..: Švestková dráha hlásí úspěšný provoz, za rok chce jezdit zas :..

Ilustrační obrázekLovosice - První sezona muzejního provozu na trati číslo 113 byla úspěšná. Alespoň to tvrdí organizátoři, kteří za deset prázdninových sobot napočítali přes 900 cestujících. Každou sobotu celé letní prázdniny ukrajoval "hurvínek" M 131.1280 své kilometry při vozbě osobních vlaků z Lovosic do Mostu a zpět po trati, jíž se stále častěji říká Švestková dráha. Tyto turistické vlaky si u Zubrnické museální železnice, jíž dotyčný motorový vůz patří, objednal Svazek obcí Integro sdružující většinu obcí a měst podél Švestkové dráhy. Ačkoliv motoráček jezdil teprve prvním rokem, setkal se s organizátory nečekanou odezvou.

"Za 10 sobot bylo přepraveno celkem 911 cestujících a 11 jízdních kol," shrnuje letní provoz koordinátor projektu Karel Mikolášek. Jak dále prozradil, nejčastějším cílem cestujících bylo známé Muzeum českého granátu v Třebenicích následované zříceninou hradu Košťálov a expozicí třebívlické rodačky Ulriky von Levetzow. Krátce po skončení letního provozu a jeho rychlém vyhodnocení byly zahájeny přípravy na prázdninový provoz v příštím roce. "Příští rok bychom rádi nabídli možnost svezení jak v sobotu, tak i v neděli", upřesňuje. Dle jeho slov byla neděle poptávaná již letos, ale bohužel pro nedostatek financí nešlo na tuto poptávku reagovat.

Nedočkaví zájemci o svezení vlakem na této krásné lokálce ovšem nemusí čekat až do příštích prázdnin, neboť další vlaky vyjedou na lokálku již tuto sobotu. V tento den se v Třebívlicích koná sdružená oslava 690 let obce a první ročník Třebívlického vinobraní.

Třebívlické vinobraní: premiéra pro Unipetrol

"Zvláštní vlaky na vinobraní 27. září přináší na poli železniční dopravy i jednu premiéru", láká zájemce o svezení Mikolášek. V jejich čele se totiž objeví motorová lokomotiva řady 753.7 společnosti Unipetrol doprava, jež dosud v čele žádného osobního vlaku nejela. Místní obyvatelé tyto modernizované "brejlovce" ovšem již ze své tratě znají, neboť od letošního ledna přepravují po Švestkové dráze v nepravidelných intervalech soupravy prázdných nákladních vozů od čpavku a močoviny z lovosické Lovochemie.

Svou volbu lokomotivy zdůvodňuje Mikolášek následovně: "Lokálka letos slaví již 110 let od zahájení provozu, což nás přivedlo na myšlenku sestavit zajímavou a trochu netradiční soupravu a připomenout si tak i toto kulaté výročí. K motorové lokomotivě pak byly vybrány osobní vozy řady Bmx. Na trať budou během sobotního odpoledne vypraveny celkem dva páry vlaků pod čísly Os 39664 - Os 39667.

zdroj: www.svestkovadraha.cz; ilustrační foto © karloslt


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 26.9.2008 (8:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ capek  mail  
27.09.2008 (21:24)  
Muzeum Českého granátu není v Třebívlicích ale v Třebenicích, ve starém evangelickém kostele
27.09.2008 (20:01)  
Vlad: Ano, to je pravda, že motoristé si zaplatí na daních své. Na druhou stranu si myslím, že poplatky jsou přiměřené. A s tím využitím spotřební daně z PHM máte taky pravdu jenom napůl. Ono se možná na silnice využije pouze 9% výběru ze spotřební daně, ale silnice jsou opravovány i z jiných daní a pak ten poměr vyjde úplně jinak. Navíc auta jsou poměrně významnou negativní externalitou, takže je přirozené, že z výtěžku spotřební daně z PHM se platí např. ochrana ŽP nebo zdravotnictví. Zrovna tak placení dopravní policie přímo souvisí se silnicemi.

Celé je to ale spíše o tom, zda vlaky nebo autobusy. A zde je zřejmé, že něco není v pořádku. Osobně se ale domnívám, že problém je jak v nedostatečném ohodnocení nákladů autobusů, tak i v nadsazených cenách vlaků. Např. taková 810 má nulové odpisy a tudíž by se měla téměř vyrovnat autobusu (poplatek za dopravní cestu zhruba vyrovná odpis autobusu). Proč tomu tak ale není???
registrovaný užívateľ DJ 
27.09.2008 (15:55)  
K té spotřební dani:

nafta, kterou spotřebují motorové lokomotivy, je od spotřební daně osvobozena? Pokud ne, tak tvrzení, že "my motoristé si tvrdě platíme", silně pokulhává...
27.09.2008 (15:00)  
Řazení bylo nakonec krapet jiné - 753 + 010 + 012 :)
27.09.2008 (14:59)  
To je pořád kolem dokola, podle mně lokálka s jedním 810, ještě k tomu úvraťová (příklad: Kouřim-Zásmuky-Bečváry) má smysl jenom v tuhé zimě když nelze udržovat silnice. Autobus má spoustu výhod, přijede až na náves. Někde v učebnici je takový graf a tam je průsečík odkud a kam se vyplatí která doprava.
Co to je 801.421 to už byl jenom holý zbytek po vytěžení náhadních dílů, nebo proč to bylo sešrotováno???
editor alebo admin ŽP Vlad  mail  
27.09.2008 (13:04)  
(OT) Paninaro: Nechce se mi vstupovat do debaty, bylo by to na dlouho. Takže jen poznámku k tomu, že něco stojí opravy silnic, zimní údržba...
To všechno si my motoristé tvrdě platíme - jednak ve spotřební dani u pohonných hmot, (daň z přidané hodnoty pomíjím), dálničními poplatky/mýtným, podnikající pak ještě silničí daní. Důsledkem toho, že z inkasa spotřební daně za PHM se vrací do dopravy jen asi 9 % (a zbylých 91 % se použije ve státním rozpočtu na něco úplně jiného) je, že naše silnice jsou v daleko horším stavu, než u našich sousedů (Rakousko, Německo..., a dokonce i Maďarsko).
27.09.2008 (12:21)  
mates111 - Děkuji za odkaz. Je to hnus, jak některé kraje likvidují železniční dopravu. Ve vyspělých zemích západní Evropy je železnice vysoce podporována a saturována a pouze u nás je nahrazována autobusy. Silniční síť v ČR je totálně poddimenzována a stále nebezpečnější a ruku v ruce s tím se přesouvá osobní doprava z kolejí na silnice. A ty keci o tom, že železnice je drahá a autobus jí nahradí, mě už také od těch rádo by ekonomů unavují. Zde stát hospodaří s bilioném korum, uvažuje se o vyhození 270 mld do střední části zadní partie těla a na druhé straně se zde likviduje železnice s argumenty, že se ušetří desítky až stovky milionů daňových poplatníků. A nejvíce mě udivuje, že když některé kraje vyčíslují ztrátovost železnice v porovnání s autobusy, tak do sumy započítavají provoz samotný, rekonstrukci tratí, cenu vozového parku atd. A na druhé straně u autobusu vyčislují holé náklady na vypravení jednoho autobusu. A to že se v zimně za stovky milionů čistí silnice, aby se ten autobus či auto někam dostalo, že se musí za stovky milionů stále opravovat zdemolované silnice pod náporem dopravy, tak na to se při porovnávaní nákladů obou způsobů dopravy nějak zázračně zapomíná. No modrá vedení některých krajů si prostě vzala k srdci, to co prohlasil Venda neomylný, nejdokonaleší a nejchytřejší v první polovině 90. let a to že po roce 2000 bude železnice přežitá a nebude potřeba! Mějte se fajn, jdu na S-Bahn a jedu se mrknout na Innotras.
registrovaný užívateľ Qaws 
27.09.2008 (11:02)  
mates111: Díky za ten dokument. Ani si nedokážeš představit, jak mě to (obyvatele Vysočiny) hned po ránu rozčarovalo. Ale díky, jsem rád, že aspoň vím, co ti ***** nahoře chystají.
27.09.2008 (8:39)  
Paninaro: Ano, Ústecký kraj zastavil na některých tratích dopravu, s tím souhlasím. Ale jaksi chybí důkaz o tom, že chce zastavovat dopravu i nadále. Naopak na jeho stránkách lze nalézt dokument, kde se pojednává o výběrovém řízení na provozovatele na všech tratích. Všechno ostatní jsou jenom spekulace. Co se týká té Vysočiny, tak si přečtěte např. toto: http://extranet.kr-vysocina.cz/vz/soubory/v_124-ODSH-2008.rtf ...
27.09.2008 (0:28)  
Mates111 - http://www.ruseni-trati.unas.cz/trate_ohrozene.html - netřeba komentovat...

Miroslav Zikmund - :-)))) No spíš to říkal, protože jsou za necelý měsíc volby... Ale i tak už by si měl pomalu balit kufry... ;-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko