..: Polské FLIRTy na postupu :..

Flirt PKP, foto: Martin GrillKatovice - Počet polských vojvodství, jež si pořídila moderní elektrické jednotky FLIRT z produkce firmy Stadler, se opět zvýšil. Zatímco doposud jsme se s těmito jednotkami u našeho severovýchodního souseda mohli setkat pouze v okolí Varšavy, nyní se s nimi cestující svezou i nedaleko slezských Katovic. První jednotka byla do zkušebního provozu nasazena 1.10., a to dokonce v blízkosti česko-slovenských hranic na trati Katovice - Zwardoń. Nyní se s řadou EN75, kterou jsou flirty v Polsku označeny, setkáme na trati z Katovic na východ do Čenstochové, kde budou v provozu až do konce tohoto GVD. Poté by měly být převedeny na příměstskou relaci Katovice - Tychy-město, kde by měly zajišťovat vozbu až 39 spojů.

Jedinou vadou na kráse této ideje je špatný stav infrastruktury ve výše jmenovaném úseku, jelikož úsek ze zastávky Tychy do stanice Tychy-město dosud využívaly pouze nákladní vlaky. Proto neprocházela trať nijak intenzivní údržbou, což se projevilo především na velkém množství pomalých jízd. Ty si dal ovšem správce dopravní infrastruktury za cíl do prosince opravit a i PKP věří, že 14.12. tudy flirty opravdu vyjedou.

Slezské vojvodství momentálně vlastní 4 jednotky tohoto typu v celkové hodnotě 625 miliónů Kč. Ještě koncem letošního roku bude vypsáno výběrové řízení na dalších 8 flirtů pro okolí Katovic. První ze souprav druhé série pak na polské koleje vyjede již v červenci. Náš severovýchdoní soused tak pokračuje v hromadné modernizaci vozového parku, která nyní probíhá mnohem vyšším tempem, než je tomu u nás.

Zdroj: Železniční magazín 10/2008


Samir Lepara | 19.11.2008 (5:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.11.2008 (15:57)  
Paninaro: souhlas
SYN: na 1/2 uzemi se nedaji pouzit. To je ale zabavny argument. Na te druhe pulce se pouzit daji a stale jich cca 100ks chybi.
IDeeSák: jenze cena je nekolik desitek kc za hrtkm (hruby tunokilometr), takze zas tak velky rozdil v tom nebude, max. par stovek za denni obeh vlaku.
19.11.2008 (15:29)  
To je stále takových jedovatých slov vůči 471čce, 380ce a obecně produktům českého kolejového průmyslu. Že vám není pánové trapně. Nespletky jste si web?? Nemáte náhodou v občance pár chyb?? Při vašem uvažováni bychom měly ty fabriky zavřít, propustit několik tisíc lidí na dlažbu, odstřelit know kow a několik generací trvající tradice v oblasti kolejového průmyslu a nakoupit těch pár jednotek a lokomotiv v Reichu nebo ve Švýcarech. To je stále, že Škoda má malé výrobní kapacity, že to či ono nevyrábí. Když už to vyrobí, tak že je to drahé nebo že to bude poruchové nebo že se to nikde jinde neprodá. Kdyby takto uvažovali v Německu, tak Siemens, Vossloh či Voith jsou v konkurzu... Ano železniční kolejový průmysl nemá stále takovou kondici, kterou by měl mít. Jenže chyba není v něm samotném, ale v tom, že měl téměř celá devadesátá léta totální útrum díky té narcistické, ješitné a arogantní sv..i (a jeho bandě), která prohlásila v první polovině 90. let, že na přelomu roku 2000 nebude železnice třeba a bude přežitkem. A tomuto heslu byly bohužel podřízeny všechny oblasti, které májí s železnicí co dočinění. Po roce 2000 začal nabírat český kolejový průmysl druhý dech. A minimálně stejnou dobu, kdy stál na místě, bude trvat než se vzpamatuje a to po všech stránkách...
registrovaný uživatel SYN 
19.11.2008 (14:13)  
Deadeye: 471 už mě začíná pomalu ale jistě velice s..t, když si to někdy trošku promyslím že se v nich utápí zhruba poloviční část veškerých investic do vozidel (příklad letos - 6 souprav = 1,6 GKc, celkový objem investic do vozidel (nové a rekonstrukce) uváděn 3,5 GKc takže těsně pod půl)) A PŘITOM SE NA POLOVINĚ ÚZEMÍ NAŠEHO STÁTU NEDAJÍ POUŽÍT, nejvýše jako tažené exponáty! To je absolutní bordel a dlouhodobě nevyvážené investice do nákupu nových vozidel, a pokud se nad tím někdy zamyslím tak to obvykle končí bezmocným vztekem :(
Nehodlám řešit jestli je to problém Černé Díry (že neobjedná jinou verzi) nebo Schadewerke (že se jí to nechce vyvíjet když zatím vyrábí 471 "na kolik stačí ČD prachy"), výsledek je ten stejnej...

