Mohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.
První výsledky dokončení stavebních prací jsou mnoha cestujícím patrné již dnes: od konce řijna se většině dálkových vlaků od Prahy daří držet nepříliš šťastně nastavené jízdní doby, jež v uplynulých letech probíhající práce prakticky nereflektovaly. Dalším plusem je pak hladší a tišší jízda v celém úseku. Opravené železniční stanice - Lukavice na Moravě, Mohelnice, Moravičany, Červenka - nyní disponují jedním ostrovním nástupištěm, které je přístupné podchodem, vyústěným u staniční budovy. Orientaci cestujících usnadní nový informační systém.
„Nešlo jen o zvýšení komfortu pro cestující, ale také o vyšší bezpečnost,“ uvádí mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tam, kde nebylo možné trať oddělit protihlukovými stěnami, vyměnily stavaři lidem okna. Z bezpečnostního hlediska bylo uděláno maximum také pro řidiče, kteří trať v několika místech přejíždějí - stávající úzké silniční nadjezdy byly opraveny a rozšířeny. „Nadjezdy už dávno nevyhovovaly a problémy se zhoršovaly s rostoucí hustotou silničního provozu. Bezproblémový přejezd trati řidiči určitě ocení,“ pokračuje Halla. V rámci přestavby "výkladní skříně SŽDC" - trasy z Prahy do Ostravy - je nutno ještě realizovat rekonstrukci úseku z Chocně do Ústí nad Orlicí, a optimalizovat průjezd uzly v České Třebové, Olomouci a Přerově. Podle nejoptimističtějších odhadů by se tak od roku 2015 mohlo jezdit "naplno" po celé trase.
Zdroj: České dráhy, Olomouc.cz

pro George_Couser: Oblouku pro klasiku 160 je poskrovnu. O zvyseni na 180 se mluvilo v kuluoarech drahy pro useky Pardubice - Chocen, Zabreh na Morave - Olomouc, Suchdol nad Odrou - Polanka nad Odrou severni vetev. Jizni: krom dvou kratkych useku Brno - Breclav. Ale diky Vami zminenych urovnovych krizeni s pozemnimi komukacemi versus zakon vse jaksi utichlo. Casova uspora by v obou vetvich mohla byt o proti vmax. 160 pro NS maximalne do 5 minut. Tak bychom se opravdu mohli dostat relativne na severni vetvi nekde kolem 2:37.
Ale to jsou jiz je teorie. Je obrovska skoda, kdyz jsme se pustili do optimalizaci trati, tak jiz na minimalne Vmax. 200 km/hod. Za obrovske penize totiz vytvarime bohuzel jen muzeum. Ale to je zase jina latka, ktera by ovsem taky stala za poradny pretres.
A na konec, verte, ze vsichni co brazdime koleje v kokpitech 680, 151, 150 atd. se snazime co muzeme, aby se cestujici (nasi zakaznici) dostali vcas tam, kam potrebuji.
Jinak, Jane Buriane, to Brno bys z "kokpitu" videl realne jak?
A jeste dodatek pro jizni vetev. Tady se toho moc pro zrycheni jiz nevykouzly. A na zaver. Tabulky a teoreticke vypocty jsou jedna vec a realita je veci druhou. Z vlastni dlouholete praxe vim, ze sebelepsi pocitacove simulace a propocty jsou v 90% pro kocku a jsou jen orientacni.
Pokud bude na vetvi PRG-OSR dokoncena optimalizace, lze prepokladat beznou jizni dobu cca 2.35 pro vlaky vedene vozbou s naklapejici skrini.S klasikou dle hornich rychlostniku cca 2.45. Ovsem to je idealismus. Rada jiz optimalizovanych useku se zacina znacne "pohupovat" a mnozi se pomale. O srdcovkach radsi ani nemluvim, To je jina kapitola.....
A az bude v jizdnim radu poznamka "prvni tyden platnosti negarantujeme vubec nic, protoze nemame sajnu, jestli nam to vyjde", tak ano, potom to bude zbytecna informace...
Jan Burian: Takže když to už teď jde zajet s Pendolinem za 2:47, tak po dokončení všeho by to mohlo klesnout na 2:30 :-D Což by už nemělo konkurenci ani v letadle. Průměrná rychlost 140 km/h.
Jinak doporučuji se podívat na tyhle plány:
http://www.k-report.net/koridory/histori4.htm
Pha-OV už se dávno jezdí dokonce rychleji než byl původní plán. PHA-Brno má do plánu ještě hodně daleko...
2:05 by bylo supr (pokud by to nebylo jen na papire), ale je to preci jen o 40 minut min, nez je ted. Nebyla by takova nejaka ta "mapka" s usekama, kde jsou napsany max. rychlosti? Asi se to i nejak jmenuje:)
Ja bych na to sel jen teoreticky a matematicky (skoro bych rekl selsky:-) Jestli je nekde tedka treba 120 a byla by tam 160, tak na useku dlouhym 10 km se usetri minuta... Pokud ale nekde 50 a byla by tam 90, tak se na stejne dlouhym useku ziska minut pet. Takze nevim presne jak je to s tema usekama. Asi se hodne brzdi u Kolina, pred Brnem a Prahou. U Blanska se teda brzdi taky, ale tam se to nespravi.
Tak ci ona, z toho vyse uvedeneho mi prijde jako hloupost vrazet penize do zvysovani rychlosti z 160 na 200 kmh, ktere neco budou stat a zere to i vice energie, kdyz se tim da usetrit cas v radu minut a misto toho bych resil ta nejpomalejsi mista, kde se da setrit v ramci "desitek" minut (a vyuzije to i vice typu vlaku).
Bez te "mapky" to jen tak strelim. Brno-Trebova je prumerna Vmax 90kmh, takze tenhle usek dava hodinu (ted je na papire 1:04, realne je ale mozna ta hodina, pendolino teda i 0:55). Trebova-Pardubice je 60 kilaku, takze (pri takrka stale rychlosti 160) 25 minut, Pardubice-Liben je 100 kilaku, takze 40 minut a k tomu 5 minut po Praze. Kdyz se odecte 5 minut po Brne, tak jsme na tech 2:05:-))
Kontranavrh?:)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
