ŽelPage — Je to již 3/4 roku, co České dráhy, největší železniční dopravce v zemi, představily poslední část své nové a moderní korporátní identitu, která sjednotila vzhled nádraží, vozidel i webových stránek firmy. Zatímco naši fotogalerii zaplňují krásné snímky těchto moderně vyhlížejících vozidel, náš web přestává po grafické stránce držet krok s dobou. Nápad na sjednocení vizuální prezentace ČD a ŽP vzešel na vánoční besídce pořádané v hale Ministerstva dopravy pro zvané novináře a tiskové činovníky z oblasti drážní dopravy. K tanci tehdy hrála kapela Žlutý pes a nepochybně sklidila největší úspěch s písní „Modrá (je dobrá)“. Své fanoušky si našel i revival formace Blue. I proto když naši redaktoři v družném přípitku modrým curaçaem s lidmi od ČD probírali, jaké barvy zvolit, modrá byla jasná volba.
Ticho při závěrečných titulcích filmu Tmavomodrý svět přerušil jeden nejmenovaný vedoucí designového studia slovy: „Když modrá, tak na všechno!“. Navrhl, že do Silvestra připraví jeho studio grafický návrh, který jistě obstojí požadavkům 21. století a bude ne nepodobný barvám ČD. Namítali jsme, že mistr má jistě již modro–bílé vidění světa a jestli by nenašel nějakou skutečně neotřelou barevnou kombinaci. Nakonec po shlédnutí portfolia studia jsme si již všichni připadali jak v Najbrtově vidění a svolili.
Výsledný design vidíte na svých monitorech. Do loga přibyly tři vykřičníky, které sice připomínají logo města Ostrava, ale barevná a tvarová podobnost je podle tvůrců čistě náhodná. Vykřičníky, jak podotýkají autoři, za sebou skrývají tři typické lokomotivní trakce – páru, naftu a elektřinu – a znamenají všestranné zaměření našeho serveru. Kromě loga v titulní grafice dominuje několik strojů, které již nenesou přežité nátěry z dob minulých, ale nové unifikované nátěry osobní divize drah.
Administrátorům a redaktorům se nový návrh zalíbil již během úterního testování. Setkávat se s ním budete minimálně do dalších Vánoc.
Zdroj: ŽelPage, agentury Wild Duck a JNP
Ale přidávám svůj hlas pro živý rozhovor. Ostatně, tak je jediná záruka, že to skutečně odpovídá tazatel a ne nějaký trainee sedící na druhé straně Outlooku. Další výhody již byly jmenovány.
Matouš Vinš: Osobně mám radši rozhovory naživo. "per meil" je to sice mnohonásobně rychlejší, ale tak nějak "staromilsky" si myslím, že natočit nějakých patnáct-dvacet minut záznamu a pak z toho vytáhnout to podstatné je profesionálnější novinařina. Nehledě k tomu, že na sebe ty otázky a odpovědi navazujou, což taky vypadá podstatně líp, člověk může položit rozšiřující otázky, má čas si je promyslet, vnímá bezprostřední reakce atp atd ;o)
Psal jsem to již Sandikovi, ale asi nebere vzkazy. Máme to za lubem. Za 4 měsíce bude "korporátní identita ČD" slavit první rok od představení, tak by to bylo více než symbolické. Máte–li někdo chuť se na přípravě otázek či rozhovorů podílet, ozvěte se do redakce.
Možná by bylo dobré nechat se vyjádřit i vedení ČD.
Martin Grill: Mě se ty tři vykřičníky líbí. Připadá mi, že vystihují to, že Ostrava zároveň má charakter moravského kulturního i společenského centra (a jako taková v mnoha věcech celkem úspěšně trumfuje Brno) a přitom je to město tak nějak rebelsky drzé, nekonformní, nezakládající si na nějaké "hluboké historické tradici".
Ad CI ČD: Celé je to o penězích. Kdyby přišli od ČD s dvojnásobným balíkem peněz (a troufám si tvrdit, že i s dostatkem času a ne za 5 minut 12), jistě by barvy ctily tvary strojů. Jenže...cituji pasáž z představení divadla Sklep - Katovna: "Já mám pocit, že přišel vydavatel za nějakým pisálkem, bouchnul mu kontrakt na stůl a řekl: Vyblij Bibli!"
Předně souhlasím s tím, že vytvořit jednotný vzhled pro tolik tvarově odlišných vozidel, která se po naší železnici prohánějí, je nejspíš nemožné (ačkoliv na Slovensku - aniž diskutujeme o tom, zda je lak podařený - se to relativně povedlo). Za druhé souhlasím s myšlenkou, že samotnému studiu se navržená varianta nemusela zcela zamlouvat, nicméně nedokázala v rámci zadaných podmínek vytvořit nic lepšího. Právě proto bych si názor studia rád poslechl (přečetl).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.