To se pak nedivte že tu lidi sní o FLIRTech které samozřejmě ve vícesystémové variantě jsou dostupné, když Škoda nic podobného nemá! A že by mohla mít? Kdyby chyby, nechci čekat do důchodu :(
Kapacitně samozřejmě nejsou stejné jako 471, Koleje Mazowieckie údajně mají 4 vozovou jednotku s udávanou kapacitou 212 pasažérů (za 156 MKč), to je vcelku stejný poměr jako má 471. A že by se u nás neuživily se nebojí, tady je potřeba prakticky všechno, malé velké příměstské dálkové prostě všechno řeč může být jen o tom co víc.
19.11.2008 (13:29)  
Deadeye - za DC se platí od km a tuny. Kapacitnější jednotka logicky váží více a pokud její maximální kapacita nebude nikdy využita, její provoz vyjde dráž než Flirt. Proč tedy kupovat mírně dražší jednotky s dražším provozem na vožení luftu?
19.11.2008 (13:14)  
to dohlib: A co 471, ktera neni o moc drazsi a je kapacitnejsi? Opet se snazi nekdo porovnat neporovnatelne a placa nesmysly.

A ehm, muzete nekdo sepsat kolik novych a modernizovanych vozidel v Polsku maji ci chystaji nakoupit? Kdyz tu mluvite o hromadne modernizaci u 4x vetsi zeme a je v clanku psano o ctyrech jednotkach a vyberovce na dalsich 8?
registrovaný uživatel Tlapa 
19.11.2008 (12:49)  
FLIRTy mezi regionálními jednotkami jsou něco jako Taurusy mezi lokomotivami. Stadler je před asi pěti lety vyvinul a od té doby se jimi regionální tratě (nejen) v Evropě jen hemží. Trochu přeháním, nicméně bez nadsázky, v Evropě (a Alžírsku) jicj jezdí dohromady asi 500 kusů nejrůznějších variant - dokonce i vícesystémové a dokonce i - jaké překvapení - v postkomunistických zemích! Jen u nás to, jako obvykle, nejde...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.11.2008 (9:27)  
Hromadna modernizace v Polsku? Jsem prekvapen, moc zprav od tamtud nejde a kdyz, tak je to na velke Polsko jako plivnuti do lesa.
19.11.2008 (8:51)  
Kubíček: Vozidla v majetku vojvodství provozují nejen PKP, ale třeba Koleje Mazowiecke nebo Arriva PCC. Ani na té SA133 co jezdila do Trutnova byste žádné logo PKP nenašli. Podobně se to dělá třeba ve spolkové zemi Niedersachsen, kde většinu vozidel vlastní zemský dopravní svaz a provozuje je Metronom.
U nás se to tak zatím nedělá, ale už se o tom dost mluví. Příklad jsou potenciální Desira v Plzeňském kraji a CityElefanti a RegioNovy ve východních Čechách.
19.11.2008 (8:42)  
Že by jiná legislativa? Nebo dokonce nezájem krajů? Dopravců kteří by byli schopni jezdit s pronajatýmý vozidly tu už pár máme.
19.11.2008 (7:44)  
Pche, nějaký Flirty, to my si pěkně opravíme nové superluxusní 560ky ze Slovenska a příměstskou dopravu kolem Brna máme vyřešenou na dalších 20 let;-).
Jestli tomu dobře rozumím, tak ty vozdila jsou majetkem vojvodství (tedy něco jako u nás kraje) a ty je pronajímají PKP, aby je provozovaly na objednaných spojích? Napadá mě blbej dotaz - proč to tak nejde u nás?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko