Katovice - Počet polských vojvodství, jež si pořídila moderní elektrické jednotky FLIRT z produkce firmy Stadler, se opět zvýšil. Zatímco doposud jsme se s těmito jednotkami u našeho severovýchodního souseda mohli setkat pouze v okolí Varšavy, nyní se s nimi cestující svezou i nedaleko slezských Katovic. První jednotka byla do zkušebního provozu nasazena 1.10., a to dokonce v blízkosti česko-slovenských hranic na trati Katovice - Zwardoń. Nyní se s řadou EN75, kterou jsou flirty v Polsku označeny, setkáme na trati z Katovic na východ do Čenstochové, kde budou v provozu až do konce tohoto GVD. Poté by měly být převedeny na příměstskou relaci Katovice - Tychy-město, kde by měly zajišťovat vozbu až 39 spojů.
Jedinou vadou na kráse této ideje je špatný stav infrastruktury ve výše jmenovaném úseku, jelikož úsek ze zastávky Tychy do stanice Tychy-město dosud využívaly pouze nákladní vlaky. Proto neprocházela trať nijak intenzivní údržbou, což se projevilo především na velkém množství pomalých jízd. Ty si dal ovšem správce dopravní infrastruktury za cíl do prosince opravit a i PKP věří, že 14.12. tudy flirty opravdu vyjedou.
Slezské vojvodství momentálně vlastní 4 jednotky tohoto typu v celkové hodnotě 625 miliónů Kč. Ještě koncem letošního roku bude vypsáno výběrové řízení na dalších 8 flirtů pro okolí Katovic. První ze souprav druhé série pak na polské koleje vyjede již v červenci. Náš severovýchdoní soused tak pokračuje v hromadné modernizaci vozového parku, která nyní probíhá mnohem vyšším tempem, než je tomu u nás.
Zdroj: Železniční magazín 10/2008
Soustava 25 kV je nejpozději zaváděna.Je takto elektrifikována většina nových vysokorychlostních tratí,např. ve Španělsku,Francii,Itálii atd..
to mr.Puzzle: Tak to je dano tim, co jsem tu uz psal. Na 3kV je vice velkych mest a aglomeraci a take hlavni vychodozapadni spojka.
to Paninaro: No a kdo by to zaplatil? Vce co je na 3kV= bys musel vyhodit ci predelat, coz je vetsi cast vozoveho parku, pak bys musel predelat menirny atd. Je to naprosto nerealne, alespon v dohledne dobe. A ta dvousystemovka neni jen o trochu drazsi, jak vzvoj, tak i vyroba jsou o kus draysi, takze treba dvousystemova alternativa 471 by byla znacne pozdeji a drazsi, takze by jich ted jezdilo tak stezi dvacet. Nicmene do budocuna asi ano, snazit se kupovat jen dvou a vicesystemy.
Prostě kraje na to u nás nemají peníze. Kraj dá třeba 3/4 miliardy na železniční dopravu, což je částka, za kterou se pořídí tři 471 a dost se diví, že za tyto "hříšné peníze" ČD jezdí se starými žabotlamy a nekoupí cestujícícm něco lepšího.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.