..: Vršovická nádražní budova opravena, zbytek musí počkat :..

Přestřižení pásky, Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák Praha – V pátek 10.10. 2008 v 10:10 byla pozvaným hostům a zástupcům médií představena nově zrekonstruovaná nádražní budouva a přednádraží stanice Praha–Vršovice, jedné z pěti nejvýznamnějších železničních stanic v Praze. Neoklasicistní budova pocházející z roku 1872 prošla v průběhu šesti let rekonstrukcí za zhruba 50 milionů korun. Cílem bylo získat nové kvalitní kancelářské prostory a při té příležitosti odstranit nevzhlednou přístavbu pro pokladny z dob silného rekreačního provozu, vyměnit okna, dveře, zrenovovat fasádu a krovy. To vše tak, aby nedošlo k porušení historického rázu budovy, která je totiž památkově chráněná. Přístup do budovy je nově zcela bezbarierový.

Součástí prací byla i úprava přednádražního prostoru, v němž byl vybudován malý park a posezení. Zrenovovány byly odbavovací prostory a sociální zařízení. Nové provozní a kancelářské prostory naopak přivítají zaměstnanci žst. Praha-Vršovice a Regionální správy majetku ČD Praha, které zde bude mít své sídlo. Na snímcích si můžete prohlédnout opravenou budovu i samotné slavnostní otevření.

Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák Stavební dělníci, Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák Hodiny na prvním nástupišti, Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák I. nástupiště, Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák

Zatímco nádražní budova září novotou, perony a kolejiště teprve oprava čeká. Mohou za to rozdílná vlastnické práva a zájmy. Budova totiž patří Českým drahám, perony a kolejiště má ve svém majetku zase Správa železniční a dopravní cesty s.o. Informovali jsme se proto, kdy bude stanice opravena jako celek, a co to vše cestujícím přinese.

Podle tiskového mluvčího SŽDC Jiřího Štastného se s rekonstrukcí stanice Praha–Vršovice počítá do opravy úseku Vinohradské tunely – Praha–Hostivař, náležícího do IV. tranzitního koridoru. O tomto projektu, jenž má být v letech 2012 až 2016 realizován nákladem 9 mld. Kč, jsme již informovali a jak uvádí pan Šťastný, bude pro vršovické nádraží znamenat mnoho – opravené nástupiště o standardní výšce hrany 550 mm od temene kolejnice, bezbariérový přístup a navádění pro nevidomé a slabozraké či nový informační systém pro orientaci cestujících. Ten je v současné době jedním z nejvíce postrádaných prvků ve stanici, obvzlášť při přestupech ze spojů jedoucích z trati 210, které kvůli pracem na hlavním nádraží končí Vršovicích a při obvyklém zpoždění bývá přestup velmi problematický. V úvaze je také prodloužení podchodu až do Bartoškovy ulice. Tím by se jednak nádraží napojilo na pražskou čtvrť Nusle, a také by se zmírnila bariéra, kterou mezi Vršovicemi a Nuslemi nádraží představuje. Právě dostupnost další dopravy z nádraží zůstává zásadním problémem této stanice, přitom alespoň dílčí zlepšení se přímo nabízí. Autobus 193 ke krčské nemocnici končí na náměstí Bratří Synků a otáčí pod železničním mostem u tramvajové zastávky Otakarova. Jeho krátké a nenáročné prodloužení do přednádraží stanice Vršovice s přestupem na Esko je bohužel nadále jen nerealizovanou vizí. Ani plánovaná trasa metra D nemá návaznosti na vršovickém nádraží zlepšit.

Z pohledu provozu pak přinese rekonstrukce alespoň výměnu železničního spodku i svršku, rekonstrukci mostů u stanice, trakčního vedení, sdělovací a zabezpečovací techniky.

Zdroj: České dráhy, SŽDC s.o., ŽelPage; foto: autor


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.10.2008 (13:37)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
20.10.2008 (19:14)  
Pražák: v Hostivaři staniční budova po chystané přestavbě stanice už nebude sloužit cestujícím, dokonce přijde o přístřešek a obě boční přístavby, protože tam povedou koleje. Nová nástupiště s podchodem budu blíž k Uhříněvsi (až za Průmyslovou).
registrovaný uživatel Anowis 
20.10.2008 (18:48)  
Je tam restaurace? Protože správné nádraží dělá kvalitni nádražní restaurace.
registrovaný uživatel M 
20.10.2008 (18:33)  
Ad Hostivar - jako proc? Ja tam obcas byvam (byval) - clovek vystoupi, obejde budovu a jde na bus/tramvaj. Kdyz odjizdi (cekove mi to neprijde, ze to tam praska ve svech), tak jede bud na nejakej ten kupon nebo jak tomu tam rikate a kdyz ne, tak tem par lidem se da listek prodat v jedne boude (kdyz uz ne v automatu nebo od pruvodiho ve vlaku).
Nejak mi unika, k cemu tam musi byt vila za dva miliony...
registrovaný uživatel M 
20.10.2008 (18:29)  
Mam zaludny dotaz:-)
Proc je obvykle, ze se nadrani budovy delaji (delaly) s vysokymi stropy? Byl to kdysi znak nejakeho velikastvi nebo to ma i nejaky duvod (ucel)? Byt to letadla, tak si snad reknu, aby to bylo zdalky videt nebo tak neco, ale vlak asi cestu neztrati. Soucasne jsou drahe opravy a vytapeni
registrovaný uživatel XYZH  mail  
20.10.2008 (17:36)  
Myslím, že rekonstrukci potřebuje ještě hostivařské nádraží.
registrovaný uživatel milos  mail  
20.10.2008 (16:59)  
rekonstrukce je sice za mraky mega, ale cedulku "zakaz koureni" nalepit za ty prachy rovne...!? to uz je asi jen za priplatek... :- ))
20.10.2008 (15:54)  
Martin Grill: dávám jim týden,maximálně dva;o)
20.10.2008 (15:29)  
Kolegové na Slovensku na vlaky.net o tom referovali už před 10ti dny...ono z Prahy je to asi blíž.
20.10.2008 (15:11)  
No hezky ho opravily ono chtělo rekonstrukci protože už vypadalo hrozně a rekonstrukce
škoda,nástupiště podchody jsou hnus

Martin Grill : To běty hodiny vadí?mně se líbí a k nádraží patří
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
20.10.2008 (15:03)  
Za jak dlouho myslíte, že zmizí ty měděné hodiny? :oD
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko