Praha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.
Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.
Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů
Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.
zdroj: ČTK/České noviny
ale když tady se točej prachy a památka ne památka to samé Těšnov
nejhezčí novorenesanční stavba a kvůli dálnici
a nyní se snaží napravit a vyhánějí auta z Prahy na to měli myslet dřív než postavili severojižní magistrálu a kvůli ní zbourali Těšnov.
Ja si dokonce dokazu predstavit ze brzo bude navrh na realizaci primeho spojeni Hlavaku s P.Bubny tim by Masarykac uplne odpadla takze pro jeho zachovani bych to videl nasledovne udelat z ni Zeleznicni muzeum s vyustenim podzemniho nastupiste v metru a na zastavku tramvaji. s Zachovanim budovy treba z casti i pro komercni vyuziti (obchody kafe atd...).
A jak se tak koukam na mapu uplne zbytecne se mi jevi to tahat na Smichov. Tahal bych to nekam kde neni metro a je tam veci obyvatelnost. Jak se tak koukam na tu mapu . Kdyby se reklo hnd ze Masarycku zrusi tak se nemusel kopat takovej tunel ale mohlo se to postavit na severni strane jako prilepene na skale. Jejda to by se usetrilo prace a penez ze :D
Dalsi vec kterou by pepici meli udelat je protahnout koleje tramvaje podel prazske spojky hned pred vystupem z haly Hlavniho nadrazi a protahnout koleje az na Vaclavske namesti kde udelat pesi zonu a kde by tramvaje kolem sv. Vaclava sjizdeli dolu. A dulezitou vec na tom nevyuzitem parkovisti pred halou pekne postavit konecne vsech autobusovych linek a z Florence udelat but prestupni misto nebo parkovaci misto pro autobusy (Na to ze je to Prazske hlavni autobusove tak to tam vypada hur nez nekde na vesnici z 19stol. jen ty slepky jim tam nelitaji) Tak by se z Hlavaku stal opravdovy prestupni uzel. A jeste k tomu by se vyresila otazka otresneho Sherwoodu vystavbou tramvajovych linek.
A k me skepsi. Urcite bych chtel budovy zachovat a renovovat ale jejich ucel ... Ale pokud ani ceske drahy nechteji vyuzivat. Koncove nadrazi je vhodne pro rychlikove vlaky ktere opravdu konci v centru velkomest ale primestske jednotky by meli projizdet mesto. Uz kdyz se podivam na mapu Sek (am starou verzi nevim jaky je momentalni stav) tak S 2 a S 21 se vlastne kopiruji v Praze. Dalsi je S 1 a S 20. To sme. S 5, S 6 konci na Masarykaci a S 22(letiste ruzyne tzn.prijedu do Prahy na hlavak a pak se budu strkat metrem nebo zacne pendolino zastavovat v Libni a od tama esusem na masnu a pak na Ruzyni????) A s 8 a S 23 konci na Hlavaku? (trochu zbytecne zabyrani koleji a nastupist ne?) Proto se opravnene domnivam ze Masnu zrusi a postavi tam premosteni Hlavniho s Bubny a bude klid ;)
Praha Střed by sloužilo jednak jako železniční muzeum a pak pro různé nostalgické a výroční vlaky, případně pro posilové a zvláštní vlaky při nějakých akcích.
Na Florenc nevede žádná zastrčená ulička, jde se po bývalém dvoře a pak kolem bývalého školícího střediska je to kousek a o hodně blíž než na Hlavní.
Zadruhe - k nadrazi se pozitivne nestavi ani mesto (a nebyl by pro nej problem nadrazi fakticky odepsat), takze provozovat nadrazi bez spoluprace techto dvou subjektu by byla ekonomicka sebevrazda. Nicmene je fakt, ze i u SZDC muzou pracovat (je hrozne ze za statni penize) takovi snilci jako ty.
Ono asi takto - muzes mit super pozemek v centru mesta, ale porad potrebujes stavebni povoleni a jestli ho nemas, tak tam muzes mit leda tak kukurici. Soucasne, pokud je ve state jen jeden developer, kterej je tam schopnej neco postavit a ten ten pozemek z nejakeho duvodu nechce, tak porad plati, ze ac teoreticky lukrativni pozemek, prakticky "pole na Vysocine"...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.