15 letech. Když mu někdo řekne, že dostane 2000,- Kč měsíčně v hotovosti, tak to pro něj bude "bomba" a bude souhlasit. Později (ve třeťáku, čtvrťáku) se ale rozhodne, že by chtěl jít vysokou školu (prezenční studium) a je nahranej. Mluvím z vlastní zkušenosti, studoval jsem v Český Třebový VDA a v prváku bych to klidně podepsal, ale nakonec jsem se od třeťáku soustředil na to, abych se dostal na školu.
05.01.2009 (14:45)  
No já vidím velký rozdíl mezi rušením vyhybkářů a náborem mladých.
Je přeci správným krokem zvyšovat efektivitu podniku rušením zaváděním techniky do těch činností, kde je to možné. Zavádění dálkového ovládání, nejlépe celých stanic je krok správným směrem.
Nábor mladých je chválihodný. Navíc ukazuje, že ne všechno, co bylo zavrženo jako přežitek minulého režimu bylo špatné. To, že podniky po revoluci zavrhly podporu škol - zejména učňů, se ukázalo jako velká chyba a nastal nedostatek kvalifikovaných pracovních sil. Tento problém sice na chvíli utichne kvůli krizi, ale za čas se vrátí a bude pozdě to řešit.
Všechny velké podniky si začínají vychovávat své zaměstnance. Jen bych řekl, že závazek 5 let je dost velký a spoustu zájemců odradí. Myslím, že by stačily 2 roky.
05.01.2009 (14:39)  
ARpeer: Má to logiku. Pokud umíte počítat, tak zjistíte, že první noví zaměstnanci z tohoto programu by měli být až v roce 2013. Tedy jedná se o investici do 5 let vzdálené budoucnosti.
registrovaný uživatel ARpeer  mail  
05.01.2009 (14:29)  
Na jednu stranu chtějí propouštět (a to i starší lidi, kteří se již nikde nechytí) a na druhou chtějí přibírat. Tak má to logiku? Nadále pokračuje rušení výhybkářských stanovišť atd, Cargo kvůli krizi propustí 500 lidí...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko