..: Mezi Zábřehem a Červenkou od prosince rychlostí 160 km/h :..

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaMohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaPrvní výsledky dokončení stavebních prací jsou mnoha cestujícím patrné již dnes: od konce řijna se většině dálkových vlaků od Prahy daří držet nepříliš šťastně nastavené jízdní doby, jež v uplynulých letech probíhající práce prakticky nereflektovaly. Dalším plusem je pak hladší a tišší jízda v celém úseku. Opravené železniční stanice - Lukavice na Moravě, Mohelnice, Moravičany, Červenka - nyní disponují jedním ostrovním nástupištěm, které je přístupné podchodem, vyústěným u staniční budovy. Orientaci cestujících usnadní nový informační systém.

„Nešlo jen o zvýšení komfortu pro cestující, ale také o vyšší bezpečnost,“ uvádí mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tam, kde nebylo možné trať oddělit protihlukovými stěnami, vyměnily stavaři lidem okna. Z bezpečnostního hlediska bylo uděláno maximum také pro řidiče, kteří trať v několika místech přejíždějí - stávající úzké silniční nadjezdy byly opraveny a rozšířeny. „Nadjezdy už dávno nevyhovovaly a problémy se zhoršovaly s rostoucí hustotou silničního provozu. Bezproblémový přejezd trati řidiči určitě ocení,“ pokračuje Halla. V rámci přestavby "výkladní skříně SŽDC" - trasy z Prahy do Ostravy - je nutno ještě realizovat rekonstrukci úseku z Chocně do Ústí nad Orlicí, a optimalizovat průjezd uzly v České Třebové, Olomouci a Přerově. Podle nejoptimističtějších odhadů by se tak od roku 2015 mohlo jezdit "naplno" po celé trase.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- nádražní budova, prošla rekonstrukcí společně s modernizací žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- v podchodu je i výtah, foto: PPeťa Červenka- vybudován byl i podchod, foto: PPeťa Červenka- nový informační systém, foto: PPeťa

Zdroj: České dráhy, Olomouc.cz


PPeťa | 18.11.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
20.11.2008 (9:51)  
Jan Burian: Ona řada 151 (150) je bohužel 30 let staré vozidlo, jehož trakční vlastnosti rychlé koridorové dopravě dnes už moc nevyhovují. Je celkem diskutabilní, jestli je rychlejší jet s "rychlou" 151 nebo "pomalou" 162 (viz dynamika rozjezdu). Za socíku, kdy jsme jezdili do 120 km/h, byly excelentní jízdní časy dosaženy s dvojičkami dnešní řady 131 (zkušebně v rychlíkové službě), a ty mají vmax jen 100 km/h. Proto bych očekával, že s budoucím příchodem opravdu moderních lokomotiv se mohou bez přispění zvyšování traťových rychlostí mírně zkrátit jízdní doby, resp. zmenšit rezervy pro dohánění zpoždění.
20.11.2008 (7:27)  
pro M: Brno v idealnnich podminkach 2:17.
pro George_Couser: Oblouku pro klasiku 160 je poskrovnu. O zvyseni na 180 se mluvilo v kuluoarech drahy pro useky Pardubice - Chocen, Zabreh na Morave - Olomouc, Suchdol nad Odrou - Polanka nad Odrou severni vetev. Jizni: krom dvou kratkych useku Brno - Breclav. Ale diky Vami zminenych urovnovych krizeni s pozemnimi komukacemi versus zakon vse jaksi utichlo. Casova uspora by v obou vetvich mohla byt o proti vmax. 160 pro NS maximalne do 5 minut. Tak bychom se opravdu mohli dostat relativne na severni vetvi nekde kolem 2:37.
Ale to jsou jiz je teorie. Je obrovska skoda, kdyz jsme se pustili do optimalizaci trati, tak jiz na minimalne Vmax. 200 km/hod. Za obrovske penize totiz vytvarime bohuzel jen muzeum. Ale to je zase jina latka, ktera by ovsem taky stala za poradny pretres.
A na konec, verte, ze vsichni co brazdime koleje v kokpitech 680, 151, 150 atd. se snazime co muzeme, aby se cestujici (nasi zakaznici) dostali vcas tam, kam potrebuji.
19.11.2008 (22:49)  
Jan Burian: Dík za vyčerpávající odpověď. S těmi 2:30 mi šlo právě o minimální čas za ideálních podmínek, v reálu to vidím na JD tak 2:45-2:49. Jinak mě ještě napadá - kolik času je teda schopno klopidlo ušetřit času proti klasice na severní a jižní větvi? Zvýšila by se úspora po povolení např 180 (200km/h)? (Teď prosím ignorovat přejezdy.) Příjde mi, že je i spousta obloků, kde klasika ještě může 160, ale klopidla ačkoliv by zvládla ještě víc, tak právě díky tomu limitu na 160 km/h nemá výhodu žádnou...
registrovaný uživatel M 
19.11.2008 (22:25)  
sAde, tak uz vis, proc jsem zminoval pendolino?

Jinak, Jane Buriane, to Brno bys z "kokpitu" videl realne jak?
19.11.2008 (22:05)  
A jeste k planovanem vyjezdu pendolin z Wilsonu smer Vrsovice, Malesice, Bechovice dle noveho GVD. Jen tento oblouk po Praze trva pri danych rychostech v lepsim pripade cca 10-15 minut. A ze by se nam na techto usecich zazracne od noveho GVD zvedly rychlosti?? To ani nahodou. Takze jak to budeme jezdit mezi Wilsonem a Pardubicemi za 61 minut je ve hvezdach a zboznich pranich. Jednozacne se nekdo nekde konkretni poradne sekl.
19.11.2008 (21:47)  
George_Couser: tech 2:47 je dosahovany cas za idealnim podminek. A ty, bohuzel, nejsou zas az tak castym jevem. Idealni podminky vznikaji nejvice v sobotnim odpolednim provozu. Ovsem ty opacne vznikaji za znacneho prispeni mnohdy az nepochopitelnemu organizovani dopravniho toku. Priklad jeden za vsechny. Dle D2 je presne vymezeno poradi vlaku. Mezinarodni IC vlaky a SC vlaky jsou az na 4 miste a Pendolina jsou na obou vetvych prave v teto kategorii. (tady se nenechte mast marketingovymi tahy patricneho oddeleni nabrezi a vyjimka pro prednostni marketingove SC jiz padla). Na druhou stranu ovsem je schopnosti 680 projizdet v obloucich trat vyssi povolenou rychlosti (pokud je v provozu naklapeni) nez klasika nastavaji zajimave kolizni situace. Napr.151 klasika v useku Prosenice-Svinov muze rychlost 160 vyuzit jen v malem poctu useku. 680 ma v tomto useku prevazne 150 az 160 km/hod. Vyjma vjezdu do Hranic, kde z prerovske strany je 120, z suchdolske 140 a Lipnik nad Becvou pod nestastnym mostem, kde je 110. A tak vznika dost casto paradox, ze ridici provozu daji v duchu lege artis prednost klasicke EC ci IC vedene v lepsim pripade 151. Ovsem v rade pripadu jsou vedene radami s nizsimi rychlostmi a je po idealnim dopravnim toku. I kdyz zase na obranu tohto useku nutno rict, ze tady casto pracuji lide uvazujici a tak i pres znacne vytizeni tohoto useku dokazi zorganizovat soubeznou jizdu.Coz nelze jiz rict na ceske strane. Ceska Trebova a jeji prilehle useky jsou v tomto smeru primo ostrasujici. 680 ma ovsem jednu zasadni Achylovu patu a to jsou stahovacky. U klasiky je vse na jednom ovladaci a stazeni a opetne oziveni je pomerne rychle, kdezto u 680 musite vykonat tri kroky pri stazeni a tri kroky u oziveni plus cekani na oziveni kompenzatoru a tady nastupuje casto neznalost ridicich, kdyz klasiku vede po spravne a pendolino pusti do odbocky nebo na druhou tratovou a vse je v haji. Tady nepomuze ani 120 vymena v Poricanech. Do odbocky je zluta koule a musite stahnout a rychlost je pryc. Dalsi zajimavy postrehem je, ze kvalitnich casu a tim dodrzeni jizdnich dob a jeho podkracovani se da casteji dosahovat smerem ven z Prahy do OSR. Zpet je casto problem " priblizeni" do Prahy a vlastne zacina jiz pri prujezdu Kolinem.
A jeste dodatek pro jizni vetev. Tady se toho moc pro zrycheni jiz nevykouzly. A na zaver. Tabulky a teoreticke vypocty jsou jedna vec a realita je veci druhou. Z vlastni dlouholete praxe vim, ze sebelepsi pocitacove simulace a propocty jsou v 90% pro kocku a jsou jen orientacni.
Pokud bude na vetvi PRG-OSR dokoncena optimalizace, lze prepokladat beznou jizni dobu cca 2.35 pro vlaky vedene vozbou s naklapejici skrini.S klasikou dle hornich rychlostniku cca 2.45. Ovsem to je idealismus. Rada jiz optimalizovanych useku se zacina znacne "pohupovat" a mnozi se pomale. O srdcovkach radsi ani nemluvim, To je jina kapitola.....
registrovaný uživatel M 
19.11.2008 (21:39)  
Treba proto, protoze Jan burian psal konkretne o pendolinu a konkretne o Praze

A az bude v jizdnim radu poznamka "prvni tyden platnosti negarantujeme vubec nic, protoze nemame sajnu, jestli nam to vyjde", tak ano, potom to bude zbytecna informace...
registrovaný uživatel sAd 
19.11.2008 (18:00)  
M 19.11.2008 (11:24): Není mi jasné, proč jste zmínil pendolino, a vůbec soupravy z Prahy. Je totiž vcelku jasné, že zasekaná bude celá republika. Navíc je ta vaše informace podobného významu, jako bych řekl "v zimě nejezděte autem, protože bude sníh".
19.11.2008 (15:02)  
Pánové, dík za vaše názory.

Jan Burian: Takže když to už teď jde zajet s Pendolinem za 2:47, tak po dokončení všeho by to mohlo klesnout na 2:30 :-D Což by už nemělo konkurenci ani v letadle. Průměrná rychlost 140 km/h.

Jinak doporučuji se podívat na tyhle plány:

http://www.k-report.net/koridory/histori4.htm

Pha-OV už se dávno jezdí dokonce rychleji než byl původní plán. PHA-Brno má do plánu ještě hodně daleko...
registrovaný uživatel M 
19.11.2008 (14:14)  
Oj, tak do tohodle bych se poustet nechtel. Ja vubec nemam predstavu o zrychlovani lokomotiv a tak. Ten dotaz jsem nemyslel ve smyslu "co to meles":-)
2:05 by bylo supr (pokud by to nebylo jen na papire), ale je to preci jen o 40 minut min, nez je ted. Nebyla by takova nejaka ta "mapka" s usekama, kde jsou napsany max. rychlosti? Asi se to i nejak jmenuje:)

Ja bych na to sel jen teoreticky a matematicky (skoro bych rekl selsky:-) Jestli je nekde tedka treba 120 a byla by tam 160, tak na useku dlouhym 10 km se usetri minuta... Pokud ale nekde 50 a byla by tam 90, tak se na stejne dlouhym useku ziska minut pet. Takze nevim presne jak je to s tema usekama. Asi se hodne brzdi u Kolina, pred Brnem a Prahou. U Blanska se teda brzdi taky, ale tam se to nespravi.

Tak ci ona, z toho vyse uvedeneho mi prijde jako hloupost vrazet penize do zvysovani rychlosti z 160 na 200 kmh, ktere neco budou stat a zere to i vice energie, kdyz se tim da usetrit cas v radu minut a misto toho bych resil ta nejpomalejsi mista, kde se da setrit v ramci "desitek" minut (a vyuzije to i vice typu vlaku).

Bez te "mapky" to jen tak strelim. Brno-Trebova je prumerna Vmax 90kmh, takze tenhle usek dava hodinu (ted je na papire 1:04, realne je ale mozna ta hodina, pendolino teda i 0:55). Trebova-Pardubice je 60 kilaku, takze (pri takrka stale rychlosti 160) 25 minut, Pardubice-Liben je 100 kilaku, takze 40 minut a k tomu 5 minut po Praze. Kdyz se odecte 5 minut po Brne, tak jsme na tech 2:05:-))

Kontranavrh?:)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko